caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Ucraina



 

Ambasadorii țărilor Uniunii Europene au decis prelungirea cu șase luni a sancţiunilor impuse Rusiei…

de (22-6-2016)
8 ecouri

 
…ca răspuns la intervenția Moscovei în Ucraina.

Decizia a fot adoptata „în principiu”, în ciuda faptului că mai multe ţări din cele 28 ale Uniunii ar fi dorit abordarea unui ton mai pașnic cu Moscova. Acum, ministrii comunitari urmeaza sa aprobe si ei decizia ambasadorilor – ceea ce este foarte posibil sa se intimple vineri, iar saptamina viitoare liderii tarilor Uniunii vor trebui să încuviinţeze şi ei decizia de marți.

Sancţiunile vor fi extinse pina în ianuarie 2017 si ele vor afecta pe mai departe sistemul energetic, financiar-bancar si militar al economiei rusesti.

Ele au fost impuse pentru prima data in vara lui 2014, dupa ce, în primvăcara Moscova anexase Crimeea de la Ucraina şi începuse să-i sprijine – financiar si militar – pe separatistii din estul Ucrainei.

Saptamina trecuta Uniunea Europeana a introdus sancţiuni si impotriva autorităţiloe actuale ale Crimeii. Sancţiunile europene impuse unor persoane – cetateni ruşi si ucrainieni – pentru rolul jucat in anexarea Crimeii si in razboiul din estul Ucrainei expira in luna septembrie – daca nu vor fi si ele prelungite.

Corespondenţii nostri la Bruxelles spun ca un rol hotaritor in decizia de marți a ambasadorilor tarilor comunitare l-a avut cancelarul Germaniei Angela Merkel, care i-a convins pe liderii de la Roma, Budapesta si Bratislava sa renunţe la obiecţiile lor faţă de prelungirea sancţiunilor impotriva Moscovei.

Pe de alta parte, decizia de marți e considerata o victorie pentru tarile care promoveaza o politica mai dură fata de Rusia, precum Polonia si Lituania, politica susţinută si de presedintele Consiliului European polonezul Donald Tusk.

Decizia a fost salutata de presedintele de la Kiev Petro Poroşenko, care a spus ca sancţiunile sunt singurul instrument care mai exista pentru a face presiuni asupra Rusiei ca sa respecte angajamentele pe care si le-a asumat la Minsk in februarie anul trecut. Poroşenko a vorbit si despre nevoia de unitate in cadrul tarilor comunitare:

„Am dori sa vedem o Uniune Europenă puternică şi unită. Asta ar fi garanţia ca Uniunea Europeana va continua sa aibă succes, ceea ce coresponde aspiraţiilor noastre, ale poporului ucrainian. De asemenea am vrea să vedem ca Uniunea Europeana este solidara cu Ucraina. De aceea speram ca Marea Britanie va decide cu inţelepciune daca să iasa sau nu din Uniunea Europeana. Si suntem increzatori ca valorile care unesc Uniunea Europeana sunt intacte, că Europa va depăsi provocarile prezentului si va continua sa ramina puternică şi unită în viitor.

Poroşenko a facut declaratiile inaintea inttrevederii de marți cu omologul sau francez Francois Hollande.

„Indiferent ce simpatii avem pentru poporul rus si pentru Rusia, trebuie să spunem raspicat că acordurile de la Minsk trebuie puse în practică şi respectate”, a spus luni ministrul francez de externe Jean Marc Ayrault.

Să menționăm și fapul că Slovacia va prelua preşedinţia prin rotație a Uniunii Europene in luna iulie pentru șase luni, adică exact cînd ar urma – eventual – sa fie reinnoite aceste sancţiuni impotriva Rusiei.

Bratislava a fost una din tarile care inițial a pledat acum pentru relaxarea lor.

Oana Serafim, 21 iunie 2016

Preluat cu permisiune de pe situl Europei Libere.

Ecouri

  • Wanda Lucaciu: (25-6-2016 la 20:50)

    „Am dori sa vedem o Uniune Europenă puternică şi unită. Asta ar fi garanţia ca Uniunea Europeana va continua sa aibă succes, ceea ce coresponde aspiraţiilor noastre, ale poporului ucrainian.”

    Dupa „Referendum of the United Kingdom’s membership of the European Union”, Anglia a raspuns cu 51% din voturi sa iasa din Uniunea Europeana. Va dura circa 2 ani pina ce Anglia va iesi complet din UE, dar acest referendum are repercusiuni negative globale, in present. Ieri, Bursa a simtit pierderi mari si toate profiturile realizate de la inceputul anului 2016, au disparut.

    Oare care va fi urmatoarea tara care va iesi din UE?

    UE a fost o idee buna sau o alianta care nu a rezistat din motive economice, politice, sociale sau toate trei?

