caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Libris



 

Noul cinema romanesc. De la tovarasul Ceausescu la domnul Lazarescu la Festivalul DaKINO 21

de (21-11-2011)

Miercuri, 23 noiembrie, de la ora 18.00, în cadrul Festivalului Internaţional de Film DaKINO, ce se desfăşoară la Cinema Scala (Bd. Ghe. Magheru 2-4) din Bucureşti, va avea loc lansarea volumului Noul cinema românesc. De la tovarăşul Ceauşescu la domnul Lăzărescu, coordonat de  Cristina Corciovescu şi Magda Mihăilescu şi apărut recent la editura Polirom, în colecţia „CINEMA”.

La eveniment vor lua cuvîntul Laurenţiu Damian şi Titus Vîjeu.

Festivalul International de Film DaKINO, editia a 21-a, se va desfasura intre 21 si 26 noiembrie 2011 la cinematografele Patria, Scala si NCRR din cadrul Muzeului Taranului Roman. Festivalul este organizat de Fundatia DaKINO, cu sprijinul Ministerului Culturii si Patrimoniului National, al Centrului National al Cinematografiei si al Asociatiei FAMart.

Volumul, apărut cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, abordează producţiile Noului cinema românesc, revelînd apropieri nebănuite între ele. Noul cinema românesc. De la tovarăşul Ceauşescu la domnul Lăzărescu este structurat pe teme, idei şi soluţii prezente în mai toate producţiile din ultimul deceniu şi discutînd despre nostalgie, modalităţi de socializare, emigraţie, moarte, obsesia istoriei recente, relaţia părinţi-copii, umor-dramă, prezenţa sau absenţa genurilor în accepţiunea lor tradiţională.
Cele zece studii critice confirmă că noua generaţie de cineaşti nu este una spontanee, apărută într-un pustiu cinematografic, şi că Noul val nu este întîlnirea întîmplătoare a unor personalităţi care nu au nimic în comun.

Din cuprins:

Stop-cadre la masă (Mihai Chirilov) • Chemarea Occidentului (Cristina Corciovescu) • Nu mişcă nimeni! Noul cinema românesc, gen (Andrei Creţulescu) • Rîdem sau nu mai plîngem? (Codruţa Creţulescu) • Despre moarte, numai de bine (Mihai Fulger) • Portretul unui popor vegetal. Despre tema drumului (Lucian Georgescu) • România 2000: o poveste în spaţiu şi timp (Marilena Ilieşiu) • Nostalgia, marile speranţe şi spectrul eşecului (Angelo Mitchievici) • Părinţi şi copii (Magda Mihăilescu) • Imaginea trecutului prin ochii prezentului (Marian Ţuţui)

Cristina Corciovescu este critic de film. Timp de aproape 20 de ani a fost redactor-şef al lunarului Caiet de documentare cinematografică şi, ulterior, redactor-şef al revistei ProCinema (1995-1999). Colaboratoare constantă, din 1994, la International Film Guide (Londra), este coautoare a volumelor Secolul cinematografului (1989), 1234 cineaşti români (1996), Dicţionar de cinema (1997), Cinema… un secol şi ceva (2002), Lumea filmului (2005), şi coordonatoare a volumului Cele mai bune zece filme româneşti ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici (Polirom, 2010). Membră a Federaţiei Internaţionale a Criticilor de Film (FIPRESCI).

Magda Mihăilescu este critic de film. Titular al rubricii de cinema în Flacăra, Informaţia Bucureştiului, Adevărul, Adevărul Literar şi Artistic, Gîndul. Cărţi publicate: Sophia Loren (1969); Aceste gioconde fără surîs. Convorbiri cu Malvina Urşianu (2006); François Truffaut. Bărbatul care iubea filmele (2009); Lucian Pintilie. Guardare in faccia il Male (în colab., 2004); Cele mai bune zece filme româneşti ale tuturor timpurilor stabilite prin votul a 40 de critici (coord., Polirom, 2010). Este membră în numeroase jurii ale festivalurilor cinematografice. Cinci premii ale UCIN şi ale Asociaţiei Criticilor de Film. Este membră a Federaţiei Internaţionale a Criticilor de Film (FIPRESCI).

Ecouri



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
Citește articolul precedent:
Închide
3.145.19.231