caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica SPUNE



 

Cauzele criminalităţii (II)

de (14-12-2008)
Hitler dupa ce a fost batut crunt in copilarieHitler dupa ce a fost batut crunt in copilarie

In articolul anterior am vazut ca atat unele persoane cu pregatire religioasa, cat si unele persoane fara pregatire religioasa s-au dedat la crime groaznice in decursul istoriei.

Nu putem spune despre un anumit om ca se comporta intr-un mod criminal doar pentru ca a fost educat in spiritul unei religii sau pentru ca a fost ateu. Cu toate acestea, exista unele criterii clare care pot prezice comportamentul unui om in viata.

1. Tendinta spre violenta

In ultima vreme s-au facut studii avansate in privinta factorilor genetici si biologici in general, la persoanele inclinate spre violenta. O serie de criminali extrem de violenti au fost supusi testarii, utilizandu-se rezonanta magnetica nucleara si alte metode moderne de studiere a creierului.

S-au constatat unele lucruri iesite din comun: exista diferente in modul de excitare a diferitelor zone pe creier intre ei si restul populatiei. De multe ori violenta este asociata cu boala mintala. Dar si alti factori intervin, ca de exemplu nivelul serotoninei in creier. Configuratia neurotransmitatorilor in creier este un factor important, desi nu explica totul.

Multe persoane cu dereglari la acest capitol reusesc totusi sa se integreze in societate. Unele persoane cu inclinatie spre sadism isi aleg meseria de macelar; altele, cu mai multa educatie, pot ajunge chirurgi, sau chiar agenti securisti, FBI, etc pornind de la aceeasi inclinatie. Exista multi factori care pot explica viata unui om.

2. Molestarea fizica si psihica in copilarie

Nu este deloc intamplator ca tatal lui Hitler a fost o bruta infama, snopindu-si in bataie copiii. Unul dintre baietii lui si-a luat lumea in cap de mic copil, fugind de acasa. Hitler a indurat multe batai in copilarie, iar acest tratament pe care l-a primit a avut un rol imens mai tarziu. Ticalosia lui, ca si ticalosia lui Stalin,sunt legate de abuzurile pe care acestia le-au suferit de mici. Criminalitatea infama de la curtea sultanilor explica in mare masura faptele abominabile pe care le-a facut de exemplu crestinul Draculea sau altii.

De altfel se pare ca exista o continuitate a ticalosiei din Constantinopol, de la Imperiul Crestin la cel Musulman. De curand s-a descoperit in Istambul o inchisoare (mult sub nivelul solului) din perioada bizantina. Tehnicile de tortura ale bizantinilor nu erau cu nimic mai bune decat cele ale otomanilor!

3. Tendinta de conformare la ordin

Probabil ca acesta este aspectul cel mai straniu si neasteptat al naturii umane!

Putin dupa inlaturarea de la putere a lui Ceausescu, am citit un interviu luat de un reporter mamei a doi gardieni ucigasi de la canalul Dunare-Mare. Reporterul a intrebat: „stiti ca fiii dvs au facut acte criminale ca gardieni la canal. Cum explicati acest lucru?” La care raspunsul mamei criminalilor a venit prompt: „Ei, asa au fost vremurile!”.

Lipsa totala de independenta in gandire a majoritatii oamenilor este vinovata de multe aspecte ale criminalitatii!

O experienta psihologica a dovedit in mod practic acest comportament neasteptat al majoritatii. Astfel, un psiholog a angajat un artist sa apara pe post de cobai, mimand durerea la anumite semnale. In camera alaturata, un dispozitiv electric indica voltajul la care era expus respectivul individ. Cand subiectii (studenti ai unei universitati) au primit dispozitia sa-i puna diverse intrebari „cobaiului” si la fiecare raspuns gresit sa-l pedepseasca cu un soc electric, acestia au executat prompt toate „ordinele” primite! Si aceste ordine sunau cam asa: „aplica-i un soc de 480 de volti, aplica-i un soc de 600 de volti, etc. Adica mult peste doza mortala! Un singur student s-a oprit inainte de a atinge doza mortala, stiuta de altfel de ei toti inca inainte de experiment!
Foarte multe lucruri din istorie se pot explica prin acest fenomen.

