caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Republica Moldova



 

Homofobia – primitivism, ură deșănțată și ipocrizie religioasă

de (19-6-2011)
27 ecouri
Aşa se manifestă "iubirea creştină" la homofobii din Chişinău

Aşa se manifestă "iubirea creştină" la homofobii din Chişinău

Recent am fost invitat de postul de televiziune PRO-TV Chișinău să particip la o discuție pe internet despre alegerile locale cu vizitatorii paginii lor de internet (http://www.inprofunzime.md/stiri/politic/petru-clej-despre-liderii-aie-filat-abil-lupu-amator-ghimpu-vorba.html ).

Întrebările au alunecat rapid de la alegeri la șansele Republicii Moldova la Uniunea Europeană, eu exprimându-mi părerea că aceste șanse sunt practic nule.

La acest moment a intervenit cineva care a întreba ce se va întâmpla cu credința ortodoxă dacă Republica Moldova aderă la UE. Am cerut precizări la care răspunsul a venit prompt, respectivul avertizând că Europa va obliga Moldova să-i legalizeze pe homosexuali. L-am informat pe individ că raporturile sexuale între persoane de același sex sunt legale în Republica Moldova și i-am atras atenția să înceteze cu incitarea la ură, deoarece pune postul PRO-TV într-o situație dificilă, acesta riscând să fie acționat în justiție.

Și astea nu sunt vorbe în vânt. Recent, organizația Gender-DOC M, care apără drepturile homosexualilor în Republica Moldova l-a chemat în judecată pe Vitalie Marian, un cunoscut exaltat religios homofob, care a publicat pe internet o așa numită ‘listă “neagră” a persoanelor publice ce susțin homosexualitatea‘. Înfățișarea va avea loc pe 26 iulie la judecătoria sectorului Rîșcani din Chișinău și constituie o premieră în materie, într-o țară în care de patru ani homosexualii nu reușesc să organizeze un miting în capitală ca să demonstreze în favoarea libertății lor de exprimare.

E un început de ripostă din partea homosexualilor din Republica Moldova, care au sunt practic țintuiți la stâlpul infamiei de niște lideri de opinie care se prevalează în mod demagogic de preceptele creștin-ortodoxe (culmea, mai  invocă și iubirea aproapelui!), care incită la ură o populație extrem de receptivă la astfel de tematici.

De altfel, legătura care se face între Europa și promovarea drenpturilor homosexualilor nu este un lucru nou. L-am remarcat personal de mai multe ori, între altele într-o discuție din 2003 cu proprietarul unui imobil, atunci când căutam un sediu potrivit pentru biroul BBC. Respectivul individ a făcut legătura între BBC, Uniunea Europeană și homosexualitate, atunci când i-am spus că imobilul nu avea scară de incendiu, așa cum prevăd standardele britanice.

Ceea ce este mai trist este faptul că propaganda homofobă și legătura cu Uniunea Europeană se face într-o țară a cărei supraviețuire economică depinde în bună măsură de banii trimiși acasă de sutele de mii de moldoveni care muncesc în țările membre UE.

Într-o țară în care un copil din trei crește fără unul dintre părinți și un copil din nouă crește fără ambii părinți (plecați la muncă în străinătate), în care traficul de persoane, mai ales în scopuri sexuale este o problemă sesizată până și de vicepreședintele Statelor Unite în timpul vizitei sale din luna martie a acestui  an, în care violența conjugală este extrem de răspândită, în care au loc atentate de tip mafiot (de tipul celui căruia i-a căzut victimă recent președintele federației de tenis), în care există oameni care-și vând rinichii ca să supraviețuiască, demagogii și ipocriții religioși tună și fulgeră împotriva homosexualilor.

Când am fost în februarie la Chișinău, prietenul meu, jurnalistul Alexandru Canțîr, îmi povestea despre un caz petrecut într-un sat din Republica Moldova, unde reprezentanții unei fundații din Occident care construiește toalete în școlile din mediul rural a fost gonită de sătenii incitați de preotul local.

În aceste condiții, nu ezit să spun că toată această homofobie care invocă textul biblic și morala creștină este o ipocrizie de cea mai joasă speță.

