caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Extern



 

Națiunile Unite… antisemite?

de (26-4-2009)

La a doua conferință a antisemitismului organizată de ONU, se pare că au dat bir cu fugiții chiar țările susținătoare infocate a combaterii antisemitismului: SUA, Germania, Israel…și nu numai.

Nici prima conferință de acest gen ce a avut loc în 2001 nu a fost scutită de evenimente…și atunci SUA și Israel s-au retras de la lucrari din cauza musulmanilor care au asociat sionismul cu rasismul. În anul 2009, istoria s-a repetat, dar conseciințele au fost mult mai radicale.
Aceasta s-a petrecut pe motivul că invitat a fost și președintele Iranului, antisemit notoriu, Mahmud Ahmadinejad care nu a pierdut niciodată ocazia să critice Israelul și să-și exprime ura față de acesta. Ahmadinejad a afirmat în nenumărate rânduri că Holocaustul nu a existat niciodată, numindu-l “mit”, că sionismul e rasist și cel mai („Duşmănia, ocupaţia, teroarea şi toate celelalte sunt înrădăcinate în ideologia rasismului, iar sionismul este, astăzi, promotorul rasismului în întreaga lume”) grav că Israelul trebuie șters de pe fața pământului.

Iată câteva citate cu privire la conferința ONU
Președintele SUA, Barak Obama afirmă: „noi ne-am exprimat, în pregătirea acestei conferinţe, îngrijorarea că dacă se va introduce, dacă se va adopta limbajul din 2001, asta va fi un lucru cu care noi pur şi simplu nu putem fi de acord”

Franco Frattini, ministrul de externe al italiei: „Să mergi acolo şi să joci rolul actorului tăcut nu serveşte niciunei cauze: rişti doar să devii complice, în final”
Navi Pillay, înalt comisar ONU pt drepturile omului: „Sunt şocată şi profund decepţionată de decizia SUA de a nu participa la o conferinţă a cărei ţintă este combaterea rasismului şi a formelor de discriminare. Acestea sunt probleme globale şi este esenţial ca ele să fie discutate la nivel mondial, oricât de sensibile şi dificile ar fi subiectele atinse”

Ronald Lauder, președintele Congresului Mondial Evreiesc: „Este cât se poate de clar faptul că întrunirea de la Durban a devenit o platformă girată de ONU pentru răspândirea antisemitismului şi a propagandei anti-Israel”

Aceste evenimente ce pot atinge cote tragice mă conduc cu gândul la un articol din revista noastră ce punea întrebarea dacă israelul va mai rezista 20 de ani? Eu unul, sper să reziste mulți ani la fel ca toate țările lumii și la fel de mult sper sa fie pace în lume.

Ecouri

  • Izsak Martha: (26-4-2009 la 00:00)

    Subscriu la cele mentionate in articol.Intr-adevar,cinstea si demnitatea sunt departe de cei care isi expun teoriile false si mincinoase la O.N.U.Izraelul nu se poate baza pe politicienii actuali,corupti,facand concesii unor triburi .

  • atanasiu: (26-4-2009 la 00:00)

    Dle Rebegel,
    Absolut de acord ca statele importante nu trebuiau sa fuga, trebuiau sa contreze spusele presedintelui Iranului si nu cred ca duceau lipsa de argumente, cum exista riscul sa creada unii.
    Cat despre disparitia Israelului, dle Rebegel, eu nu cred in asta decat doar daca evreii ar dori sa-l paraseasca, de data asta benevol, ca ar avea unde sa mearga, dar nu cred in asta. Arabii nu pot sa sterga Israelul de pe harta chiar daca doresc si cred ca unii nici nu mai doresc asta.
    Desigur ca pacea in acea zona mai devreme sau mai tarziu se va realiza, ca doar nu o sa cred ca in Dune s-a facut o previziune corecta privind viitorul omenirii.

  • Petru CLEJ: (26-4-2009 la 00:00)

    Domnule Atanasiu,

    Circa jumtate din populatia evreiasca a Israelului (total aprox. 6 milioane) provine din tari musulmane sau din afara Europei. Sigur ca unii provin din casatorii mixte cu evrei europeni, dar cateva sute de mii, daca nu peste un milion, n-au nicio legatura cu Europa si Statele Unite. Acestia unde se duc în caz de pericol iminent la adresa Israelului?