4. Lipsa totala de empatie a unor oameni

Citind istoria tarilor romane am ramas uluit de un fenomen foarte interesant: desi domnitor dupa domnitor au fost executati, cand de turci, cand de boierimea locala, totusi avantul celor „de os domnesc” sa ajunga la putere a fost total de neexplicat! Baieti de 14, 15 16 ani, in ciuda a ceea ce vedeau ca se intampla cu domnitorii ucisi de tineri, totusi luptau ca fiarele pentru acea nenorocita de domnie in tarile romane! Asa cum ei nu aveau nici o empatie pentru cei care isi sfarseau visul de a domni dupa numai cateva luni, sub securea gadelui, tot asa si alti „copii de domn” jinduiau pe mai departe la domnie! As spune ca acest lucru arata si o totala lipsa de spiritualitate, de realism si de filosofie.

5. Indoctrinarea religioasa

Lipsa totala de valoare a fiintei umane era comuna civilizatiilor inapoiate. Stim cu totii nivelul ridicat al crimelor rituale la azteci. Aztecii aveau teoria lor religioasa dupa care Universul ar inceta sa functioneze daca nu i s-ar mai oferi ca jertfa sangele miilor de victime ucise zilnic in orasul care azi se numeste Mexico City!

Daca ar fi fost curiosi sa verifice aceasta credinta a lor, ar fi incetat macar pentru o zi uciderile, ca sa vada ce se intampla. Evident ca nu ar fi putut face asta, intrucat ei erau convinsi ca ar muri cu totii daca nu ar mai oferi jertfe zeilor.

As vrea sa observ ca in Baragan si in Ucraina exista multi tumuli (movile) care au ramas de la scitii din antichitate. Scitii practicau o religie foarte cruda, care presupunea ca la fiecare inmormantare a unei capetenii a lor decedatul sa mearga pe lumea cealalta cu o fecioara, cu care sa traiasca.Capeteniile aveau drept la viata sexuala si dupa moarte!

Multe fete nestiutoare au fost ingropate si acoperite cu busteni carora li s-a dat foc. Ca sa nu fie deranjati de urletele de durere ale acestor mirese, ei bateau tobele asurzitor.

Asta este explicatia atator Movile ale Miresei!

Nu voi continua cu enumerarea surselor de criminalitate, ci voi subliania numai aportul adus de religie la perpetuarea unei societati atat de disfunctionale cum este societatea noastra. De fiecare data cand citesc pozitiile „crestine” nu ma pot abtine sa nu ma intreb in privinta sanatatii mintale a celor ce pretind ca asculta de „legile morale” ale cartilor sfinte”. Tot raul se face inca in numele lui dumnezeu.

Marea majoritate a credinciosilor crestini sau evrei sau musulmani pretind ca religiile lor sunt morale. Cat de morale?

Sa dau un exemplu: Biblia cere efectuarea unor crime in numele dumnezeului iudeo-crestino-islamic. Cu toate acestea sunt destui oameni care sustin ca nu exista nimic imoral in Biblie, Torah sau Coran!

De fiecare data cand aud asa ceva ma intreb: sunt acesti oameni in toate mintile? Oare stiu ei sa citeasca…macar cartea lor de capatai?

Am facut un experiment: sa deschid la intamplare biblia si sa numar cazurile cand scripturile respective sunt imorale. Surpriza mare: de fiecare data cand am deschis la intamplare biblia sau torah, am dat de lucruri cumplit de imorale!

A-ti vinde fiicele in sclavie este un fapt imoral.

A te intoarce la fostul tau stapan in sclavie este un lucru imoral.

A ucide pe cineva pentru ca se inchina altui zeu este imoral.

A condamna pe cineva pentru ca este efeminat (malakoi, in greceste; vezi sf Pavel) este imoral.

Etc, etc.

In comunism se spunea: „dupa ce ca ne obliga sa mancam rahat, ne mai si impune sa spunem ca e bun”

Asta se potriveste si mai mult religiilor!