Ecouri

  • murfi: (20-6-2011 la 06:43)

    newsletter-ul zice „Homofobia – primitivism, ură deșănțată și ipocrizie religioasă în revista ACUM”
    vin aici si nimic… reclama mincinoasa

  • Petru Clej: (20-6-2011 la 06:50)

    Poate aveti si argumente in sprijinul unei asemenea acuzatii.

  • murfi: (20-6-2011 la 07:01)

    Petru Clej
    nu e o acuzatie, e o potriveala nastrusnica pe care a produs-o softul dvs de newsletter;
    asa suna subject-ul mailului, puteti verifica; v-am semnalat pocinogul pentru ca pe viitor sa fiti cu ochii pe el, sa-l struniti daca da sa o ia pe aratura 🙂

  • Doina: (20-6-2011 la 09:50)

    Corect. Murfi are dreptate. News-feed-ul (sau newsletter, cum i s-o spune) sună funny cănd il citeşti dintr-o suflare!

    Dar lasănd de-o parte felul cum apare newsletter, felicitări autorului acestui articol.

    Ar trebui să luăm lecţii de umanitate de la mama mea, 85, femeie cu credinţă în Dumnezeu (nu religioasă şi nici habotnică, moderată, am spune noi.) Acum câţiva ani era la New York, în vizită la mine. Ne uitam la tv, programul PBS (cred, nu mai reţin exact), la filmul Silverlake Life: The View From Here, despre cuplul Tom Joslin and Mark Massi, amândoi bolnavi de AIDS. Filmul documentează ultimul stagiu al bolii la Joslin, care şi moare, în film (Massi va muri ceva mai târziu), grija pe care şi-o poartă unul altuia, etc. Documentar candid, rămâi cu un nod în gât, un film care te obligă să gândeşti cu inima. Mama a lăcrimat şi ea, nu se putea altfel. Dupa finalul filmului, îmi spune: „Mamă, şi-acolo a fost iubire, şi unde-i iubire adevărată, este mâna lui Dzeu.” N-am să uit aceste vorbe câte zile voi avea.

    Când aude că se aruncă cu pietre şi roşii în parada homosexualilor din Bucureşti, şi că sunt huiduiţi, mama se sufocă de indignare. „De ce nu-i lasă-n pace,” zice ea, „au şi ei dreptul la parada lor o dată-n an, de ce trebuie să fie violenta?”

    Dacă mă gândesc la „evil stuff” îmi apare în minte, printre altele, şi membrii aşa-zisei biserici Westboro Baptist Church, şi sincer, mi se zbârleşte pielea pe mine de indignare.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Westboro_Baptist_Church

    Atâta ură creştinească, că nu ne mai încape pământul, vorba ceea. Chiar, nu mai sunt și alte păcate în afară de homosexualitate de combătut? Laşitatea, crima împotriva aproapelui, înşelăciunea, aroganţa, mândria deşartă, ura, rasismul … pedofilia, comerţul de carne vie (cum bine a menţionat autorul articolului) … lista-i lunga.

    Respectele mele,
    Doina

  • Doina: (20-6-2011 la 10:08)

    „Dacă mă gândesc la „evil stuff” îmi apare în minte, printre altele, şi membrii aşa-zisei biserici Westboro Baptist Church, şi sincer, mi se zbârleşte pielea pe mine de indignare.”

    Corecţia: îmi apar în minte, printre altele, …

    Scuze.

  • Gyula Keszthelyi: (20-6-2011 la 10:35)

    Articol excelent
    Ar fi cazul ca revista Acum să organizeze o dezbatere privind responsabilitatea bisericilor ortodoxe, romano catolice, etc. în această chestiune.