  • atanasiu: (26-4-2009 la 00:00)

    Dle Clej,
    Multumesc pentru informatie caci nu stiam aceste cifre, dar repet, nu cred ca Israelul risca sa dispara tocmai ptr ca stie si poate sa se apere, are prieteni foarte puternici, la o adica, si cred si intr-o pace viitoare nu foarte indepartata

  • Vlad Solomon - Israel: (26-4-2009 la 00:00)

    Aceasta conferinta, care a avut loc la Geneva, avea ca tema xenofobia si rasismul. S-a stiut de la bun inceput ca va fi un circ, ca tarile musulmane vor face tot posibilul sa fie condamnat Israelul. Nu exista „argumente” in fata urii si a dublului standard. De aceea Israelul nu a participat si a incercat sa convinga multe alte state sa nu incurajeze acest circ. De aceea USA, Canada si alte citeva tari occidentale nu au luat parte, iar alti delegati au iesit din sala, la cuvintarea plina de venin si minciuni a lui Ahmedinajead.
    Insusi faptul ca acest personaj este primit de presedintele Elvetiei, care ii solicita petrol si gaze la pret redus, este o rusine pentru Elvetia. Si e o rusine pentru ONU ca a permis o asemena manifestare.
    Ahmedinajean este un nou Hitler, si trebuie tratat cu duritate, nu cu blindete. Dar nu imi fac iluzii, stiu bine ca traim intr-o lume de interese, nu de principii.
    Cuvintarea lui Ahmedinajean a avut loc in aceeasi zi cu Comemorarea victimelor Holocaustului, in Israel.
    Populatia Israelului a trecut de 7 milioane de locuitori, 75% evrei. Si, dupa 61 de ani de la infiintarea Statului Israel, pericolul de a fi ras de pe fata pamintului este real, nu inchipuit, atita vreme cit se accepta ascensiunea unui Ahmedinajean.
    Povestea cu prietenii Israelului este deja un mit, la o adica, asa cum a facut-o in toti acesti ani, Israelul va trebui sa se apere singur. Un scenariu apocaliptic nu este chiar atit de absurd pe cit pare dinafara. Politica lui Obama se schimba, in rau pentru Israel, la fel si politica unor state din UE, care au o minoritate musulmana numeroasa si nu vor necazuri interne.
    Un amic mi-a semnalat un articol interesant:

    http://www.haaretz.com/hasen/spages/1081979.html

    Fictiunea poate deveni realitate.
    Ca israelian, mi-e clar ca tara mea va trebui sa infrunte o perioada de ostilitate si de izolare, pe plan politic. Este un pret pe care il platim, periodic, datorita intereselor si slabiciunii asa-ziselor tari civilizate.
    Stiu bine ca existenta Israelului deranjeaza multa lume si realizez ca antisemitismul este, iar, in crestere. Cind tarile occidentale vor intelege ca trebuie sa se uneasca impotriva fundamentalismului islamic, a terorismului si a negationismului, va fi deja prea tirziu.

  • Mariana Gott-Shmilovitch: (26-4-2009 la 00:00)

    Astazi s-a dat publicitatii ca Natiunile Unite au pregatit un ‘raport’ sever despre actiunea din Gaza, in care se specifica ca armata israeliana a tras cu intentie asupra institutiilor UN, a folosit forte neproportionale, a atacat populatie palestiniana fara a fi nevoie si totodata nu aminteste aproape nimic de Hamas, de rachetele trimise asupra populatiei civile a Israelului si responsabilitatea acestei organizatii in conflict. Evident, nici un cuvant despre soldatul rapit.

    Si toate acestea, in pofida faptului ca Israelul a pus la dispozitia UN fotografii si alte materiale informative, care arata cum – si mai ales unde – au actionat cei din Hamas. Pe de alta parte, e adevarat ca raportul a fost initiat doar pentru a ancheta ‘atacurile’ asupra institutiilor UN din Gaza.

    Comentatorii politici israelieni apreciaza ca va fi foarte greu ca presiunea exercitata acum de Israel pentru a impiedica aparitia oficiala a raportului (sau cel putin atenuarea acuzatiilor) sa dea rezultatele dorite.

  • atanasiu: (26-4-2009 la 00:00)

    Dle Rebegel,

    Textul de mai jos era introdus in cel de deasupra pentruca faceam o referire la dl Peres, dar ulterior am renuntat sa-l postez astfel si prefer sa-l las ca o intrebare independenta pentru a nu-l suprapune in nici-un fel peste primul.
    Shimon Peres, acesta este lidrerul israelian care, parca nu foarte demult, in Ungaria, a facut o afirmatie care a suparat gazdele, adica s-a laudat ca Israelul „nu iarta nimic 🙂 ” in sensul ca aceasta tarisoara desi mica prin orice comparatie este mare prin puterea de cumparare, adica cumpara si SUA(prin Manhattan, care eu cred ca este deja cumparat demult, desi in mod indirect), Ungaria, Polonia si Romania, da domnule, chiar si „romanica” noastra, eu fiind convins ca deja romanica a cam fost cumparata de destui, cu exceptia teritoriului, si aunci se degaja un inteles destul de important ptr mine ca roman.
    Este oare o dezinformare mediatica respectiva zicere a dlui Peres?