  • Victor Manta: (25-6-2016 la 23:00)

    @Wanda

    Prima ţară care a ieşit din CE, demult, a fost Groenlanda. Este bine mersi şi astăzi.

    Elveţia, ţară a referendumurilor, nu a aderat la UE, în ciuda dorinţei majorităţii politicienilor ei, şi îi merge mai bine decât oricăror ţări membre ale UE.

    Bursa, foarte nervoasă deoarece economia UE pe ansamblu nu merge bine, se va linişti şi va uita de atacul ei cerebral de ieri.

    UE are mari probleme, şi va rămâne, sau va dispare, după cum va reuşi să şi le rezolve. Se pare că una dintre problemele UE este să reziste la referendumuri, ceea ce pare să fie o consecinţă a însuşi felului în care este concepută.

  • Anton Constantinescu: (26-6-2016 la 03:23)

    @Victor Manta

    Groenlanda nu este o tara, ci un teritoriu care face parte din regatul Danez.

    Oricum, are o populatie sub o miime din cea a Marii Britanii. Pe langa aceasta, economia ei se bazeaza pe pescuit (creveti), pe exploatarea aurului, rubinelor, etc; deci nu ar fi avut nici un avantaj de la E.U. Cat despre Elvetia, ea nu a facut parte vreodata din EU si are un sistem economic-bancar unic in lume. Una este sa sa iesi din EU si alta este sa nu intri.

    Referitor la parerea vehiculata aici de unii dupa care Romania ar fi mult mai bine sa iasa din U.E., eu cred ca ar fi o catastrofa. Se uita faptul ca romanii din strainatate ocupa nise in cadrul unor sisteme bine definite. Daca ar reveni in tara trei milioane de romani nu ar aduce cu ei bunastarea ci doar ar face concurenta in „economia bazata pe malluri”, cum este economia romaneasca de azi.

    Cel mai autorizat sa-si spuna parerea este evident miliardarul Soros, care a prevazut faptul ca toata lumea va avea de pierdut daca Brexitul se aproba.

  • Victor Manta: (26-6-2016 la 11:25)

    @Anton Constantinescu

    > Groenlanda nu este o tara, ci un teritoriu care face parte din regatul Danez.

    Păi să citim:

    „Greenland (Greenlandic: Kalaallit Nunaat [kaˈlaːɬit ˈnunaːt]; Danish: Grønland [ˈɡ̊ʁɶnˌlanˀ]) is an autonomous country within the Danish Realm, …”

    https://en.wikipedia.org/wiki/Greenland

    Adică Groenlanda este o ţară autonomă.

    > Oricum, are o populatie sub o miime din cea a Marii Britanii.

    Deci experienţa ei poate fi neglijată? Cred că locuitorii ei nu sunt de aceeaşi părere. Şi nici eu.

    > Pe langa aceasta, economia ei se bazeaza pe pescuit (creveti), pe exploatarea aurului, rubinelor, etc; deci nu ar fi avut nici un avantaj de la E.U.

    Are şi aşa, dar nu ca avantaj (pomană?), ci rezultând din tratate:

    „Additional proceeds from the sale of fishing licences and the annual compensation from the EU represents 280 million DKK per year.” (linkul de mai sus)

    > Cat despre Elvetia, ea nu a facut parte vreodata din EU si are un sistem economic-bancar unic in lume.

    Oare de ce nu a făcut şi nu face parte Elveţia din UE? UE ar primi Elveţia oricând cu braţele deschise.

    Ce legătură are sistemul privat bancar elveţian cu intrarea în EU?

    > Cel mai autorizat sa-si spuna parerea este evident miliardarul Soros, care a prevazut faptul ca toata lumea va avea de pierdut daca Brexitul se aproba.

    De prevăzut o fi prevăzut, dar oare a avut şi dreptate? Iar dacă cumva se va dovedi că nu a avut dreptate, se pune în prezent întrebarea de ce ar fi dl. Soros „Cel mai autorizat”.

    Cred că cele mai autorizate sunt milioanele de votanţi din UK, care au decis prin vot liber să schimbe direcţia ţării *lor*.

  • Anton Constantinescu: (26-6-2016 la 12:53)

    Da, Greenland „is an autonomous country within the Danish Realm, …”

    „Pai sa citim: „Greenland … Danish: Grønland… is an autonomous country within the Danish Realm, …”

    Within inseamna „in cadrul”.

    Nu inseamna nicidecum ca Groenlanda ar fi o tara independenta… ci numai „in cadrul” Danemarcei.

    Dar interpretati cum vreti acest lucru.

    Raman in continuare la parerea ca primul ministru Cameron a avut un subit acces de prostie, de care a ajuns sa rada si Putin.