  • Gaspar Miklos Tamas: (20-6-2011 la 17:03)

    Stimate d-le Clej,
    felicitări pt. curajosul articol despre drepturile homosexualilor. O felicitare trimisă după ce mii de poliţişti trebuiau să apere „plimbarea publică” Gay Pride la Budapesta (demonstranţii pro-gay erau din păcate 50% străini, mai ales studenţi stîngişti de la Viena) de atacanţii neonazişti, după declaraţii provocante a tineretului creştin-democrat, susţinător al guvernului actual, şi după ce municipiul Zagreb (Croaţia) se declară neputincios în faţa protestelor homofobe și fascizante împotriva întrunirii gay (de fapt, LGBT) de acolo. Puteţi să-i liniştiţi pe basarabeni, dacă intră în UE, vor regăsi tot ce li se părea că au lasat în urmă…

  • Wanda Lucaciu: (20-6-2011 la 22:51)

    Dl/Dna. murfi,
    Ecoul dv. este greu de inteles. Dv. sunteti homofob(a) sau nu?
    In orice caz, daca nu stiti, Oganizaţia Naţiunilor Unite a aprobat drepturile persoanelor gay, lesbiene si transgender pentru prima dată Vineri,Iunie 17, 2011
    Dl. Clej, articolul dumneavoastra este exact la timpul potrivit cu declatia de la UN.Eu sunt membra in organizatia FLAG (Friends of Lesbians and Gays) si ma bucur nespus de mult pentru acesta decizie
    Wanda Lucaciu

  • Tudor Cristea: (21-6-2011 la 09:41)

    Domnilor şi Doamnelor,
    Eu aş rezolva problema homosexualilor (şi homosexualelor, adica lesbienelor) scurt, în stilul în care a rezolvat Ivan Turbincă problema boierului care l-a găzduit într-o casă bântuită de draci (vezi Ion Creangă, „Poveşti, povestiri, amintiri”, Biblioteca pentru toţi copiii, Editura Ion Creangă, Bucureşti, 1981, pag. 166-169; sau alte ediţii, pentru oamenii mari).

  • Petru Clej: (21-6-2011 la 10:08)

    Domnule Tudor Cristea, de ce plecati de la prezumptia ca vizitatorii acestei pagini au citit cartea mentionata de dumneavoastra? Si de ce credeti ca homosexualii ar avea o problem si nu homofobii?

  • wanda lucaciu: (21-6-2011 la 12:08)

    Doamnelor si Domnilor Gyula Keszthelyi,Gaspar Miklos Tamas,Doina si bineinteles Petru Clej,
    Din pacate, persoane ca Tudor Cristea si murfi sunt multi. Trebuie sa ne fie mila de astfel de oameni care sufera de complexe de inferioritate,homofobia, si alte boli si mai ales de ura. Acesti oameni sunt incapabili si ignoranti sa inteleaga ce se petrece in lume.
    Tudor Cristea si murfi,treziti-va, traim in secolul 21, cititi, deschideti-va orizontul, acceptati schimbarile in lume, avansati cu timpul…Am impresia ca vorbesc in vant! Pathetic!

  • Petru Clej: (21-6-2011 la 12:24)

    Doamna Lucaciu, macar daca si-ar exprima homofobia direct, nu in modul acesta oblic, recurgand la tot fel de turbinci…

  • Teodor I. Burghelea: (21-6-2011 la 12:50)

    Eu indraznesc sa ii propun domnului Cristea sa infiinteze un partid numit „Teapa si Turbinca” (desi avem deja Romania Mare, Partidul Poporului (senzational) Dan Diaconescu incepe sa faca ochi, loc pe scena politica romaneasca mai este din belsug!). Stiu ca ideea mea este cu totul senzationala (va rog sa imi scuzati lipsa de modestie, unele revelatii sunt greu de controlat…) si ar fi singura cale de salvare a Romaniei in 2011, de aceea sa va spun cum avut o astfel de revelatie salvatoare.

    Domnia sa a incercat sa ne alfabetizeze intr-o polemica anterioara explicandu-ne nu numai cum trebuiesc memorate citatele din scoala generala dar si cat de bine era in vremea cand Vlad bantuia cu teapa la vedere de puteai lasa cupe de aur la mijlocul drumului (sau, in zilele noastre, un Mastercard cu tot cu PIN sau un Maybach) fara sa le miste nimeni de acolo! Astea da vremuri!

