caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Comunicate de presa



 

Opoziţia cere demiterea prefectului „nazist” de Mureş

de (20-1-2012)
47 ecouri

Uniunea Social Liberală cere Guvernului demiterea Prefectului de Mureş, Marius Pașcan, și a șefului său de cabinet, Mircea Munteanu, pentru transmiterea unui mesaj care instigă la ură și lezează în mod grav comunitatea evreiască, dar și românii care luptă în stradă în mod legitim pentru drepturile lor.

Într-o scrisoare deschisă adresată de USL reprezentanților comunității evreiești din România, se arată că Mircea Munteanu, Directorul de Cabinet al Prefectului de Mureș, le-a transmis protestatarilor pe contul său de Facebook următorul mesaj: ”Arbeit macht frei! (n.n. Munca te eliberează! – inscripția de pe poarta de intrare în lagărul de la Auschwitz). Asta să înțeleagă protestatarii…”. Cerându-i-se lămuriri referitoare la declarațiile făcute de șeful său de cabinet, prefectul de Mureș, Marius Pașcan, a declarat: ”Convingerile și le asumă. Atâta timp cât nu încalcă principiile fundamentale, nu am de ce să îl judec. Este o aserțiune cât se poate de valabilă”.

USL consideră că gestul comis de cei doi demnitari este incalificabil și reprezintă o infracțiune gravă, în baza legii 107 din 27 aprilie 2006, care interzice orice formă de promovare a simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob sau a cultului persoanelor vinovate de săvârșirea unor infracțiuni contra păcii și omenirii.

„Nu doar că Prefectul de Mureș nu aplică sancțiunile ce se impun în acest caz subordonatului său, dar prin răspunsul său achiesează la proferarea în spațiul public a unui mesaj care instigă la ură și lezează în mod grav comunitatea evreiască, dar și românii care luptă în stradă în mod legitim pentru drepturile lor. Este revoltător faptul că aceste gesturi sunt comise de autorități ale statului, care în mod normal trebuie să apere valorile fundamentale și să vegheze asupra respectării legii, nu să o încalce.

Uniunea Social Liberală respinge cu fermitate și condamnă vehement astfel de manifestări cu caracter nazist. Vă asigurăm că vom demara toate demersurile legale necesare pentru a obliga Guvernul actual să pună în aplicare fără întârziere demiterea Directorului de cabinet, Mircea Munteanu, precum și a Prefectului Marius Pașcan”, se arată în scrisoarea deschisă a USL.
De asemenea, USL îşi exprimă profundul regret pentru această situație și asigură comunitatea evreiască din România că „gestul comis de cei doi reprezentanți ai Guvernului român nu reprezintă nicidecum o poziție oficială. Românii nu împărtăşesc ideile antisemite ci, din contră, sunt solidari cu suferințele poporului evreu, provocate de îngrozitoarea tragedie a Holocaustului nazist.”

20 ianuarie 2012

Uniunea Social Liberală

Ecouri

  • Andrea: (20-1-2012 la 15:18)

    Prefectul de Mures il disculpa pe seful sau de cabinet, spunand „ca nu stie ce spune!” si ca in viata particulara – adica pe Facebook – nu reprezinta Prefectura.
    Cazul a fost prezentat si la principala editie a Jurnalului de la TVR, cu explicatiile caldute sus amintite si interventia telefonica la obiect a lui Alex Florian, directorul Institutului de Studiere a Holocaustului Elie Wiesel. Deocamdata Comunitatea Evreiasca nu a protestat, pentru ca este in ajun de Shabat!
    La TV Realitatea de la Cluj, intr-un talk-show, Michael Shafir cere demiterea prefectului si sesizarea din oficiu a procuraturii, pe baza Legii de incriminare a propagarii ideilor, insemnelor, etc. naziste.

  • AlexL: (20-1-2012 la 20:43)

    Mie nu mi-e clar ce a vrut sa spuna acest Mircea Munteanu, scriind pe Facebook „Arbeit macht frei! Asta să înțeleagă protestatarii…” ? Stie cineva contextul fragmentului?

    Se ştie care este *intregul* text scris de acest Munteanu? Pentru interpretare, ar fi util sa se stie intregul text, si poate si ce altceva a mai scris Munteanu in ultimele zile. In plus, pentru interpretare cred ca ar conta daca protestatarii erau sau nu evrei. Daca erau, intentia de a insulta ar fi mai plauzibila.

    Intr-o cu totul alta ordine de idei, privitor la „românii care luptă în stradă în mod legitim pentru drepturile lor”: numai in cazuri exceptionale este intr-adevar legitim sa te lupti *in strada* pentru drepturi, sau pentru orice altceva.

  • Titiana cu adresă de email fictivă ttttttiiitit@yahoo.com: (21-1-2012 la 06:16)

    Este foarte interesant cum, in zilele acestea, orice opinie impotriva protestelor de strada este catalogata nazista, extremista si dictatura in stilul „cine nu e cu noi e impotriva noastra”. De cand cei din strada detin adevarul absolut? Stim ca in dictatura nu ai drept de exprimare, nu poti circula liber si ajungi la puscarie din motive politice.Aia e dictatura si ma mir ce memorie scurta are lumea care injura birjareste actuala putere, in gura mare, fara sa pateasca nimic. Ba chiar, daca esti de alta parere, ajungi sa fii infierat la anumite televiziuni si inconjurat cu cerc rosu pe ecran. Nu cumva asta este dictatura?! Dictatura presei de partid „vopsita” in televiziuni indepenedente. Hai sa fim seriosi! Nu avem presa profesionista ci doar propagandisti.

  • un roman oripilat alias Nicolae Iuga Brad, fost politruc național-comunist: (21-1-2012 la 06:22)

    In mod sigur seful de cabinet a spus expresia respectiva vrand sa transmita celor din Piata sa mearga sa lucreze si sa nu stea acolo cu mana intinsa. Cu mana intinsa, in general si cu mana intinsa la opozitie sa le dea milionul pentru urlete si spargeri, in special. Intreprinderile de onstructii nu au cu cine lucra, la Drumuri nu se gaseste forta de munca, in zootehnie nu sta nici un tanar sa lucreze dar in Piata e plin de smecherasi si tiganusi plini de fiare in nas, in limba, in urechi, in sprancene, in buric, etc. Cu din astia …inelati si crotaliati ca vitele nu facem noi tara. Ci dimpotriva, o distrugem si cata mai avem, deoarece singura cultura agricola pe care ar cultiva-o crotaliatii acestia e …canepa si alte plante de …vise. Asa ca cine aduce aici vorba de nazism, de evrei, de lagare, etc o face aiurea si vrea neaparat scandal.

