caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Marja de eroare



 

Sexism pitecantropic sau corectitudine politică dusă la absurd?

de (27-1-2011)
1 ecou

“Keys at the door” – “Chei la ușă” – suna joi 27 ianuarie un titlu-joc de cuvinte din The Sun – tabloidul cu cel mai mare tiraj din Marea Britanie. Vestitul comentator de fotbal al canalului Sky, Richard Keys, și-a dat demisia în urma unui scandal, când el și co-prezentatorul său, Andy Gray, au fost surprinși făcând remarci sexiste în momentul când microfonul era oprit.

Cei doi, care comentează de 18 ani meciurile din Premier league – prima ligă a campionatului Angliei – au făcut remarci insultătoare la adresa arbitrei Sian Massey, care a oficiat la margine în meciul Wolverhampton Wanderers – Liverpool, afirmând că “femeile nu înțeleg regula off-side-ului”. În plus, Gray a fost filmat făcând remarci obscene la adresa colegei sale, prezentatoarea Charlotte Jackson, iar Keys a fost obscen într-o conversație cu  un invitat, fostul jucător Jamie Redknapp, referindu-se la fosta lui prietenă.

Clipurile au fost postate pe Youtube și ca urmare Andy Gray a fost concediat sumar din postul său care era plătit cu peste un milion de lire pe an, concediere urmată la doar o zi de demisia lui Richard Keys.

Nu se cunoaște identitatea persoanei care a postat clipurile compromițătoare, dar este clar că era cineva cu acces privilegiat la redacția Sky Sports.

Au existat și voci care s-au ridicat în apărarea celor doi comentatori căzuți în dizgrație, printre aceștia Jeremy Clarkson, care alături de James May și Richard Hammond prezintă emisiunea auto Top Gear, cunoscută și telespectatorilor din România.

Clarkson a spus că dacă s-ar fi publicat pe Youtube ce comentează cei trei off the record, atunci ar fi trebuit dați afară de 100 de ori și a asemuit astfel de practici cu cele ale Inchiziției.

În general însă, astfel de voci sunt izolate, iar Richard Keys și Andy Gray au fost, până la urmă, linșați mediatic.

Cei doi și-au cerut scuze, dar era prea târziu. The Sun, care face parte ca și Sky News din grupul de presă News International condus de magnatul de origine australiană Rupert Murdoch, i-a făcut cu ou și cu oțet pe cei doi.

Tabloidul londonez era și încă mai este ținta acuzațiilor din partea unor organizații feministe pentru faptul că publică fotografii de femei cu bustul gol pe pagina a treia. Dar vremurile s-au schimbat și ce mai era încă acceptabil acum 10 ani, nu mai este în ziua de azi, iar the Sun s-a transformat pe moment într-un câine de atac al corectitudinii politice.

Femeile sunt azi tot mai prezente pe stadioane, dar și printre telespectatoarele plătitoare ale canalului Sky Sports, așa că nu mai e vorba doar de o chestiune de corectitudine politică, ci și de un interes de afaceri pentru trustul de presă al lui Murdoch.

Ce părere aveţi despre acest articol?
  • Corect 
  • Frumos spus 
  • Îmi dă de gândit 
  • Am învăţat ceva! 

Ecouri



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
54.81.78.135