  • atanasiu: (26-4-2009 la 00:00)

    Dle Rebegel,
    Nu stiu daca asta este firul cel mai potrivit dar in lipsa altuia aici s-a pomenit totusi de viitorul statului Israel asa ca doresc sa indic doua stiri importante si care cred eu ca-mi confirma intr-o oarecare masura sperantele de pace si anume:
    1. Netanyahu propune un nou plan de pace cu palestinienii , pe trei paliere interesante si cred eu ca judicios stabilite.
    2. Shimon Peres, sprijina Vaticanul in solicitarea acestuia de a i se predea sase locuri sfinte ptr crestinism.

    Uite un motiv care ma face sa fiu optimist pentru viitor.

  • Petru CLEJ: (26-4-2009 la 00:00)

    Din nou un ecou despre evreii care cumpără lumea (chiar dacă o fac „indirect”) inclusiv „romanica” (o termen vulgar care nu-și are locul în revista ACUM).

    Observați cum se ajunge de la conferință care promovează fățiș antisemitismul la tradiționalul contra-atac antisemit.

    Nu mai spun că un astfel de text îmi aduce aminte de celebrul „Nu ne vindem țara” at#t de vehiculat ]n anul de grație 1990.

    Dar, din nou am să-l citez pe colegul meu Dorian Galbinski care, atunci când un individ i-a spus în România „Știți domnule Galbinski, eu sunt antisemit”, a răspuns dezarmant: „Antisemitismul e un drept fundamental al omului…”

  • Math Gaal: (26-4-2009 la 00:00)

    Domnule Atanasiu,

    Ba eu cred ca Israelul iarta cam prea multe…iar ceea ce ati afirmat Dvs despre Shimon Peres, cum ca israelul nu iarta nimic e ceva scos din context. Nu poti ierta rasismul, ura, antisemitismul si alte fapte care distrug demnitatea umana, care pot distruge omenirea.

    Imi puteti spune si mie cu a cumparat Israelul Manhatten-ul?…cum se poate cumpara ceva indirect. Eu stiam de la cursurile de comert si drept civil ca orice act de vanzare-cumparare transmite dreptul de proprietate de la o persoana la alta a unui bun in schimbul altuia (de regula banii care sunt titluri valorice).
    Cum e posibil sa fie cumparata Plolonia, Romania etc de evrei…mi se pare o afirmatie total lipsita de logica, o afirmatie antisemita….daca Romania ar fi cumparata de evrei, de ce in Sibiu mai sunt doar cateva familii (si aceeia batrani) pe care le puteti numara pe degete…sa fi cumparat oare acei batranei de 80 de ani Romania? … mie unul nu mi se pare posibil.

    Domnule, Romania e o tara libera, capitalista, oricine poate veni sa-si deschida firme si sa faca afaceri…sau Dvs interziceti evreilor sa calce pe teritoriul Romaniei? (ma intreb cu ce drept)
    Si ca un studiu de caz ar fi indicat sa cautati sa vedeti ca procentul celor mai bogati oameni de afaceri si firmelor de success din tara nu sunt ale evreilor, ci ale romanilor si alte nationalitatii(sau companii straine din alte tari).

    Eu personal as dori sa vina cat mai multe firme israeliene/evreiesti in Romania, pentru ca unde au avut afaceri a fost mereu o stare de wellness 😉 si credeti-ma ca sunt foarte corecti si buni profesionisti.

    Stati linistit tara nu v-o vinde nimeni israelienilor si mai mult acestia nici nu vor fi interesati vreodata de ea…ei au tarisoara lor pe care si-o apara si nu doresc petecul de pamant de sub picioarele domniei voastre.