  • Petru Clej: (21-1-2012 la 06:35)

    Nici fostul politruc național-comunist Nicolae Iuga Brad nici „Titiana” nu pricep că aici nu e vorba de criticarea unori demonstranți ci de MODUL în care un reprezentant al statului a făcut-o invocând o sinistră lozincă nazistă, căutând, vorba fostului politruc național-comunist (care nu arată ca o vită, dar „gândește” ca una), scandal.

    Daca prefectul spunea „La munca, nu la-ntins mana”, ar fi fost acceptabil, desi un prefect este functionar public, deci are obligatia de impartialitate.

    Invocand sarcastica lozinca nazista (pentru ignorantii care nu-i cunosc sensul e vorba de anihilarea prin munca fortata a unor „suboameni”), prefectul respectiv nu doar delegitimeaza un protest perfect legal, dar ii transforma pe protestatari in genul de suboameni pe care ii aveau nazistii ca tinta.

  • RODICA GRINDEA: (21-1-2012 la 07:29)

    După părerea mea, această izbucnire nazistă a șefului de cabinet, Mircea Munteanu, al prefectului de Mureș, Marius Pașcan, este departe de a fi „spontană” și nici de a se fi conturat „pe loc gol”, ci a fost pregătită de o serie de scrieri cu caracter vădit nazist, în variantă românească – legionară – care în ultimele luni inundă locațiile de pe Internet: pagini web, blog-uri, etc. Aceasta a și permis prefectului de Mureș să justifice lipsa oricăror măsuri, prevăzute de legislația românească, împotriva șefului său de cabinet, care a găsit cu cale să mascheze apelul cunoscut în folclorul românesc, „la muncă, nu la întins mâna”, citat de alt comentator, N.I.Brad, în formula de pe poarta lagărului de la Aushwitz „Arbeit macht frei”. În fapt, una din justificările prefectului este că acest apel nu a fost emis într-un cadru oficial, ci într-unul personal, așa cum consideră d-lui orice spațiu de pe internet, unde deocamdată, oricine poate exprima fără a se expune rigorilor legii, orice aberație, orice instigare, orice considerație dementă. Dacă prefectul n-a văzut în aceasta un act de lașitate, înainte de orice, este problema dumisale, necunoscînd proverbul iberic „Nu-i orbire mai gravă decât acelui care nu vrea să vadă”! Chiar acum, când am deschis Facebook-ul și am găsit comentariul dl-ului Petru Clej, am înghețat! Sufletul meu de țărancă, de care sunt mândră, care indiferent de școlile frecventate, nu se poate elibera de o serie de superstiții (deocamdată, inofensive, cred eu), m-a făcut să mă simt un soi de „cobe”, fiindcă tocmai îmi schițam planul unui articol de mai mare amploare, în care îmi propun să demonstrez că unele scrieri pline de venin xenofob-neofascist-antisemit ar putea avea o influență periculoasă față de protestatarii din România. După părerea mea, un popor exasperat de nedreptățile sociale la care îi supune actualul guvern (ca și cele precedente) din țara unde s-a născut și trăiește, dezvoltă un sentiment de derută, numit de franțuji acel „nu mai știe cărui sfânt să se închine”, ceea ce-i face pe cetățeni vulnerabili la orice opine care li se oferă, indiferent pe ce cale. În articolul meu, la care de altfel nu am renunțat, mă refer la un interviu acordat de „vechea noastră cunoștință” Ion Coja, în care acest mare naționalist-antisemit emite niște aberații de natură să dea o pâine bună de mâncat la zece psihiatri deodată! Am găsit interviul într-un blog la fel de îmbibat de veninul ideologiei legionar-neofasciste, anume „Fața nevăzută a lumii”, care în fapt, în marea majoritate a postărilor sale coboară din pod ideologia mâncată de molii a „conspirației masonico-iudaice-sioniste”, în scopul său de a infesta judecata sănătoasă a omului de bine! Prefer să-mi opresc aici considerațiile a căror dezvoltare o rezerv pentru promisul articol. Nu înainte de a-i ruga pe foștii compatrioți din România să se ferească de „virusările” platformei d-lor de revendicări, să reflecteze cel puțin dacă această „viroză” fascistă nu le pune în pericol atât sănătatea psihologic-socială, cât și viitorul d-lor și al copiilor d-lor!

  • gigi: (21-1-2012 la 08:09)

    Indiferent de contextul in care a fost spusa, expresia este nepotrivita. Cand stii bine cati oameni au fost ucisi sub lozinca asta, nu este permis s-o scrii nicaieri. Seful de cabinet a gresit. Nu cred ca trebuie dat afara, dar o scrisoare de regret si autocritica catre Comunitatea Evreilor din Romania este absolut necesara.
    Pe de alta parte, reactiile dlui Clej si a dnei Grindea mi se par putin supradimensionate. Nu exista dovezi concludente care sa arate ca prefectul si seful sau de cabinet sunt fascisti, dupa cum sunt etichetati. As dori sa vad o reactie la fel de energica atunci cand vreo fosila comunista mai scoate cate-o lozinca marxista de la naftalina.

  • Andrea Ghita: (21-1-2012 la 08:39)

    Nici prefectul de Mures si nici seful sau de cabinet nu au nicio circumstanta atenuanta. Trebuie sa demisioneze si sa compara in fata justitiei pentru incalcarea legii 107/2006! Dupa cum spunand Hiroshima, nu te referi la gradinile cu flori din orasul japonez, nici citand sloganul” Arbeit macht frei!” nu te poti referi decat la fabrica mortii de la Auschwitz. Cine utilizeaza aceasta sintagma suporta consecintele. Foarte grava mi se pare afirmatia lui Marius Pascan, prefectul de Mures, http://www.citynews.ro/bucuresti/eveniment-29/prefectura-mures-mesaj-nazist-pentru-protestatari-214268/ : „Nu comentez susținerile domnului director făcute în afara instituției. Convingerile și le asumă. Atâta timp cât nu încalcă principiile fundamentale, nu am de ce să îl judec. Este o aserțiune căt se poate de valabilă”. Care asertiune e cat se poate de valabila? ARBEIT MACHT FREI?