6. Religia si sanatatea mintala

O doamna care s-a autodefinit ca „victimoloaga”, o persoana cu pregatire superioara, a criticat intens faptul ca eu nu par impresionat nici de YHWH, nici de vitelul de aur distrus de Moise si nici de alti dumnezei. Dupa parerea dansei, a nu crede in aceste bazaconii este o crima. Desi nu inteleg nici modul dansei de gandire si nici prestigiul formidabil de care se bucura la dansa minciuna traditionala, totusi m-am straduit sa inteleg macar punctul dansei de vedere. Dar nu am reusit nici macar acum. Credintele gresite sau imorale au consecinte nefaste nu numai in viata noastra, dar chiar si in viata natiunilor noastre.

Timp de doua mii de ani, crestinii i-au persecutat pe evrei „pentru ca l-au ucis pe Cristos”. Este un lucru irational. Timp de doua mii de ani, cei cu orientari sexuale diferite, ca si cei care prezentau discordanta sexuala (ma refer la cei efeminati) au avut de suferit de multe ori arderea pe rug.

Timp de 2000 de ani, cei care credeau ca sunt popoprul „ales” au avut de infruntat concurenta, care spunea: va arat eu popor ales!

Trebuie a precizez ca in ciuda numarului mare de savanti evrei, Einstein isi batea joc de aceasta notiune.

Si atunci de ce sa continuam pe aceasta cale?

7. Omul sanatos si creativ

Dar daca nu acceptam religia, ce fel de educatie propunem?

Sau altfel spus, cum formam o generatie noua vaccinata la religie si robusta din punct de vedere intelectual?

Raspunsul a fost dat de studiile privind creativitatea.

Un om perfect sanatos mintal este acela caruia nu ii este frica de nici o informatie care vine din mediul in care traieste. El a primit inca din copilarie o educatie solida care i-a dezvoltat ratiunea si gandirea critica. Prin urmare, el nu poate fi „racolat” de idei absurde, cum s-a intamplat cu generatii intregi de tineri deveniti legionari in anii razboiului.

Un asemenea tanar a invatat despre diverse religii, cu consecintele lor. De aceea el nu poate fi racolat nici de cultele atat de periculoase care misuna in jurul lui; el nu poate fi convins sa urmezee un guru in Guyana, unde sa se otaveasca cu arsenic si cianura de poatasiu. A fi sensibil la realitatile universului nu inseamna a detine adevarul absolut. Cercetarea stiintifica aplicata universului a dus la rezultate spectaculoase, dar bineinteles ca nu putea sa duca la aflarea unui adevar imuabil, absolut. In schimb, educatia si mentalitatea stiintifica (doua lucruri foarte diferite din pacate) au dus la ceva poate chiar mai important decat un adevar „absolut”: au dus la cresterea capacitatii noastre de a respinge neadevarurile. Acum avem capacitatea de a respinge modelele Universului care s-au dovedit a fi false. Printre care si toate religiile inventate pana acum.

Ecouri

  • Vlad Solomon: (14-12-2008 la 00:00)

    Foarte interesante articolele Dvs. Documentate, consecvente, la obiect.
    Doar o mica observatie/ intrebare, mai curind legata de articolul precedent.
    In numele religiilor s-au comis numeroase crime, in decursul istoriei. Intotdeauna dumnezeul unei religii era superior dumnezeului alteia- desigur duc la absurd, desi imi permit sa recomand cartea lui Karel Capek- Fabrica de absolut.
    Dar nu tin minte crime de mare anvergura, in numele ateismului, ci in numele unor ideologii/ regimuri totalitare criminale, care, chiar fiind conduse de atei, nu au ucis in numele ateismului. Cred ca trebuie diferentiate nuantele. Daca ma insel, corectati-ma. Stalin a fost SI ateu ( oare?), dar a fost un dictator singeros. Nu stiu sa fi ucis oameni, doar pentru ca erau religiosi.
    In privinta educatiei- cred ca solutia e educatia pentru democratie , cu respectarea alteritatii si a libertatii de a decide apartenenta religioasa, traditia, sau ateismul. Studiind nu Religia, ci Istoria religiilor si civilizatiilor, filozofie si sociologie. Poate exagerez, dar problema asta e mereu readusa pe tapet in Israel, care, anul asta, a retrogradat in educatie, pe toate planurile, ajungind si dupa Armenia.

