Tacere.
Fond alb, buline negre.
Apare, de sus in jos, titlul filmului: „Destine lacrimande”. Reclama la prosoape de plaja. Urmeaza nume de actori si actorine. Imaginea se coloreaza. Bulinele negre nu sunt negre. Au culori variate. Se misca. Nu sunt buline, sunt copii. Prim- plan cu o bulina- copil. Pe obrazul bulinei- copil se pot observa buline mai mici. Reclama la produse cosmetice. Spectatorul intelege ca este vorba despre pistrui si se intreaba daca tot jocul bulinelor nu este altceva decat simbolul unei lumi a copiilor, cu pistrui de toate culorile curcubeului infratindu-se intr-o hora mondiala rotunda ca o bulina.
Imaginea coboara, infatisand copilul (baiat) pistruiat, in detaliu: par blond, spalacit, tuns zero si ras in cap, urechi mari, clapauge, gat de Crevedia, camasa cadrilata, blugi scurti, tricotati, picioare slabanoage (material didactic- lectia despre sistemul osos si disfunctionalitati ortopedice in mediul rural), ciorapi rupti pana in talpile sandalelor care nu pot apara de ger degetele deja casante. Picioarele baiatului incep sa fuga. Unul de celalalt. Copilul cade. Reclama la produse farmaceutice destinate ingrijirii plagilor deschise. Zoom pe talpa. Gauri multiple. Se observa ca eroul filmului se afla pe gheata. Se aud rasete. Din toate partile. Reclama la sisteme audio. Figuri grasune, cu gurile labartate in hohote inestetice de ras batjocoritor.
Cadru general: copii bine hraniti, dolofani, infofoliti in sube mitoase, cu cizme si caciuli pe cap, cu manusi imblanite, groase, calduroase. Imaginea revine pe copilul care se ridica si incepe sa patineze pe talpici legate cu sfoara de sandalele jerpelite. Reclama la incaltaminte sport. Copiii grasi si bine imbracati il privesc cu superioritatea nascuta din orgoliul nemasurat al satulului. Reclama la lapte- praf.
Pe marginea lacului inghetat apare un domn bine: inalt, umeri largi, privire atletica, masina de teren ultimul tip. Reclama la limuzine de mare lux. Copiii rai, imbuibati, il privesc cu teama si respect, dandu-se la o parte din fata lui. Baiatul slab si imbracat in zdrente nu-l observa. Reclama la picaturi de ochi. Continua sa patineze pe talpicile de lemn noduros, executand gratios figuri complexe, salturi cu multiple rotatii (2kл, k≥1X2), piruete cu unul sau ambele picioare deasupra capului. Deodata, privirea i se opreste asupra noului venit. Pupile dilatate, din care se scurg lacrimi mari, pantecoase. Reclame la batiste de dama de dantela. Imagine cu genunchii copilului, tremurand din ce in ce mai tare, pana cand spectatorul ii poate confunda cu usurinta. Timid, baiatul slab si rau imbracat fuge de pe lacul inghetat si se ascunde in vegetatia luxurianta de pe mal. Reclama la vacante de vis pe toate meridianele.
Noul venit isi sterge o lacrima rebela si priveste nostalgic, un sfert de ora, lacul pustiu. Se intoarce apoi la masina si scoate din portbagaj mai multe perechi de patine de firma. Spectatorul intelege: este profesorul de patinaj artistic. Reclama la excursii la urmatoarea mare competitie sportiva. Le da patine copiilor grasi si bine imbracati, care ies pe lac sa isi demonstreze maiestria. Rand pe rand, dau chix. Un baiat rotund ca o minge medicinala incearca o pirueta si cade pe spate- coaste multiplu fracturate- se aud hohote de ras. O fata buhaita de colesterol patineaza pe un picior si se prabuseste pierzand rotula care se rostogoleste in nestire- se aud hohote de ras. Un pustan doldora de trigliceride face o saritura si aterizeaza in cap- fractura deschisa la vertebrele cervicale- se aud hohote de ras.
Imagine panoramica a lacului: nenumarati copii grasi si bine imbracati se tarasc spre mal, cu mainile si picioarele luxate, fracturate, facute bucati. Profesorul de patinaj surade pe sub mustata- ii dispretuieste. Reclama la after- shave de mustata.
Profesorul se duce in padurea de foioase si se intoarce de mana cu baiatul slab si zdrentaros. Pe malul lacului, copii grasi si bine imbracati stau la o masa campeneasca, sunt murdari in jurul gurii de icre negre, mananca hartane imense de carne fripta la protap, mici mari, carnati la metru, fructe exotice si duc la gura halbe de vodca amestecata cu alcool rafinat. Reclama la sucuri naturale fara zahar. Profesorul vrea sa imprumute niste patine de la un copil gras si bine imbracat, pentru baiatul slab si rau imbracat. Copilul gras si bine imbracat nu le da- sunt ale lui! Profesorul incearca din nou. Nici un copil gras si bine imbracat nu da patinele. Pe obrajii profesorului de patinaj se scurg lacrimi amare- a dat toate patinele nerecunoscatorilor grasi si bine imbracati. Reclama la gala K1.
Din multime se desprinde o fata slaba si bine imbracata. Blonda, ochi albastri, ten delicat, translucid, suba de matase naturala. Fata ii da baiatului patinele ei mici si delicate. El nu vrea sa le primeasca. Se retrage cu pasi mici, tremurand de emotie si frig. Reclama la pastile antiguturai. Fata il ia de mana. El se imbujoreaza. Accepta patinele. Ea il ajuta sa si le puna. Spectatorul carcotas observa ca ghetele patinelor, mici cand apartineau fetei, devin mari cand le incalta baiatul. Baiatul slab si zdrentaros evolueaza spectaculos. Copiii grasi si bine imbracati se prefac ca nu-l vad, dar camera ii surprinde tragand cu ochiul. Pe fetele lor nespalate, cu pori inundati de picaturi de grasime, se citeste invidia. Reclama la noul detergent.