  • Petru Clej: (21-1-2012 la 08:45)

    „Gigi” alias George Constantinescu nu se invata minte, nici dupa ce a fost umilit (I s-au pus intrebari precise despre Paulescu, Palade, Alfred Nobel, Premiul Nobel si acum se face ca ploua) ca urmare a gogomaniilor pe care le posteaza constant si continua sa se faca de ras.

    Aici nu e vorba de lozinca in sine, marxista sau nazista (in speta) ci de ceea ce e in spatele ei. Or in spatele lozincii Arbeit Macht Frei sta un genocid anuntat cu un cinism fara egal in istorie.

    Daca cineva ar fi folosit o lozinca bolsevica, legata de Gulag sau de lagare ca Pitesti, Canal, Aiud sau Sighet, il asigur pe George Constantinescu ca reactia mea ar fi fost aceeasi. Numai ca astfel de lozinci comuniste echivalente, de o asemenea notorietate nu exista, deoarece comunistii, spre deosebire de nazisti, au fost mult mai grijulii cu acoperirea crimelor comise.

    Si mai e ceva care ii scapa unuia ca George Constantinescu in reactia lui Pavloviana generata de afinitatile sale cu extrema dreapta: in timp ce manifestarile de extrema dreapta sau chiar fascizante sunt extrem de vizibile in Romania de azi, cele de extrema stanga, comunizante sunt sublime, dar lipsesc cu desavarsire. Dupa cum si cu crimele comuniste, nu prea am vazut sa fie negate (e posibil sa nu fie cunoscute de toata lumea), in timp ce crimele comise de fascisti sunt negate sau minimalizate cu consecventa – insusi George Constantinescu se numara printre ei.

  • Titiana cu adresă de email fictivă ttttttiiitit@yahoo.com: (21-1-2012 la 09:09)

    Domnule Clej,
    Atitudinea dumitale fata de cititori este cam „nazista”. Ne „executi” pe cei care nu suntem de acord cu punerea la zid pe care o faci prefectului respectiv si nu suporti pareri contrarii. Or asta e democratia, pe care se pare ca dumneata nu o intelegi. Sa-ti pastoresti sanatos blogul asta ca e clar ca eu nu am ce mai cauta aici. Si da, adresa e fictiva, ai vreo problema cu asta? E si asta un drept. Daca te deranjeaza, blocheaza adresele fictive si nu mai afisa comentariul.Sau mai cinstit e sa ii avertizezi pe cititori ca cei care isi pun adrese fictive nu le mai apare comentariul. Ca si matale spui ca eMailul(nu specifici de care) nu va fi publicat si al meu, asa fictiv cum e , l-ai publicat. Vezi, domnule Clej, ca nici mata nu esti perfect?Daca imi dadeam adresa reala si o publicai pentru ca nu esti de acord cu parerea mea?Eu de ce sa am atata incredere ? Iar opinia mea este ca sa dai afara un om ca a facut o stupizenie fara nici o consecimnta dramatica fata de cineva, inafara de umflarea taratei unora, este cam exagerat. Adio !

  • Petru Clej: (21-1-2012 la 09:15)

    Țopismul acestei persoane care semnează „Titiana” este evident, iar ascunderea sub anonimat tipică postacilor care au metastazat internetul. Cât despre folosirea acuzației de „nazist” la adresa mea din partea unei persoane care ia apărarea unui individ care folosește în mod deliberat lozinca Arbeit Macht Frei este ori prostie ori rea credință, ori, ceea ce e mai probabil, o combinație între cele două.

  • Serena: (21-1-2012 la 09:36)

    Cred ca este o obligatie morala sa luam atitudine. Nu exista circumstante atenuante, indiferent de contextul in care a fost spusa expresia pe care nu vreau sa o mai citez aici. Personal cred ca nu are nicio legatura cu politica unora sau altora. Este o expresie care a fost folosita in lagarele mortii, in sensul pe care toata lumea il cunoaste de zeci de ani si pe care lumea civilizata-l regreta de tot atatia ani. Este cu totul nepotrivita folosirea acestui limbaj, indiferent la cine se refera si mai ales este ilegala in conditiile legislatiei din tara noastra. Nu stiu daca acest personaj a gresit sau nu in acceptiunea lui si a altora, dar necunoasterea intelesului unor expresii nu scuteste pe nimeni de raspunderea de a le fi folosit. Stie cumva acest personaj ca sunt inca in viata unii (putini din pacate) dintre cei care au suferit acolo unde expresia asta era scrisa pe portile de intrare intr-un iad unde multi si-au pierdut familiile? Nu este scuzabil si consider ca s-a extins deja incalcarea unor “principii fundamentale”. Regulile democratice insemana pe langa multe altele si respect fata de cei din jur.

  • Teodor I. Burghelea: (21-1-2012 la 09:38)

    Domnule „jiji” (mie imi suna mai frumos si mai tandru decat „gigi”…da’ nu va suparati ca va alint asa, ca tot e pseudonim artistic…), Doamna „Titiana” (ce frumos era cantecul de la Sarlamele Reci: Titiana, Titiana tu ma porti catre Nirvana!) nu va faceti inima rea! Dl. Clej este pe undeva lipsit „de intelegere”! Noi, la Partidul Teapa si Turbinca, nu suntem chiar asa ca ca …Dl Clej si desi nu ne plac nici Arbeit nici Frei nu ne ratoim chiar asa ca el… (eu cred ca Dlui nu prea ii place germana, ca …ce alt motiv ar avea sa fie atat de ….”caustic” ?). Asa ca, nu fiti tristi! Noi v-am ales (in urma reactiilor Dvs. Frumos si Curat PATRIOTICE – ce bine DA CU MAJUSCULE) ca membri plenipotenti in Partidul Teapa si Turbinca (pentru Arbeit la noi, despre Frei mai vedem mai pe urma)! Bine v-ati alaturat noua! Doar noi mai putem face ceva! Ramaneti treji, ramaneti pe faza! Multe surprize vor urma! Ramaneti conectati la „ACUM”, saptamana viitoare Partidul Nostru va reveni in forta intru salvarea Glliei Strabune! Usa catre salvare abia ACUM se deschide! Fiti pregatiti!