  • Anonim: (14-12-2008 la 00:00)

    Domnule Constantinescu , mi-as permite sa incep cu cateva intrebari:ce inseamna in cazul dumneavoastra un om sanatos si creativ? onsiderati ca puteti da unui copil o educatie in asa fel incat chiar nu va putea fi influentat de nici un alt curent al vremii? Apoi as mai intreba daca prin incurajarea homosexualitatii credeti ca peste cateva sute de ani va mai avea pamantul vre un savant care sa se ocupe de aflarea ”adevarurilor ” pe care le povestiti dumneavoastra? Nu am nimic cu homosexualii sunt constient ca nu vor disparea de pe fatza pamantului indiferent daca legea este cu sau impotriva lor. Personal nu cred ca ei sunt marginalizati atata vreme cat multi dintre ei is vedete si incurajaza fel de fel de lucruri murdare. Consider ca ar fi potrivit sa nu incurajeze pe altii sa le urmeze calea care in opinia mea va duce la disparitia rasei umane Cum putem educa un om in asa fel incat sa nu ii fie frica de nici o informatie care vine din mediul in care traieste? in ce consta educatia solida care sa-i d! ezvolte ratiunea si gandirea critica? sunt de acord cu inceputul articolului dumneavoastra dar finalul ma face sa imi pun multe semne de intrebare.

  • Anton Constantinescu: (14-12-2008 la 00:00)

    Domnule Vlad Solomon, aveti 100% dreptate! Nu a existat nici o astfel de doctrina! Acesta a fost unul dintre argumentele de baza ale lui Dawkins cand i s-a pus intrebarea legata de ateism.

    Pe de alta parte raspunsul lui nu a fost primit bine, pentru ca toata lumea arata cu degetul comunismul ca fiind vinovat (si este). Sau in „Republica” lui Platon, cetatea totala este atat de groaznica incat aduce a lagar de concentrare! La batranete Platon era acrit de viata si scria ceva total opus dialogurilor sale de tinerete (Banchetul, Charmides, Lysis).

    Poate de aceea o doamna credincioasa din Israel mi-a trimis replici in care ma acuza ca …”sunt un gogosar murat”. Nu, nu sunt (inca)!

    E greu de spus cum a fost Stalin, dar este clar ca nu putea sta simgur dnici o secunda in timpul zilei! Ii era frica sa stea fatza in fatza cu el insusi! La Institutul Teologic ale carui cursuri le-a urmat, era obiceiul ca seminaristii sa se ucida intre ei din cand in cand…asa ca avea o educatie temeinica de criminal.

    De aceea eu m-am limitat la a constata ca exista criminalitate in lume indiferent de conceptia religioasa sau morala la moda.

  • Anton Constantinescu: (14-12-2008 la 00:00)

    Din cate inteleg mesajul nesemnat ii apartine dlui Dirnu. V-as ruga ca in viitor sa va semnati luarile dvs de pozitie.

    Voi raspunde in detaliu, in ordinea pe care o voi alege (intrucat aveti o multime de intrebari).

    „in ce consta educatia solida care sa-i dezvolte ratiunea si gandirea critica?”

    Metoda cea mai buna consta in a educa tinerii in spiritul respectului pentru adevar si pentru cautarea adevarului implica intre altele si eliminarea invataturilor religioase, irationale, din scoli, pentru ca universul nu functioneaza dupa precepte religioase. Eu as fi de acord ca elevii sa studieze in paralel religiile si chiar sa invite persoane religioasa ca sa poate fi auzite de copii. De exemplu sa va invite pe dvs si sa va intrebe: cate cazuri de vindecari prin credinta ati vazut in cazul unor oameni carora le lipsesc ambele maini sau ambele picioare? Cati s-au vindecat in fatza dvs? Dupa care elevii sa traga singuri concluzii si vor intelege ca „bateti campii”!