Profesorul si fata il privesc pe baiat cu mirare si admiratie. Profesorul de patinaj il cheama, il conduce spre masina. Reclama la dispozitive de tractare. Baiatul se opreste, se descalta, vrea sa inapoieze patinele fetei blonde cu ochi slabi si albastri. Ea clatina din cap, nu vrea sa le primeasca. I le daruieste lui. El se fastaceste. Fata zambeste. Dantura Hollywood, dintii de sus stralucesc in soare, dintii de jos stau cuminti sub buza. Reclama la periuta de dinti multiprofilata care spala si trompa lui Eustachio. Baiatul tremura de emotie. Incisivii se ciocnesc cu frecventa constanta. Ea scrie ceva pe patine. Reclama la rujul sclipicios care tine mai mult decat mult. Este o dedicatie cu caracter intim, pe care spectatorul doar o intuieste. El accepta patinele. Le lipeste de inima. Reclama la adeziv. Pleaca insotit de profesorul de patinaj.
Pe ecran se vad puncte- puncte. Semn ca anii trec. Reclama la firme de pompe funebre.
Imagine cu lacul pustiu. Pe sosea vine o masina eleganta, neagra, cu cauciucuri stralucitoare si sofer in livrea rosie si sireturi aurii la pantofii purpurii. Reclama la acuarele de uz scolar. Usa masinii se deschide. Din masina coboara un barbat inalt, in costum alb, sobru, mustacioara fir de ata, ras proaspat, pantofi cafe- au- lait cu catarame bleu- ciel si bombeuri alb- murdare de noroi. Masina se opreste. Reclama la air-bag. Coboara si un tanar slab si bine imbracat. Il recunoastem pe baiatul slab si rau imbracat, plecat de aici cu ani in urma. Reclama la pastile de memorie. Intelegem si cine este barbatul inalt si distins: profesorul de patinaj. In jurul lor se aduna mii de oameni, citind ziare diverse, toate avand pe prima pagina articole elogioase la adresa marelui campion care este baiatul slab si bine imbracat. Fotografii cu baiatul in zborul unor salturi multiple la evolutiile pe gheata. Reclama la saltele de plaja.
Deslusim in grupul curiosilor un subgrup format din tineri si tinere in stare de ebrietate, slabanogi, pe care atarna zdrente de sube perforate de molii si gandaci de bucatarie care zburda printre turmele de plosnite si coropisnite pascand capuse crocante. Reclama la insecticid. Recunoastem cu dificultate pe fostii copii grasi si bine imbracati. Se apropie tematori de tanarul slab si bine imbracat; el le arunca un pumn de monede ieftine, care se rostogolesc prin noroiul cleios. Reclama la mancare pentru animale de casa. Ei se bat pe ele, se trag de par, se scuipa, isi scot limba si ochii unii altora, se tavalesc manjindu-se in clisa care simbolizeaza mizeria lor morala. Reclama la firme de avocatura. Masa mare de admiratori ai tanarului campion slab si bine imbracat le arunca priviri in care se citeste un infinit dispret. S-a facut dreptate.
Campionul slab si bine imbracat cerceteaza cu atentie zona verde din jur. Ghicim ca el cauta pe cineva. Brusc, privirea i se lumineaza. Reclama la lustre. Dintre norii plumburii izvorasc raze de soare in toate culorile curcubeului. Camera prinde in obiectiv un alt personaj. Langa un arbore batran, noduros, sta asezata o tanara subnutrita, pe care atarna dizgratios zdrente de matase naturala. Tanara intinde mana spre o sticla de spirt medicinal. Reclama la produse de panificatie. O retrage. Iar o intinde. Mana oscileaza pe directia Ox apropiindu-se tot mai mult de recipientul obiectiv. Intelegem ca se da o lupta crancena intre ratiune si viciul incurajat de frig si foame. Reclama la reviste pentru cititori fara prejudecati.
Viciul este pe cale sa invinga in batalia inegala. Degetele tremurande ating eticheta murdara. Reclama la detergenti de bucatarie. O mana necunoscuta ia sticla si o arunca. Intelegem. Este o mana slaba si bine imbracata. Reclama la saloane de fitness. Ea il priveste pe el. El o priveste pe ea. Ei se privesc. El o ridica. Ea cade. El o prinde, o ridica iar. Reclama la competitia de haltere. Ea cade. El intelege. Scoate o omleta cu sunca din buzunarul de la piept. Ea inghite omleta. El pune masa: ciolan de miel cu fasolica, pulpa de vaca la gratar, curcan la protap, vinul casei. Reclama la ceai de slabit. Fata mananca, inconjurata de tineri slabi si rau imbracati, coplestiti de remuscari. Generoasa, invita pe toti la masa. Cei doi protagonisti se indeparteaza. El o ia de mana. Ea nu. El insista. Ea refuza. Este saraca. El este bogat si celebru. Ea nu e demna. El se descheie la haina. Ea vede patinele din inima lui; isi recunoaste dedicatia. Reclama la marker permanent. Se strang de varfurile degetelor. Sentimentele curate au invins. Pasesc impreuna spre cerul senin.
Ultima scena. Campul cu florile. Flori mari, albe, negre, rosii, portocalii, galbene, verzi, albastre, indigo, violete pentru fete. Reclama la masini de tuns iarba. El si ea, in mijlocul campului, patineaza mana in mana. Se opresc. Happy- end. El si ea se saruta cast, reciproc, simultan, pe frunte.