    In ecoul de mai sus, ne sugereaza sa procedam precum Ivan Turbinca (un alt erou care, din personaj de poveste de adormit copiii devine acum simbol national) cu toti cei „cu probleme”, cum ar fi homosexualii (si alte categorii la fel de incomode as adauga, precum tradatorii de tara, maghiarii, rromii – evrei in Romania nu prea au ramas pentru ca efortul sa fie justificat, si oricum sunt cam toti pensionari deja…).

    Linia ideologica a unui astfel de partid trebuie sa fie foarte simpla, ca sa mearga la inima romanului verde – nu ne complicam, actionam!
    Impartim toata lumea in „smintiti si in misei”, in prima faza.

    Bagam „smintitii” in turbinca si, desigur sigilam cu grija turbinca printr-un procedeu de innodare cu nod dublu marinaresc.

    Asta, drept precautie, sa nu ne trezim mai apoi cu vreo parada gay printre enoriasi si iubitori de patrie muma sau cu vreun rrom in supermarket (care desi nu a facut deocamdata nimic rau, noi stim bine ca va face!) sau, si mai rau, cu vreun maghiar sau doi (care desi nu au furat Ardealul inca sa il duca la Budapesta, noi stim de fapt ca ei asta vor).

    Cu „miseii”, solutia este si mai simpla. Teapa. Scurt pe doi. In lipsa de tepe, solutia de compromis a fost propusa de tribun: stadionul si plutonul (de executie, desigur).

    Adica, cum se spunea prin 91 cand au venit minerii: sa se faca ordine D’le, sa fie liniste in tara si sa-l lasam pe „Tatuc” sa se ocupe de binele Tarii!

    Ei bine, dupa cum vedeti, platforma program este relativ simpla, si, suficient de bine ancorata in spiritualitatea romaneasca (deci, nu adusa de altii „care vrea sa ne vanda tara pa’ dolari”).

    Ramane un singur mic detaliu de rezolvat: partea propagandistica (Monser, fara propaganda nu se vinde nimic!). Revenim deci la propunerea initiala. Trebuie scrisa o compunere (pardon, am vrut sa spun eseu sau…mai bine epopee!) intitulata „Teapa si Turbinca”.
    Pariati cu mine ca va prinde?

    Si fiinca este nevoie de un vizionar pentru o creatie de o asemenea dimensiune, eu nu pot decat sa il propun pe Domnul Tudor Cristea (si nu am nici cea mai mica intentie de a-l lingusi, fiindca anul acesta am decis sa nu dau Bacul…). Astept cu nerabdare semnalul, Domnul meu.

    Teodor I. Burghelea

  • Doina Manea: (21-6-2011 la 13:10)

    Din primul paragraf al „ecoului„ meu reiese că îi dau dreptate lui murfi – apele trebuie limpezite, altfel rămân tulburi.

    murfi s-a referit, cred eu, la felul în care apare anunţul, sau notificarea, în inbox-urile noastre. Şi pe mine m-a amuzat când am citit prima dată: Homofobia – primitivism, ură deșănțată și ipocrizie religioasă în revista ACUM” – ca şi cum homofobia în manifestarea ei primitivă, de ură deşănţată şi ipocrizie religioasă se află la îndemâna cititorilor revistei Acum.

    Aşa am interpretat eu postarea lui murfi. De-asta i-am dat dreptate, în sensul că anunţul apare „funny, misleading.” Despre poziţia lui murfi la tema articolului, nu pot face nicio afirmaţie.

    Abia aştept să vă mai citesc!
    Doina
    [P.S. Dar dacă nu-mi place de Perez Hilton risc să fiu etichetată drept homo-foabă?]

  • murfi: (21-6-2011 la 14:27)

    Wanda Lucaciu
    din cite stiu eu, nu am ura sau frica irationala fata de homosexuali 🙂

    din cite inteleg eu, rezolutia onu, ca si articolul dlui Clej, se refera la drepturile omului care trebuie sa fie respectate si in cazul homosexualilor; daca o sa cititi mai atent, o sa observati ca Romania este „co-sponsor” al rezolutiei; iar tarile vizate de aceasta rezolutie impotriva violentei si discriminarii presupun ca pot fi identificate relativ usor printre opozanti, unde Moldova se regaseste intr-o companie selecta de dictaturi comuniste, nationaliste si/sau islamiste; sau poate am inteles eu gresit si exista (sau ar trebui sa existe) drepturi speciale ale omului homosexual, poate dinsii sint sau trebuie considerati mai egali in fata legii decit cei primitivi si complexati…