    „Apoi as mai intreba daca prin incurajarea homosexualitatii credeti ca peste cateva sute de ani va mai avea pamantul vre un savant care sa se ocupe de aflarea ”adevarurilor ” pe care le povestiti dumneavoastra?”

    In primul rand nu accept sa puneti in ghilimele constatarile stiintei, ca presupun ca aveti totusi o bruma de pregatire, macar scolara. In al doilea rand nu aveti habar deloc despre orientarea sexuala!
    Ca si heterosexualitatea, homosexualitatea nu se se formeaza sau „dezvolta” prin „incurajare”. Aceasta este o ideie complet eronata, ca si cum ati veni acum de la camp si ati vrea sa invatati tabla inmultirii folosind rugaciunile! De ce nu ati citit nici unul din articolele ce le-am scris?
    Daaca aveti vreo intrebare in privinta celor scrise de mine, de ce nu o puneti?

    Intelegerea orientarii sexuale de catre dvs este la un nivel mai scazut decat decat al copiilor de gradinita din statele civilizate.
    Este ca si cum ati fi spus ca „daca incurajam stangacii si nu-i plesnim la timp peste mana, peste 3 secole nu vor exista decat stangaci. Cat despre pericolul de a nu se mai naste oameni pe pamant, in acest timp cand toti lupta pentru stabilizarea cresterii populatiei, este de-a dreptul caraghios!

  • Anton Constantinescu: (14-12-2008 la 00:00)

    Mai departe:

    „Cum putem educa un om in asa fel incat sa nu ii fie frica de nici o informatie care vine din mediul in care traieste? in ce consta educatia solida care sa-i d! ezvolte ratiunea si gandirea critica”

    Buna intrebare, domnule Dirnu!
    De exemplu in cazul dvs: mai puteti oare dvs sa va autoeducati ca sa intelege ca a-i blama pe homosexuali de toate relele si pe evrei „ca l-au ucis pe Cristos” este o prostie imensa? Aveti in fata exemplul atator homosexuali de vaza; ma refer la Platon, la Socrate, la Michelangelo, La Leonardo da Vinci, si tot nu va intra in cap faptul ca nu exista nici o problema in faptul ca lumea este mai variata decat puteti pricepe dvs? Si ca acest lucru nu este rau, ci bine? „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii” spunea Lucian Blaga. El nu, dar dvs, da! Raspunsul depinde in totalitate de inteligenta si cinstea dvs!

    „Personal nu cred ca ei sunt marginalizati atata vreme cat multi dintre ei is vedete si incurajaza fel de fel de lucruri murdare.”

    Personal ce parere aveti cand vedeti ca sunt destui heterosexuali care fac acelasi lucru? Nu v-am auzit condamnand heterosexualitatea din acest motiv!

    Nu va dati seama ca argumentele dvs sunt prapastii? Pe care le-ati invatat practicand cultul dvs?

    Toate razboaiele din lumea de azi se datoresc religiilor, si asta spune destul.

  • Claudia Moldovan: (14-12-2008 la 00:00)

    Domnule Constantinescu,

    Ati asociat in mod nefericit religie, homosexualitate si antisemitism. Indiferent cauza pe care o pledati sau profilul dv sexual, nu cred ca ceea ce scrieti in privinta homosexualitatii poate avea o relevanta educativa pentru tineret. Se poate intelege ca tentati sa orientati tinerii in aceasta directie invocand ca model homosexualitatea filozofilor antichitatii.

    Afirmatiile dv ar necesita, dupa mine, mama a unui tanar de 13 ani, mai multa atentie. Multumesc de a lua in consideratie grija atat pentru scrierile dv cat si pentru tinerii care va citesc.

  • Anton Constantinescu: (14-12-2008 la 00:00)

    Doamnei Claudia Moldovan:

    Ceea ce scrieti este total gresit. Tocmai pentru ca sunteti mama unui baiat de 13 ani ar trebui sa fiti mai informata in aceasta privinta, iar eu va pot indica si ce sa cititi ca sa va informati. Cititi va rog nu situri religioase, care nu va spun adevaraul pentru ca acesti oameni au dogma lor care nu se schimba in vecii vecilor, ci siturile Asociatiilor Medicale competente, ca AAP si altele.