  • Stefan N. Maier: (21-1-2012 la 11:49)

    Ce a vrut sa spuna, ce a iesit si ce trebuie facut: un punct de vedere echilibrat, pornind de la *premisa de nevinovatie*.
    1. Omul a vrut sa spuna ceva frumos si real: muncind, avand initiative, fiind creativi, asteptand mai putin de la stat si mai mult de la voi insiva, fiind cetateni care voteaza pe baza de valori si alegand oameni mai destoinici sa va conduca, veti avea posibilitatea reala de a trai mai bine, de a fi liberi de grija de a demonstra, asa cum o faceti astazi. Pana aici, aproape corect. E cam lung pentru un mesaj Twitter cum s-ar fi vrut (adica o declaratie dintru inceput fara replica) dar sa zicem ca atata l-a dus mintea pe respectivul care, exprimandu-se atat de laborios pe Facebook, probabil face si parte din generatia jocurilor pe computer in care ai cate sapte-zece vieti la dispozitie si nu conteaza daca pierzi una, poti castiga puncte si te refaci.
    2. Pentru a spune asta, a folosit totusi o binecunoscuta expresie nazista, din greseala daca doriti, dar exista greseli pardonabile si greseli care trebuie pedepsite. Expresia folosita trebuie pedepsita din multiple puncte de vedere, in principal pentru ca incalca Legea 107/2006, dar si pentru ca autorul este un functionar public. Nepedepsirea lui atrage dupa sine solidarizarea implicita a intregului esafodaj ierarhic de deasupra lui (seful lui s-a si grabit sa confirme ca asa este) cu gogomania respectiva. Prin solidarizare, statul roman intra in contradictie cu propriile lui legi. Asadar ambii au facut o oferta de nerefuzat Administratiei, de a fi dati afara;
    3. Nu exista alta cale decat demisia sau demiterea celor doi. Daca Administratia arata clementa si ii lasa sa-si dea demisia (dar mai repejor), ei se salveaza pentru ca pot dovedi oarecare onoare si capacitate de a-si recunoaste greseala. Ei vor putea reveni in sistem dupa un timp, plecand fara o tinichea de coada. Daca sunt demisi, isi pot lua adio de la lucrul in administratie. Pentru noi, la ACUM (si nu numai) in acest caz va fi o placere si o onoare sa le zdranganim periodic tinicheaua, de indata ce reapar. Caci daca se intampla asta, palma o va lua de fiecare data primul ministru de la vremea respectiva si cine nu vrea sa dea o palma unui prim ministru de doi bani?

  • Shlomo Layish: (21-1-2012 la 15:10)

    Felicitări Uniunii Social Liberale, dar expresiile antisemite, care în ultimul timp sunt din în ce mai multe, tocmai pentru că nu se iau măsurile legale de rigoare, îngrijorează.

  • Marius Popescu: (21-1-2012 la 20:44)

    Domnilor, o opinie care poate creea controversa,

    “Arbeit macht frei” este un concept filozofic introdus pentru prima oara de Hegel. Dupa cum se stie, nazistii erau foarte mindri de mostenirea culturala a poporului german, stergind pe jos cu incultii de americani. Nazistii i-au adoptat pe Nietzche si Wagner ca fiind ante premergatorii lor :-), au sustinut cultura si filozofia de tip clasic (opera, muzica simfonica, etc.), ca o dovada a superioritatii civilizatiei pe care pretindeau ca o construiesc.

    Ar fi pacat sa renuntam la cultura pre-nazista doar fiindca nazistii au folosit-o in propriul interes. Este clar ca, in incultura lui, prefectul de Mures a folosit expresia germana pe post de “La munca, nu la intins mina”, fara sa realizeze posibilele legaturi cu ideologia unui regim criminal. Dar originea expresiei este, totusi, Hegel, care nu se gindea, pe vremea lui, la lagare de exterminare.

  • Stefan N. Maier: (22-1-2012 la 00:29)

    Domnule Popescu,
    Unu: nu-mi spuneti ca indivizii aceia l-au citit pe Hegel si de acolo stiu de „Arbeit Macht Frei”.
    Doi: nu-mi spuneti nici ca dv. l-ati citit pe Hegel, deoarece expresia a fost introdusa de scriitorul german Lorenz Diefenbach, prin anii 1870 (vezi pentru detalii: http://en.wikipedia.org/wiki/Arbeit_macht_frei)
    Trei: Haideti sa lasam despicarea firului in patru si deturnarea subiectului cu astfel de manipulari. Nici nu s-ar fi auzit de acesti indivizi daca nota generala cu care este tratata populatia in Romania de catre guvernanti n-ar fi una de dispret. Pana si cowboii au mai mult respect pentru vacile lor.

  • Petru Clej: (22-1-2012 la 03:31)

    Domnule Marius Popescu, ați auzit de conceptul filosofic „Dacă tăceai, filosof rămâneai”?

  • Rodica Grindea: (22-1-2012 la 06:11)

    Aș avea o sugestie atât pentru fiecare din cei doi protagoniști ai comportării scandaloase care a suscitat precedentele comentarii, în speță prefectul de Mureș și șeful său de cabinet, cât și pentru dl. Marius Popescu. Este replica unui personaj feminin dintr-o carte pe care nu numai că în ultimul timp am citit-o, ci am… „trăit-o”, în sensul că personajele au început să facă parte din viața mea. Remarca este la adresa unui alt personaj, gafeur incorigibil: „Tu când îți ții gura închisă, ești de neînlocuit”!

  • kovacs jozsef: (22-1-2012 la 06:27)

    La Sibiu intr-una din zilele trecute un nemernic de om a aruncat cu un ghiveci de flori de la balconul unui bloc intre demonstrantii care marsaluiau pasnic pe strada. L-a nimerit pe unul dintre ei in cap provocandu-i leziuni grave. Daca nu avea caciula in cap ar fi putut muri.

    Conform logicii lui Marius Popescu am putea face apel la nobletea frumusetii unei flori crescute in ghiveci ,iar omul respectiv n-a vrut decat sa-i atentioneze pe demonstranti sa mearga frumos sa lucreze decat sa ceara demisia presedintelui ca vor avea trai mai bine.