    „murfi,treziti-va, traim in secolul 21, cititi, deschideti-va orizontul, acceptati schimbarile in lume, avansati cu timpul”

    asa am facut; articolele dlui Anton Constantinescu de pe acest site mi-au deschis ochii, am invatat ca societatea greaca era mai avansata decit cea actuala deoarece era bazata pe institutia dragostei fata de efebi, ca ar trebui sa facem diferenta intre pedofilia si efebofilia afective si variantele lor sadice si ca, desigur, progresul omului ca specie presupune legalizarea variantelor afective ale pedofiliei sau efebofiliei

    va asigur ca imi voi continua educatia in acest sens; sper sa ajung cindva „sa inteleg ce se intimpla in lume” si astfel sa va recistig respectul

  • Tudor Cristea: (21-6-2011 la 16:34)

    Dragii mei,
    V-aş face un rezumat al episodului din povestea lui Creangă, dar scopul meu este încurajarea lecturii. Aşa că nu va fac niciun rezumat.
    Dar dacă nu vreţi să citiţi, va propun metoda lui Ţepeş. Care v-ar sătura el, într-o clipita, de apucăturile turceşti!
    Domnule Burghelea, e bine că nu daţi bacalaureatul în vara asta, pentru că l-aţi fi picat. Pentru că nu ştiţi să folosiţi corect verbul „a trebui”. Iată cum o faceţi: „cum trebuiesc memorate citatele din scoala generala”. Corect ar fi fost „cum TREBUIE memorate citatele etc.”.
    A naibii de grea limba română! Ca şi sexul normal!

  • Victorian: (21-6-2011 la 18:02)

    Domnule Petru Clej şi ceilalţi, din cîte ştiu sunt nişte norme morale care par să fie normale în toată lumea
    – bărbatul să iubească femeia,
    – femeia să iubească bărbatul
    – un singur soţ şi o singură soţie care se iubesc unul pe altul = familie fericită

    La fel e ceva bun
    – prietenia adevărată între doi bărbaţi, aş spune frăţească
    – prietenie foarte strînsă între două femei sau fete

    Şi acum sunt norme care cred că sunt nenormale:
    – Sex pînă la căsătorie
    – Sex în afara căsătoriei
    – Pornografia
    – Avorturile

    La fel cred că dragoste între bărbat şi bărbat, femeie şi femeie aşa cum ar trebui să fie între un bărbat şi o femeie, nu e normal. Sex între bărbat şi bărbata sau femeie-femeie tot nu este normal, e chiar ceva urît şi pervers. Este împotriva naturii umane.

    Înţeleg că sunt tentaţii pentru unii bărbaţi de a fi atraşi de alţi bărbaţi – dar nu cred că trebuie de făcut o normă de viaţă, şi o normă de societate homosexualitatea.

  • wanda lucaciu: (21-6-2011 la 18:17)

    Am sa va raspund pe rind:
    “nu am ura sau frica irationala fata de homosexuali” adica aveti ura rationala? Hm? Ati fost „doamane fereste violat” de un homosexual?

    “Romania este “co-sponsor” al rezolutiei”- da este co-sponsor, dare eu nu am scris ecoul relative la Romania, ci dv si dlui Cristea. Intrebare: Dv. personal, sunteti de accord cu rezolutia?

    “drepturi speciale ale omului homosexual, poate dinsii sint sau trebuie considerati mai egali in fata legii decit cei primitivi si complexati…” eu personal nu cunosc nici o persoana homosexuala ori transgender (locuiesc in Los Angeles) care vrea mai mult decit i se cuvine. In schimb, personae ca dv. si dl Cristea, vor sa nu le dea nici un drept si asta ma face sa va acuz de homophobia

    “articolele dlui Anton Constantinescu de pe acest site mi-au deschis ochii,” mai faceti bancuri iritante peste faptul ca sunteti homofob. Dl/Dna murfi, dv. puneti in acelasi sac de gunoi(nu vreau sa intrebuintez un cuvint vulgar) pedefilia si homosexualitatea? Pai asta imi dovedeste cit de ingust sunteti la minte si din pacate nu exista medicament pentru asta ca sa va fie prescris.