    Dumneavoastra nu aveti cum sa stiti daca baiatul dumneavoastra este heterosexual sau nu, pentru ca orice intrebare i-ati spune s-ar ascunde cu grija, sa raspunda „politic corect” in Romania, asa cum faceam si eu cand eram la varsta lui. De obicei tinerii stiu la o varsta frageda spre ce sunt atrasi, (multi dintre ei, desi nu toti) dar cum au posibilitatea de a juca teatru, vor tacea din guram, unii toata viata. V-as indruma sa cititi ce am scris eu despre homosexualitate in arhiva. Homosexualitatea (ca si heterosexualitatea) nu este „pe alese”.

    Cat despre afirmatia dvs ca antisemitismul si homosexualitatea nu au nimic de a face cu religia, acest lucru este total fals. Religiile pre-crestine erau total tolerante in privinta ambelor: in lumea greco-romana exista o toleranta totala atat asupra orientarii sexuale (care nu privea pe nimeni altcineva decat pe persoanele respective) si religiille popoarelor din imperiul Roman. Exista in Roma chiar si azi un pantheon, adica un templu pentru toti zeii popoarelor din imperiu! Odata cu cucerirea puterii politice de catre crestini, dupa Edictul din Milan, in anul 313, edict promulgat de imparatul Constantin cu ocazia unor afaceri de familie, toate celelalte lacasuri de cult au fost confiscate de catre crestini (inclusiv cladirile publice) si persecutatea tuturor credinciosilor de alte religii a inceput in forta (inclusiv a iudeilor). Ulterior s-au aplicat masuri oribile contra homosexualilor, iar imparatul Justinian, la incitarea nevestei sale, ii ardea de vii si cenusa lor era aruncata in latrinele publice.

    Asa ca nu cred ca aveti dreptate sa spuneti „ca nu este nici o legatura”. Chiar si astazi bisericile persecuta homosexualii.

    Eu oricum va doresc sa aveti noroc cu baiatul dvs, sa faca parte din majoritate, pentru ca drepturile minoritatilor sunt inca calcate in picioare in multe locuri. Principalul lucru este sa-l lasati sa se dezvolte normal, fara sa-i bagati in cap ura fatza de homosexuali, ca inca nu stiti nimic despre modul cum se dezvolta.Sunt destui tineri in Romania care nu le spun absolut nimic parintilor, afirmand ca nu poti vorbi cu dobitoci. Pe unii ii cunosc si eu. Eu va urez sa aveti o familie unita, i8n care sa puteti vorbi orice fara frica si fara prejudecati.

  • Anton Constantinescu: (14-12-2008 la 00:00)

    Doamna Claudia Moldovan

    Vad ca mesajul meu anterior s-a pierdut si ma simt obligat sa va raspund din nou:

    Spuneti (1): „Ati asociat in mod nefericit religie, homosexualitate si antisemitism”.

    Exagerati, doamna, nu eu am facut aceasta nefericita asociere ci istoria universala.
    In urma cu 17 secole, dupa Edictul din Milan din anul 313 a.d. crestinismul a devenit religie de stat obligatorie in Imperiul Bizantin, iar de atunci au inceput persecutiile crestinilor atat contra homosexualilor cat si asupra evreilor, conform preceptelor biblice pe care probabil ca nu mai trebuie sa le citez. Desigur ca acum, traind intr-o vreme ceva mai luminata, incercam sa eliminam aceste racile ale societatilor religioase. Sa nu uitati ca pana si sfantul Justinian ucidea homosexualii prin ardere de vii, si in plus a interzis iudaismul si iar mai tarziu a fost interzisa chiar si vorbirea limbii ebraice.

    Spuneti (2): „nu cred ca ceea ce scrieti in privinta homosexualitatii poate avea o relevanta educativa pentru tineret”.