    Facand haz de necaz,putem sa credem ca de fapt din solidaritate cu cei din strada a vrut sa arunce o floare,dar din greseala a scapat-o cu ghiveci cu tot.

    Faptasul inca n-a fost descoperit de politie.
    Ma gandesc ca in urma cu vreo 23 de ani daca se scapa vreo fituica cu un text cat de cat antisistem din geamul vreunui bloc,respectivul de mult era in beci.

  • Marius Popescu: (22-1-2012 la 13:01)

    Realitatea este ca, incitat de o remarca a dlui Florin Iaru pe un blog privat(care nu mai dorea sa converseze pe Acum) am venit pe acest site. Cunoscind prestigiul dlui Clej, am vrut sa iau pulsul si sa identific posibilitatea unui dialog; poate de aceea mi-am permis sa lansez o idee pe care de la inceput am identificat-o drept controversiala.

    Modul in care ti se raspunde atunci cind ridici o problema identifica deschiderea pentru dezbatere si argumentare rationala.

    Cu regret trebuie sa constat ca pe acest site realizarea oricarui fel de dialog este imposibila (daca nu te aliniezi corectitudinii politice rigide promovata de principalii contributori). Ca urmare va doresc toate cele bune!

  • Marius Popescu: (22-1-2012 la 13:18)

    Inainte de a pleca, totusi, pt. dl. Stefan Niculescu Maier:

    Fiindca e la moda sa ne sustinem parerile cu Wikipedia, iata o trimitere in acest sens:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Talk%3AArbeit_macht_frei

    Din care extrag:

    What most people do not know is that it originates from Hegel’s Phenomenology of Spirit and its master-slave dialectic. The slave frees himself through work, thus the modern world is born.It was only later perverted by the Nazis–Arado 12:27, 1 June 2007 (UTC)

    ACUM chiar ca ma retrag 🙂

  • Petru Clej: (22-1-2012 la 13:18)

    Domnule Popescu, societatea românească – și când spun românească nu mă refer doar la România – va fi una mult mai bună când vorbitul după ureche nu va mai fi practicat pe scară largă (inclusiv de dumneavoastră și de Florin Iaru). În loc să admiteți că ați dat-o în bară și să ridicați mâna sus – da am greșit, vă aliniați prostiei fudule care îneacă internetul românesc și de fapt societatea românească. Bineînțeles că ați scos din tolbă refrenul cu „corectitudinea politică” drag acelora ca Florin Iaru. Și eu vă doresc toate cele bune, dar vă asigur că nu veți găsi multe locuri cu dezbateri așa de interesante ca aici.

  • Petru Clej: (22-1-2012 la 13:21)

    Da domnule Popescu, precis la Hegel se referea funcționarul public de la Mureș. Pe cine vreți dumneavoastră să prostiți? Sau poate nu știți că între vremea lui Hegel și azi a avut loc un Holocaust? Sau poate n-ați auzit de lozinca de la intrarea în lagărul de la Auschwitz? Nu m-aș mira.

  • Stefan N. Maier: (22-1-2012 la 14:04)

    Domnule Popescu,

    Biografii lui Hegel probabil sunt de alta parere decat dv., de vreme ce nu am gasit asemenea referire la „Arbeit Macht Frei” in biografia lui. Cautati „Hegel” in Wikipedia, ca nu va pot trimite volumul pe care-l am acasa.

    Dar n-are importanta, dv. dati-o inainte cu teoria asta, pe care foarte bine a caracterizat-o d-l Kovacs in exemplul cu floarea aruncata cu tot cu ghiveci in capul cuiva.

    Si uite asa ajungem sa conceptualizam si sa transformam in discutie academica ceva evident si anume un comportament abominabil al unui functionar public, irosindu-ne eforturile in detalii absolut irelevante (desi cred ca in interventia mea anterioara am fost destul de clar ca ambii nefericiti trebuie sa paraseasca slujbele din administratie, intr-un mod sau altul).

    Ati fi vrut sa ne convingeti ca nu trebuie renuntat la folosirea bruta a expresiei „Arbeit Macht Frei” fiindca, ziceti dv., asta ar fi o indicatie a aprecierii noastre fata de cultura germana pre-nazista? Am eu o expresie romaneasca taraneasca neaosa, numai buna daca asta ati vrut: HAIDA-DE!

  • Serena Adler: (22-1-2012 la 15:40)

    Va rog sa ma scuzati domnilor ca intervin din nou, dar este un subiect care nu ma poate lasa rece. Am ales un citat din referinta din Wikipedia, referinta de mai sus, din „sustinerea” legaturii dintre Hegel si nazisti si anume: „It was only later perverted by the Nazis….” si as continua cu: „asa a ramas pana in zilele noastre”! Un termen pervertit. Da, intre Hegel si noi cei de astazi a fost un Holocaust cunoscut si recunoscut. Le doresc tuturor celor care mai au nevoie de demonstratii sa aiba suficienta obiectivitate si intelepciune sa invete din trecutul nu atat de indepartat, ca sa poata privi spre viitor.

  • Petru Clej: (22-1-2012 la 16:06)

    Doamnă Serena Adler, nu numai naziștii l-au „pervertit” pe Hegel, ci și comuniștii, începând cu Marx și Engels. Dar ca să pervertești ceva, trebuie ca și materialul să se preteze pentru a fi pervertit. Or, din acest punct de vedere, Hegel e un candidat perfect.

  • Serena Adler: (22-1-2012 la 17:08)

    Stimate domn, cand am citit „materialul să se preteze pentru a fi pervertit…..” am fost foarte de acord si m-am gandit la atatia……

    Poate ca o tema mereu in dezbatere aici si pretutindeni ramane accesul la cultura, promovarea valorilor, dar mai ales comunicarea.

  • AlexL: (22-1-2012 la 20:48)

    Nu stiu daca vreo asociatie din tara care militeaza impotriva rasismului si antisemitismului a luat deja pozitie in legatura cu cazul; vom vedea in zilele urmatoare.

    Ma gandesc insa ca una din aceste organizatii ar putea da in judecata USL (Uniunea Social Liberala) pentru infractiunea de banalizare a Holocaustului, deoarece a asimilat un indemn la munca adresat unor demonstranti – formulat in forma stupida – cu asasinarea miseleasca a milioane de oameni de catre nazisti.