    “sa inteleg ce se intimpla in lume” “si astfel sa va recistig respectful”- imposibil sa va castigati respect de la mine. DAR, sunt sigura ca Dl. Cristea va apreciaza foarte mult.Oh my G-d, if you are a man(?),you and Mr.Cristea make a perfect couple! Wouldn’t that be a blast? Sper ca stiti engleza si intelegeti ce am scris
    In concluzie, Prof. Burghelea scrie mult mai bine decit mine, asa ca va rog sa cititi articolul si poate deveniti membru de onoare in partidul “Teapa si Turbinca”
    wanda lucaciu

  • Petru Clej: (21-6-2011 la 19:15)

    Domnul Tudor Cristea a confirmat ceea ce era secretul lui Polichinelle – ca e un pitecantrop homofob. Iar lecturile cu care se tot lauda par a fi cele din scoala elementara. Are dreptate domnul Burghelea, ati fi un lider stralucit al unui partid Teapa si Turbinca. Nu mai revin la Tepes, pentru ca v-ati contrazis din nou. Ceea ce ma mira este ca aveti impresia ca puteti pacali pe cineva.

    Domnule Victorian, „normele” de care vorbiti sunt valabile pentru habotnici ca dumneavoastra, nu incercati sa le varati pe gat altora.

  • Tudor Cristea: (22-6-2011 la 02:36)

    Nu, domnule Clej, nu sunt un pitecantrop homofob. Si asta, pentru simplul motiv că pitecantropii sunt homofili! Cam de pe-acolo vine chestia asta pe care o apăraţi.
    Cât despre lecturi, eu aş zice s-o lăsăm…moartă.

  • Petru Clej: (22-6-2011 la 04:09)

    Domnule pitecantrop homofob Tudor Cristea, ca de obicei, cand nu incitati la ura, nu spuneti nimic interesant.

  • murfi: (22-6-2011 la 05:30)

    wanda lucaciu
    n-ati nimerit-o, nu am nici ura sau frica rationala de homosexuali 🙂
    insa dvs pareti sa aveti o pasiune de a intelege de-a-ndoaselea postarile, de a amesteca interlocutorii si de a insulta necunoscuti pe internet; lucrati cumva la realitatea?

  • Tudor Cristea: (22-6-2011 la 09:45)

    Hm!

  • wanda lucaciu: (22-6-2011 la 10:03)

    Dl/dna murfi, eu nu lucrez la realitatea, eu lucrez in realitate, in sec XXI, in SUA,si nu suport nedreptatea.
    Nu-mi cer scuze pentru nimic ce vi-am scris, am inteles perfect tot ce ati scris, dar daca v-am insultat imi cer scuze.
    Dialogul intre noi il inchid si parerea mea despre dv. este neschimbata. Have a good life in your small world!

  • Constantin Vasilescu: (23-6-2011 la 12:13)

    Din pacate, toate religiile sint foarte intolerante. Chiar si umilii hindusi tip Gandhi sint gata in orice moment a se lua te git cu blajinii sikh…

  • Petru Clej: (23-6-2011 la 14:08)

    Hinduismul, spre deosebire de crestinism, islam si hinduism, nu este ostil homosexualitatii. Nu vad de ce hindusii ar fi „umili” si daca sunt gata sa se ia in ororice moment cu „blajinii” (?!) Sikh, cum de este un Sikh prim-ministru al Indiei? De ce colportati clisee bazate pe 16-imi de adevar (in cel mai bun caz)?

  • Sasha: (9-8-2011 la 05:50)

    Clej, este important sa citesti Biblia.



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
Citește articolul precedent:
Gala de deschidere BJFF 2011: Ultimul Supraviețuitor – luni, 20 iunie, ora 19, Cinema Studio

Prima ediţie a Festivalului Filmului Evreiesc Bucureşti (20-26 iunie) se deschide luni, 20 iunie, printr-un spectacol de gală care va...

Închide
3.149.244.229