    Ba chiar are o foarte mare relevantza! Informatiile corecte lipsesc cu desavarsire din presa romaneasca din tara, controlata acum de intelectuali stil Becali. De exemplu sinuciderile la baieti din cauza ca se autoblameaza pentru orientarea lor sexuala diferita sunt la apogeu. Devreme ce se cunoaste situatia, in scolile din lumea civilizata au introdus cursuri despre „diversitatea umana” inca de la gradinita. Un elev de opt ani, cum este un nepotel al meu, a invatat chiar din clasa a doua primara ca unii baieti iubesc fetele, altii iubesc baietii si ca asta nu este nici o problema. Daca ati fi citit mai multa literatura stiintifica ati fi stiut.
    Va recomand de la arhiva sa cititi articolele mele, nu pentru ca sunt ale mele, ci pentru ca ele contin acelasi punct de vedere ca si OMS si ca si toate organizatiile medicale care opereaza dupa criterii stiintifice si nu religioase.

    3. Spuneti: „Se poate intelege ca tentati sa orientati tinerii in aceasta directie invocand ca model homosexualitatea filozofilor antichitatii.”

    As putea sa tentez eu tineretul sa devina mulatru sau stangaci; schimbarea orientarii sexuale, spatiale sau a culorii pielii nu este ceva ce se poate intampla in mod miraculos. Acum se stie ca orientarea sexuala este deja precizata la o varsta mica (de obicei sub 6 ani). Ea se poate schimba uneori in viata, dar nu la comanda, pentru ca asa vrea cineva, ci datorita evolutiei proprii.

    4. Spuneti: „Afirmatiile dv ar necesita, dupa mine, mama a unui tanar de 13 ani, mai multa atentie”.

    Aici sunt de acord doamna cu dvs. Un tanar de 13 ani trebuie sa stie despre orientarea sexuala, iar cea mai responsabila educatie ce i se poate da trebuie sa contina cea mai importanta afirmatie ce o puteti face in fatza lui: ca indiferent de orientarea lui sexuala il veti iubi si ca va gasi sprijin neconditionat la parintii sai.

    De altfel in marea majoritate a cazurilor la 13 ani orientarea sexuala este stabilita deja.
    Cunosc foarte multe cazuri, inclusiv al meu. Dar sa nu va amagiti sa credeti ca daca ar fi homosexual v-ar si spune!
    Unii tineri mai degraba se sinucid decat sa recunoasca, pentru ca au fost educati de parinti homofobi, ca dvs. Dar nu e vina dvs ca nu sunteti informata: este vina conducatorilor, a departamentului de Psihologie si Psihiatrie din universitati si a bisericii dominante din tara ca nu sunteti informata corespunzator. Puteti sa va imbunatatiti sursele de informare daca accesati siturile in limba engleza ale Asociatiilor Psihiatrilor Americani sau din alte tari civilizate.

    5. Spuneti: „Multumesc de a lua in consideratie grija atat pentru scrierile dv cat si pentru tinerii care va citesc.”

    Cu multa placere doamna. Daca incercati sa cititi Arhiva de la Rubrica Acum, veti da chiar de o serie de 12 articole despre homosexualitate, scrise dupa consultarea materialelor stiintifice referitoare la acest subiect. Nu pot decat sa vi le recomand sa le cititi si dumneavoastra, si sotul dvs, dar si baiatul dvs.

    Mult succes!

    PS Astept sa-mi spuneti ce parere aveti dupa citirea acestor articole!

  • Vlad Solomon: (14-12-2008 la 00:00)