    Intr-adevar, poate ca, dupa cum a notat d-l Maier mai sus, omul a folosit o binecunoscuta expresie nazista, eventual din greseala, dar a vrut sa spuna ceva indreptatit, si anume ca prin efort, munca, discernamant politic si asteptand mai putin de la stat, protestatarii ar putea avea sansa unei vieti mai bune. In ceea ce ma priveste, nu am identificat in cele scrise pe Facebook o manifestare de gen rasist, inclusiv deoarece in tot contextul intamplarii nu apere nici o urma de evrei, si nici cititorii mesajului cu pricina nu par sa fi avut impresia ca era un atac rasist (screenshot pagina cu mesajul: http://cornelbriscaru.files.wordpress.com/2012/01/screen-shot-m-munteanu.jpg ) .

    Probabil ca toti cititorii revistei ACUM stiu ce este USL; eu nu stiam si a trebuit sa ma informez: este o coalitie electorala a trei partide de opozitie in jurul Partidului Social-Democrat. Ei bine, m-am uitat la ponderea USL in judetul Mures si am vazut ca este minuscula in raport cu cea a coalitiei de guvernamant.

    Am mai incercat sa gasesc si alte luari de pozitie ale USL (sau PSD) contra cazurilor de manifestare a rasismului si a antisemitismului, si nu am reusit sa gasesc nimic. In particular, nu am gasit nici o urma de denuntare a binecunoscutului legionaroid si virulent antisemit Ion Coja de catre PSD. Poate exista, si atunci cer scuze pentru suspiciunea pripita, suspiciune care consta in aceea ca se apropie diverse scadente electorale, iar compromiterea majoritatii de la putere (din care fac parte prezumptivii faptasi) ar putea fi de maxima utilitate si urgenta. Sa nu ne grabim nici noi sa ne urcam in trenul posibilei fatarnicii interesate a USL-ului, pentru o afacere care risca sa nu valoreze in cateva saptamani nici cat o ceapa degerata.

    Morala fabulei este ca nu trebuie sa ne jucam de-a Holocaustul, si nici sa-i lasam pe altii s-o faca, banalizand prin asta atat Holocaustul, cat si certele si incontestabilele manifestari de rasism si antisemitism ce abunda in publicatiile de pe siturile romanesti. De exemplu, notez ca situl lui Ion Coja este gazduit pe un server din Romania, mai precis din Bucuresti, care este deci in mod cert sub jurisdictie romana. [Cu privire la OU 107/2006 am o opinie proprie, dar asta este o alta tema]

  • Stefan N. Maier: (22-1-2012 la 23:15)

    Pentru AlexL,
    Domnul senator Raymond Luca face parte din PNL si deci implicit din USL. Este singurul senator care, in repetate randuri, in ultimii trei ani de cand este in Parlament, a adresat apeluri oficiale in atentia Ministerului Justitiei, in cazul Coja. Prin actiunile lui, el spala obrazul USL si creaza consecventa la care va referiti. Nu va reprosez necunoasterea acestui detaliu deoarece, daca nu ma insel, in afara de ACUM, nici o institutie de presa in limba romana nu l-a sprijinit pe Raymond Luca in acest demers. Daca ma insel, voi reveni cu o rectificare.
    Nu gasesc exagerat faptul ca USL, pentru care nu am nici o simpatie speciala in afara acestei actiuni, asociaza „Arbeit Macht Frei” cu Holocaustul. Cu ce altceva am putea asocia aceasta expresie, folosita in mod brut, fara o explicatie? Cu Hegel? Cu Lorenz Diefenbach? Cu un indemn inimos la munca?
    Din pacate, din orice unghi am privi, asocierea cu un mesaj nazist este inevitabila, la fel ca si eliminarea celor doi din Administratie.

  • Petru Clej: (22-1-2012 la 23:18)

    Domnule AlexL, nu stiu de unde ati scos infractiunea de „banalizare a Holocaustului”, dar daca asa ceva exista atunci de ea se face vinovat imbecilul de la prefectura.

    Nu stiu de unde ati scos ca USL are o pondere minuscula in judetul Mures. Sondajele dau USL 50% pe tara, in timp ce PDL are 20% iar UDMR 5%. Sigur ca la Mures, datorita faptului ca ungurii constituie apriape jumatate din populatie, UDMR are o proportie mai importanta.

    Dar asta n-are absolut nicio importanta. Hai sa nu facem teoria chibritului, vorba lui Stefan. Aceasta discutie se refera la cele afirmate de ignorantul de la prefectura. E treaba USL de ce a publicat acest comunicat. Noi l-am reluat pe acesta in special pentru ca semnaleaza o enormitate. Imaginati-va ca asa ceva se intampla in Europa occidentala.

  • ANDA: (23-1-2012 la 05:04)

    Tandemul mizerabil de la Mures nu are nicio scuza pentru folosirea sloganului atat de dureros pentru intreaga omenire,nu numai pentru comunitatea evreiasca.Nu poti sa banuiesti de nestiinta niste oameni care au o varsta care nu mai permite ignoranta.Ceea ce ma intriga este tacerea aprobatoare a celor care i-au numit in aceste functii pe cei doi.Cum sa interpretam aceasta tacere,aceasta lipsa de reactie?De fapt,poate ne amintim de episodul”tiganca imputita”,sau „in sfarsit vad si eu un armean competent”,si multe alte exprimari in ton cu accente grave discriminatorii, cu iz profund fascist.
    Sunt de acord cu faptul ca necunoasterea nu scuza.Dar, daca tot afli din presa ca ai facut o gafa de proportii si tu esti de buna credinta,ce te opreste sa-ti ceri scuze si sa retractezi magaria?Ati auzit ceva in genul asta?Eu,nu.Cred ca omenirea nu-si mai poate permite gresala de a mai lasa sa treaca in tacere,sub semnul necunoasterii,asemenea derapaje dureroase.Cei care nu iau atitudine,inseamna ca rezoneaza cu ele si asta nu trebuie admis.