    Cat despre Soros, pe care il admir, a avut dreptate mai mult decat va imaginati. El a spus, intre altele, ca pana si in situatia in care Brexit nu ar fi votat, UE ca si UK ar fi tot in pierdere in pierdere! Pentru ca s-ar fi pus problema!

  • Anton Constantinescu: (26-6-2016 la 13:15)

    In plus astept sa imi explicati in ce mod ar „salva” Romania iesirea din EU, cand 3 milioane de romani (dintre care fac si eu parte) ar reveni in tara.

    In SUA am lucrat pentru sinteza de noi medicamente, anti-SIDA, pentru sinteza a doi din cei patru coloranti fluorescenti folositi pentru descifrarea genomului uman,ca si pentru „non-toxic fire retardants”. Puteti sa-mi explicati cum ar fi putut contribui experienta mea din SUA la propasirea Romaniei?

    Eu nu pot, mai ales ca stiu faptul ca cercetarea stiintifica din tara este facuta zob.

    Cum s-a exprimat un fost coleg, profesor la Universitatea din Bucuresti, este „rahat cu perje”.

    Va pot spune eu ce se intampla acum: cate cinci romani dorm in cate o camera minuscula in Londra, fiind spalatori de vase. Daca revin in tara, mor de foame, ca nu au nici macar acele „shitty” jobs.

  • Victor Manta: (26-6-2016 la 18:54)

    @Anton Constantinescu

    >Within inseamna „in cadrul”.

    Corect. Dar „autonomous” şi „country” (nu „county”, nu-i aşa?) ce înseamnă?

    > Raman in continuare la parerea ca primul ministru Cameron a avut un subit acces de prostie, de care a ajuns sa rada si Putin.

    Este un nou subiect. Nu mi s-a părut că dl. Cameron s-ar fi prostit, ci că a acţionat consecvent, pentru a afla ce vor britanicii săi şi a le arăta şi altora. Ce a aflat se pare că l-a surprins, dar adevărul a ieşit clar la iveală şi nu mai poate fi ignorat. De Putin în acest context nu-mi pasă.

    > In plus astept sa imi explicati in ce mod ar „salva” Romania iesirea din EU, cand 3 milioane de romani (dintre care fac si eu parte) ar reveni in tara.

    Nu am exprimat această idee, pe care, deoarece aţi adus vorba, o socotesc profund greşită.

    > Puteti sa-mi explicati cum ar fi putut contribui experienta mea din SUA la propasirea Romaniei?

    Nu pot, din motivul de mai sus.

    Dar poate că ar putea să vă explice acest lucru dl. Pincu Sfartz care a scris recent: „Pentru România ar fi manâ cereascâ, ca sâ se intoarcâ acasâ cele 3 milioane de români, şi sa facâ treaba pe care au învaţato,-la ei acasâ!”.

    http://acum.tv/articol/76629/#comment-150352

    > Eu nu pot (să explic – vm), mai ales ca stiu faptul ca cercetarea stiintifica din tara este facuta zob. Cum s-a exprimat un fost coleg, profesor la Universitatea din Bucuresti, este „rahat cu perje”.

    Poate că vă va explica dl. Sfartz cum, prin revenirea dv. în ţară, veţi transforma rahatul în bici.

  • Victor Manta: (27-6-2016 la 16:36)

    Nu este dracul chiar aşa de negru cum se spune

    „Rezultatul votului din Marea Britanie nu are semnificaţii fundamentale pentru România deoarece relaţiile comerciale bilaterale nu sunt consistente. Exporturile româneşti către Regatul Unit ar putea suferi doar din cauza nemenţinerii competitivităţii acestora.” , a declarat profesorul Dumitru Miron pentru ZF.

    Odată cu ieşirea Regatului Unit din Uniunea Europeană, britanicii îşi vor pierde accesul pe piaţa unică europeană, lucru care va obliga Marea Britanie să îşi renegocieze acordurile comericale cu restul Europei.

    Britanicii pot urma modelul Elveţiei, care şi-a negociat eliminarea taxelor vamale pentru fiecare sector în parte sau al Norvegiei, care acceptă reglementările UE în schimbul accesului nelimitat pe pieţele europene. 45% din exporturile britanice respectiv 55% din importurile ţării au loc cu state din UE, conform datelor Oficiului Naţional de Statistică din Regat.

    http://www.zf.ro/companii/exclusiv-zf-care-sunt-cei-mai-mari-cinci-exportatori-in-marea-britanie-ce-se-va-intampla-cu-comertul-romano-britanic-dupa-brexit-15508933



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
Citește articolul precedent:
A încetat din viaţă istoricul Mihnea Berindei (22 martie 1948 – 19 iunie 2016)

Istoricul român Mihnea Berindei, cunoscut pentru lupta sa pentru drepturile omului şi susţinerea acordată disidenţilor şi criticilor regimului comunist din...

Închide
3.139.240.142