    D-le Constantinescu,
    Ma vad nevoit sa insist pe diferentierea nuantelor. Si asta pentru ca, in vizitele mele anuale, in Ro, am observat aproape o suprapunere ostentativa a nationalismului cu ortodoxismul religios. Oameni care treceau pe linga o biserica precum pe linga Romarta, par a fi devenit atit de piosi, ca nu mai stiu daca sa-i cred sinceri. Parca ar fi intr-o stare de trans. Si, cind deschid subiectul, mi se aminteste exact de comunism. Dar lucurile nu sint identice, ateismul nu e comunism. Iar comunismul, asa cum a fost ‘pus in practica’ in Romania, sau URSS, era o forma de totalitarism care scanda lozinci mincinoase si ducea la o rinocerizare a intregii populatii, care accepta minciuna ca ceva firesc.
    Nu cred ca , daca un anumit procent al populatiei confunda notiunile, trebuia sa lasam lucrurile in aer, sau sa acceptam aceasta perceptie gresita. Pot sa-mi permit sa nu cred in dumnezeu, deci sa fiu ateu, nu neaparat militant, deci nu ateist, propagandist, sa respect religia celuilalt si sa ramin ateu, fara a ma justifica ca nu sint comunist. Ba mai mult, am dreptul sa fiu comunist, ‘a modo mio’, fara a justifica crimele sau a sustine un regim absurd si in care individualitatea este anulata. Orice nuanta e posibila, doar oamenii sint diferiti si tocmai acceptarea altuia, diferit de tine, ar trebuis sa constituie o calitate umana obligatorie.

    Acest subiect e foarte sensibil si important, nu numai in Romania. Despre problematica religioasa in Israel, in contrast cu ateismul multor israelieni, as putea sa povestesc zile in sir, mai ales ca in Israel exista anomalia suprapunerii etniei cu religia ( de ex. multi nu pot accepta ca un evreu poate fi catolic – vezi cazul Cardinalului Lustiger, sau Edith Stein. In limba ebraica, de ex. nu exista un cuvint pentru ” mozaic” – de la Moshe. Si nationalitatea si religia poarta acelasi nume ( cauzele sint istorice-biblice) – Yehudi (evreu, evreiesc)- nici o legatura cu Juda din Noul Testament.
    Revin, cu riscul de a plicitisi si, in mod special, nu fac trimiteri la carti si citate, pentru ca mi se pare un lucru de bun simt sa te poti declara ateu, sau sa consideri Biblia o carte de literatura, cu trimiteri istorice, sau sa cunosti istoria si sa nu accepti ca cele 10 porunci vin de la o putere supranaturala. Acest drept, al judecarii si al propriei credinte sau necredintei, nu trebuie sa fie pus la indoiala nici macar o clipa, intr-o societate civilizata, moderna, a libertatii de opinie.
    Despre homosexualitate, doar doua cuvinte. Desi la Ierusalim cercurile fundamentaliste religioase au facut mare scandal cind trebuia sa se desfasoare parada gays, homosexualismul este deja demult acceptat ca o insusire transmisa genetic, si nu prea sint cazuri de sergregatie, la Tel Aviv se desfasoara anual gay parade- care, desigur, suscita discutii, datorita provocarii prin imbracaminte tipatoare si gesturi erotice ostentative. Dar daca pe vremea cind am facut eu serviciul militar obligatoriu ( anii 70), homosexualitatea nu era acceptata in armata, iar homosexualii erau scosi din cadrul armatei, acum situatia e cu totul alta si multi au ” iesit din dulap”, deoarece si-au dat seama ca nu au nici un motiv sa se ascunda si ca sint acceptati ca egali in drepturi, au fost si sentinte ale Tribunalului Suprem, prin care se recunostea dreptul la mostenire al partenerului. Desigur, mai e mult de facut in educatie, in scoli, dar sint convins ca, in Israel, se mege pe drumul cel bun, desi constelatia politica si puterea partidelor religioase pune serioase bariere.

  • Anton Constantinescu: (14-12-2008 la 00:00)

    Domnule Vlad Solomon. urmatorul articol, predat de cateva zile, atinge exact acest aspect al societatii romanesti.

    In legatura cu societatea israeliana, stiu ca pana in 1993 era foarte rau, dar de atunci s-au schimbat unele legi. In plus, in ciuda dreptei israeliene, care a facut spectacole comune cu dreapta americana, numita „Rhe Religious Right” in SUA, totusi din datele pe care le am ateii reprezinta 62% in Israel, deci sunt dominanti ca numar.



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
Citește articolul precedent:
PRO TV Chişinău nu primeşte prelungirea automată a licenţei

Consiliul Coordonator al Audiovizualului a refuzat sa prelungeasca de drept licenta PRO TV in Republica Moldova, asa cum prevede legislatia...

Închide
18.218.209.8