Institutul Cultural Roman din New York anunta expozitia de grup Mind and Form care reuneste un numar de artisti romano-americani importanti din zona New Yorku-lui carora li se alatura o serie de artisti reprezentind medii etnic-culturale diverse.
Astfel, publicul va putea privi lucrari semnate de Serban Chelariu, Viorica Colpacci, Edel Stuehmke Levy, Tadeusz Sudol, Ioan Popoiu, Easher Piaskowski Cohen, Anne – Marie Dannenberg, William Sinclair si Valeriu Boborelu. Evenimentul va fi gazduit de Galeria Est-Vest din 573-577 Third Avenue @ 38th Street, New York, NY 10016,
Tel: 212-687-0180,
Fax: 212-687-0181,
e-mail: roculture@aol.com,
www.icrny.org,
intre March 7 – April 1, 2006
Gallery hours: Tuesday – Sunday,
10 am – 6 pm
Vernisajul se va desfasura Tuesday, March 7, 2006, 6 – 9 pm.
********
ROMANIAN CULTURAL INSTITUTE
“EAST – WEST GALLERY” – MIND AND FORM
Expozitia celor noua artisti de la Galeria “EAST – WEST” reflecta o viziune moderna, unitara prin spontaneitatea si bogatia imaginatiei, originalitate, claritate stilistica cit si prin deschiderea catre spiritual; lucrarile totodata exprima o simbolistica si o coloratura aparte, datorita integrarii unor variate surse de cultura – traditie din America, Europa si Australia.
Enumeram succinct citeva aspecte importante ce evidentiaza atitudinea estetica, social – spirituala a artistilor expozanti:
SERBAN CHELARIU
– Credinta in existenta si descoperirea “Formei primordiale” printr-un proces de esentializare a formei, culorii, texturii, a compozitiei care prin “Spiritul” creatorului prinde viata, devine…”Fiinta”; forma se implineste cind i se da culorii adevarata ei bogotie, contrastul si relatia tonurilor, acesta este secretul modelarii.
VIORICA COLPACCI
– Vizualizarea unor obiecte – structuri ce exploreaza subconstientul, caracterul ambiguu, aleatoriu si improvizatia (dialogul dintre imaginatie si tehnologie); expresia artistica – emotionala degajata de obiectul – sculptura care se raporteaza simultan la spatial iluzoriu (artistic) si cel real (fizic); folosire a compozitiei decentrate, juxtapunere de planuri, continuu compositional al imaginilor.
EDEL STUEHMKE LEVY
– Exprimarea artistica, in esenta este rezultatul natural al deschiderii catre intuitie si neprevazut (Ünpredictable); in procesul creator, spatial pictural, liniile, culorile, formele sunt supuse unei continue transformari (consatantly chancing), deveniri, pina in momentul in care sentimentul de indeplinire este realizat.
TADEUSZ SUDOL
– Atitudinea intuitiva, spontana in arta vizuala (Pictura – Desen) este esentiala; polaritatea sau dialogul dintre logic, rational, disciplina deosebita a formatiei de arhitect si exprimarea libera, imaginativ – artistica, constituie doi factori importanti in modelarea identitatii spirituale a artistului.
IOAN POPOIU
– Folosirea formelor din natura (Peisajul – Lumina, Vibratia Cromatica, etc.) care, printr-un process gradual de abstractizare, de transformare mentala, devin elemente compozitionale complexe – tesaturi stranii de Forme – Lumini _ ce se desfasoara pe orizontale mult alungite si care sugereaza valente estetice – sociale, cu totul noi, (asocierea suprarealista, simbolul, interpretarea multivalenta….
EASHER PIASKOWSKI COHEN
– Intelegerea complexa a relatiilor dintre finite, natura, obiecte, aprecierea momentelor pretioase, efemere ale vietii, descoperirea “Frumusetii” (Finding beautY) in locurile obisnuite, traireamisterului cotidian (“Mistery within our everyday world”), toate acestea prezentate in “Dublu aspect” (“Double take”) folosind tehnica fotografica si camera digitala.
ANNE – MARIE DANNENBERG
– Valorificarea unor imagini (Plante, Fiinte, Obiecte) parka cristalizate in forme esentiale (Arhetipale) scaldate intr-o lumina – atmosfera metafizica, colorate in argintiuri luminoase sau sepia, toate aceste “Exprimari vizuale” sunt relaizate prin folosirea tehnicii fotografice in alb – negru.
WILLIAM SINCLAIR
– Exprimarea stilistica este legata de representational, claritatea, perceptia spontana a realului constituie de fapt adevaratul “Eveniment” (“Event”), acesta se implineste, mai ales in contactul cu opera de arta, viziunea picturala apare la inceput, in sufletul artistului, ca o vaga senzatie, ideie, tendinta (pe plan nou – conceptual, “Before words”) care apoi se materializeaza, “Prinde forma” odata cu efortul, munca prictorului…
VALERIU BOBORELU
– Redarea formei umane extreme de geometrizata ce aminteste de imaginile ancestrale, antropomorfice sau de figurinele – ulcioare de ceramica romaneasca; aceste siluete luminoase, transparente, sunt integrate in structuri oblice, spirale, verticale, sunt suprapuse, intersectate cu scopul de a sugera adincimea spatiala si miscarea…
***
– Asa sum sugereaza si titlul expozitiei, “MIND – FORM” simbolizeaza polaritatea esentiala a vietii, “Mind – Lumina, Constiinta, “Voidness” (“Emptiness”) se manifesta printr-o continua devenire, transformare…si sub aspectul social – estetic reflecteaza psihologia naturii umane, bucuriile, suferintele, idealurile noastre…