  • atanasiu: (26-4-2009 la 00:00)

    Dle Rebegel,
    Multumesc pentru raspuns, rezultand ca ati citit cele scrise de mine.
    Sa stiti ca eu sunt foarte linistit, si pot fi de acord cu dvs dar, cu precizarea , ca doar daca ar fi un fals, adica daca dl Peres nu a declarat cele mentionate de mine, atunci o asemenea sustinere falsa, ar fi cu adevarat o provocare antisionista sau antisemita (eu nu prea stiu sa deosebesc notiunile nefiind clar definite pentru modul meu de a folosi logica)
    Daca insa dl Peres a declarat textual cele prezentate ar rezulta din ce spuneti dvs ca dsa este antisemit sau antisionist, ceea ce este desigur un non sens.
    Problema ramane doar ce am intrebat adica a declarat sau nu a declarat si la asta nu mi-ati raspuns. Discutii logice despre valoarea potentiala de adevar a cotinutului unei astfel de declaratii, cum vad ca incepeti sa faceti nu are sens decat dupa ce am sti ca ea este adevarata sau daca am lua-o ca o intrebare a cuiva.
    Ori eu nu in acesti termeni am ridicat cestiunea.
    Astept in continuare raspunsul dvs la obiect.

    PS Doresc sa mai adaug ceva pe care doream sa-l comunic, dar am uitat mai inainte, apropo de riscurile care pasc Israelul:
    Oricum dupa raportul ratelor de inmultire intre crestini si musulmani(evreii nici nu conteaza in acesta ecuatie) se pare ca in 50 ani se va fi realizat califatul macar in Europa, ceea ce mie nu-mi foarte surade, dar asta nu are legatura cu problema raportului antisionism /antisemitism pe care ar putea-o isca acest articol, domeniu in care eu recunosc ca nu prea ma pricep, adica nu stiu ce caracterizeaza exact fiecare din acest tip de anti.
    Sper sa nu folositi ocazia oferita de PS pentru a eluda problema principala la care repet ca astept in primul rand raspuns.

  • atanasiu: (26-4-2009 la 00:00)

    Dle Rebegel,
    Lipsa dvs de raspuns echivaleaza cu faptul ca am avut dreptate, adica raspunsul este : da, S.P. a spus ce am aflat eu ca ar fi spus si evident ca intr-o astfel de situatie, singurul comentariu decent care s-ar putea face ar fi doar sa acceptam ca ar fi spus doar in gluma ceea ce a spus si astfel in final sa-l scuzam sau sa-i acordam circumstante atenuante.Nu stiu de ce ati refuzat sa faceti un asemenea comentariu?
    Remarc insa pentru ca nu l-ati facut, ca as fi de acord si cu asa ceva, daca nu m-as gandi ce consecinte mediatice si chiar diplomatice ar avea omologii dumnealui, din Polonia, Ungaria sau Romania, daca ar glumi pe invers adica cam asa:”Si noi, noi nu v-am cumparat, noi v-am cucerit, caci v-am ocupat teritorial in sensul ca nativii nostrii va stapanesc in prezent.”
    Ar fi o catastrofa, o blasfemie antisemita vai, vai, vai!
    Si nu gresesc cu siguranta in acesta evaluare, daca ma gandesc ce reactii au fost cand Basescu din neatentie, cred ca de fapt din lipsa de cunostinte geografice suficiente, a vehiculat un cliseu eronat desigur, dar care functiona in Romania copilariei noastre, la parinti si bunici, mai ales in familiile mai simple si anume ca Palestina si Israelul sunt cam acelasi lucru.
    Sau poate cine stie hatru cum ester, a dorit sa plateasca pentru declaratia glumeata a dlui Peres, cu o gluma la misto de tip Basescu, si atunci il felicit.
    Ca doar nici noi chiar daca ne suparam, nu sarim in sus, cand atatia indica Budapesta sau alt oras, drept capitala a Romaniei.

    Totusi chiar si asa, poate ca pot interveni pe un fir mai vechi, tot al dvs de pe vremea cand eu nu eram pe aici, fir referitor la „paranoia lui 666”.
    Daca sunteti de acord sa reluam impreuna acesta discutie, numai noi, ca doar nimeni nu cred ca se intoarce cu luni in urma, spuneti-mi, sau poate vreti s-o relansam aici, pe acest fir mai recent sau poate pe cel mai recent existent unde am postat de asemenea adineaori.?

  • Math Gaal: (26-4-2009 la 00:00)

    Nu o iau ca informare sau dezinformare mediatica acele preupuse spue alui Peres, ci cred ca era un fel de-a spun ca Israelul nu iarta nimic, într-adevăr antisemitismul și terorismul sunt de neiertat.



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
Citește articolul precedent:
Vizita lui Topolanek în RM şi dedesubturile ei politice

Misiunea diplomatică a Preşedintelui UE, prim-ministrului ceh Mirek Topolanek la Chişinău reiterează câteva elemente centrale pe care UE le păstrează...

Închide
3.142.124.119