  • victor: (23-1-2012 la 06:01)

    Antisemitismul evident in cazul in discutie nu este nici involuntar, nici „o nevinovata scapare”: e un modus vivendi al actualilor oameni politici, ajunsi in varful piramidei sociale prin selectie inversa. De fapt, e gandirea fascista. Presa e plina de articole pozitive la adresa nazismului, nu e zi fara Hitler pe prima pagina. Zilele trecute, in Piata Universitatii veneau incolonati si cu steaguri garzile „noii drepte”, un fel de catei ai PDL-ului, care se lauda a fi „de dreapta”. Care „dreapta”? Aceea care loveste cu bâta, desigur. Propaganda pro-legionara este atat de evidenta incat nu e nevoie sa deschizi o revista de talia „Historiei” pentru a intelege. Toate acestea nu sunt fenomene spontane, nici rabufnirile naziste ale ICR-ului, nici continuitatea in atentia publica a unor personalitati pro-fasciste in mod declarat.
    Constitutia Romaniei condamna formal manifestarile de aceasta natura, dar institutiile le incurajeaza, prin acceptare tacita.

  • Ion Ionescu: (23-1-2012 la 06:07)

    sper ca PSD-USL sa se scandalizeze :

    azi pe hotnews.ro :

    Lucian Bolcas aparator al lui Nastase in dosarul de coruptie „Trofeul calitatii”:
    “La Nurnberg cineva a spus ca intotdeauna invingatorii ii vor judeca pe cei invinsi.”
    http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-11150810-video-final-proces-dosarul-trofeul-calitatii-procurorii-cerut-inchisoarea-executare-adrian-nastase-este-dosar-politic-dna-politia-politica-lui-traian-basescu.htm

  • Petru Clej: (23-1-2012 la 06:26)

    Ion Ionescu confundă – sau se face că nu înțelege – diferența dintre o afirmație cu caracter general, făcută de Hermann Goring la procesul de la Nurnberg, și care poate fi discutată, iar aici face parte din pledoaria unui avocat și folosirea abjectă de către moronul de la Târgu Mureș a lozincii naziste de la Auschwitz care ascundea cu cinism monstruosa crimă din cel mai infam lagăr de concentrare din istorie.

    Și încă o dată, renunțați la provincialismul dezbaterii politice românești, pro și anti-Traian Băsescu. Nu e vorba de așa ceva aici.

  • AlexL: (23-1-2012 la 15:14)

    @Stefan N. Maier

    „… senator Raymond Luca … Prin actiunile lui, el spala obrazul USL si creaza consecventa la care va referiti.”

    M-am infomat despre senatorul Luca: este intr-adevar un om de bine. Pare insa sa fie singurul din partidele din coalitia USL care trage semnale de alarma cu privire la rasism si antisemitism. Iar comunicatul public din 20 ianuarie este, din cate am putut sa-mi dau sema, *singurul comunicat pe aceasta tema destinat presei*, care sa fi fost facut IN NUMELE vreunuia din din cele trei PARTIDE din coalitie. Interventiile senatorului Luca, fiind interpelari, nu sunt de aceasta natura.

    Ar fi interesant de aflat mai multe despre geneza comunicatului din 20 ianuarie; vazand cele de mai sus, consider probabil ca initiativa apartine aceluiasi senator Luca, care de data asta a reusit sa convinga partidul/coalitia sa publice comunicatul in numele coalitiei. Ma indoiesc insa ca vreun oficial USL ar accepta sa ne lamureasca asupra acestui punct. Deci, privitor la acest punct, nu am convingerea ca obrazul USL este spalat, tocmai pentru ca nu vad vreo consecventa. Consecventa imi pare tacerea PSD, un partid maricel si care, in Statutul sau „condamnă extremismul de orice fel, manifestările de rasism, şovinism…”.

    Dar vinovatii cei mai mari ai pasivitatii, in Romania, fata de rasism, antisemitis, teorii ale complotului, etc. sunt intelectualii, si in primul rand filozofii romani, in special cei actuali
    „Nu gasesc exagerat faptul ca USL … asociaza ‘Arbeit Macht Frei’ cu Holocaustul … din orice unghi am privi, asocierea cu un mesaj nazist este inevitabila”

    Important nu este ca USL asociaza, ci daca acel Mircea Munteanu a facut asociatia, si anume cu *intentie*, pentru ca numai atunci putem vorbi de vinovatie. Chiar dv. ati facut distinctia intre „Ce a vrut sa spuna [si] ce a iesit”. Eu nu-l cunosc pe acest individ si nu stiu ce e in capul lui, dar cred ca spiritul de justitie cere sa judecam in functie de ceea ce *stim* cu adevarat.

    @Petru Clej

    „nu stiu de unde ati scos infractiunea de ‘banalizare a Holocaustului’…”

    Banalizarea sau bagatelizarea Holocaustului sunt considerate, cel putin in spatiul francofon, drept forme – insidioase – de negare a Holocaustului. De exemplu, fraza „Holocaustul gainilor in cadrul epidemiei gripei aviare” provoaca scandal.

    „… dar daca asa ceva exista atunci de ea se face vinovat imbecilul de la prefectura.”

    Dar si USL, din motivele aratate.

    „Nu stiu de unde ati scos ca USL are o pondere minuscula in judetul Mures. Sondajele dau USL 50% pe tara…”

    De aici: http://ro.wikipedia.org/wiki/Targu_Mures#.C3.8Entre_2008-2012, dar aveti dreptate, este vorba numai de oras. Mea culpa. Iar cu 50% ar avea sanse … si un mare interes sa si le sporeasca 😉

    „Aceasta discutie se refera la cele afirmate de ignorantul de la prefectura.”

    Asta si este intrebarea: este un ignorant sau este un „closet racist”. Eu, prudent, aleg provizoriu prima, dv. si d-l Maier – pe ambele (!).

  • Petru Clej: (23-1-2012 la 15:19)

    Domnule AlexL, haideți să nu mai despicăm firul în patru de la catedră. Și dacă v-ați informat și ați aflat că senatorul Luca e un om de bine, m-am liniștit. Faptul că Ștefan și cu mine îl cunoaștem de 22 de ani și suntem amici și garantăm pentru probitatea lui e o chestie secundară.

  • Stefan N. Maier: (23-1-2012 la 15:32)

    Si eu as vrea sa fie mai multi ca Raymond Luca, dandu-se mai multa greutate pozitiei lui. Dar si daca nu sunt si pentru ca Raymond Luca nu a avut de suferit in cadrul PNL si USL (dupa stiinta mea) din cauza atitudinii lui, tot e o nota buna pentru cele doua formatiuni vizavi de care, repet, nu am nici o afinitate. (Ce-i drept, mai mult n-am pentru PSD decat n-am pentru PNL, aici trebuie sa recunosc, si de vina pentru acest dezechilibru este tot Raymond Luca).
    Nu pot fi de acord cu AlexL (si este OK sa fim in dezacord, precum se vede, atata vreme cat fiecare isi argumenteaza civilizat pozitia) din motivele enumerate deja.
    Ar mai fi de adaugat o nuanta, si anume ca daca indivizii care au creat sursa acestei intregi discutii au fost numiti in posturile respective pe criterii politice, atunci ei trebuie demisi sau sa-si dea demisia. Daca au ocupat posturile prin concurs, ar fi o oportunitate sa fie iertati daca si-ar cere scuze si ar lamuri prin explicatii ceea ce nu stim inca exact – sau mai bine zis NE FACEM ca nu stim – de dragul unei linii academice in justitie. De acord si cu aceasta linie, domnule AlexL. M-ar bucura sa interveniti cu puncte de vedere si despre alte cazuri din Romania de pe aceleasi pozitii.

  • Petru Clej: (23-1-2012 la 15:43)

    Îi sugerez domnului AlexL să citească acest articol: Îl propunem pe Raymond Luca lider al Partidului Naţional Liberal, http://www.acum.tv/articol/23941/

  • Marius Popescu: (23-1-2012 la 23:21)

    Nu pot sa rezist, ma scuzati…

    Sa luam exemplul cu floarea dlui Kovacs. Deci avem un trandafir intr-un ghiveci. Ghiveciul este aruncat in capul unui protestatar. Ca urmare, floarea devine un element interzis. Nu mai putem vorbi de floare findca implicit facem referire la ghiveciul aruncat in cap.

    Trebuie sa recunoasteti ca va dati (putzin) cu stingu’ in dreptul…:-)

  • Stefan N. Maier: (24-1-2012 la 08:46)

    Domnule Marius Popescu,
    Sunteti intr-o grava eroare. Si ca sa simtiti pe pielea dv. care este conectata la un creier lipsit de empatie (si nu pentru altceva sau pentru ca as avea ceva personal cu dv., nici nu stiu cine sunteti si poate ca folositi un pseudonim) am sa fac ceea ce n-am mai facut si nici nu voi mai face in paginile acestei reviste: considerati-va injurat de mine in mod murdar si explicit, in timp ce va ofer o floare.
    Acum haideti sa discutam despre floare.

  • kovacs jozsef: (24-1-2012 la 15:49)

    D-le Marius Popescu….. este o vorba,nu fa pe prostul ca ramai asa. Dvs.dati impresia ca v-ati blocat in anumita stare si nu puteti iesi de acolo.

  • Marius Popescu: (8-2-2012 la 23:43)

    M-am uitat aici inca o data dupa 10 zile. V-am pus in fata o idee ca sa va dau putin de gindit. Am primit, ca raspuns, doua caracterizari la persoana. Asta este nivelul dv. de dezbatere? Nu va ginditi ca va indepartati oameni care in 90% din cazuri sint de acord cu dv.?

    In alta ordine de idei, da dle Stefan, este numele meu adevarat.

  • Kovacs Jozsef: (9-2-2012 la 01:49)

    „V-am pus in fata o idee ca sa va dau putin de gindit”
    Eu zic ca n-ati gandit-o dvs. pana la capat ce ne-ati pus in fata.
    Conceptele „munca” sau „floare” pot sa fie nobile,frumoase,dar n-au nici o legatura cu nobilul sau frumosul folosite in contextele disputate.Oricine intelege ca aruncatul in cineva cu o floare cu ghiveci cu tot nu poate insemna un gest nobil.Tot asa cum expresia”arbeit macht frei” nu poate fi folosit cu bune intentii dupa „Auchswitz”,chiar daca a vrut sa fie numai ironie.
    Dvs.va faceti ca nu intelegeti aceste lucruri simple.De aceea am folosit expresia de mai sus,nu a fost o caracterizare la persoana ci la ideea cu care tot ati insistat acolo unde totul pare foarte simplu si clar.
    Sper ca acuma m-ati inteles,daca nu eu nu mai am ce spune in aceasta tema.

  • Stefan N. Maier: (9-2-2012 la 12:43)

    D-le Popescu, considerati si chestiunea injuraturii explicite si murdare mentionate mai sus. Vi s-ar parea normal ca, punandu-va in fata unei astfel de situatii, sa va invit sa discutam (SI sau NUMAI – nu are importanta) despre floare, in continuare?

  • Petru Clej: (9-2-2012 la 12:54)

    Domnule Popescu, dumneavoastră vorbiți serios?

  • Alex L.: (30-3-2012 la 14:29)

    Epilog :

    http://www.cncd.org.ro/noutati/Comunicate-de-presa/Decizie-CNCD-in-dosarul-privitor-la-mesajele-dlui-Mircea-Munteanu-133/

    Decizie CNCD in dosarul privitor la mesajele dlui. Mircea Munteanu

    Ca urmare a autosesizarii Consiliului din data de 20.01.2012, cu privire la mesajul cu caracter discriminatoriu „Arbeit macht frei (Munca te face liber – n.r.) – asta sa inteleaga protestatarii”, postat pe pagina personala de Facebook a directorului de cabinet al Prefecturii Mures, dl. Mircea Munteanu, Colegiul director a constatat, cu unanimitate de voturi, ca s-au incalcat prevederile art. 2, alin. 1 si art. 15 din O.G. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicata si a sanctionat reclamatul cu amenda contraventionala in cuantum de 1.000 lei.

    Fapta constituie o propaganda nationalista care aduce atingere demnitatii umane si creeaza o atmosfera degradanta, umilitoare si ofensatoare indreptata impotriva grupului de protestatari, asemenea comunitatilor care au fost afectate de regimul si doctrina fascista de-a lungul istoriei.

    Hotararea Colegiului director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii va fi redactata si comunicata reclamatului in termen de 15 zile de la adoptare, conform legii.

    22.02.2012
    Biroul de Comunicare si Relatii cu Publicul



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
Citește articolul precedent:
Închide
3.12.165.82