caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Ultima Ora



 

Un om se stinge – pentru Dreptate şi Adevăr

de (7-10-2009)

Apel către Domnul Teodor Mărieş

Cînd scriu aceste rînduri, Dl. Teodor Mărieş îşi încheie a 64-a zi de grevă a foamei, iar cînd textul va fi postat pe site, va fi trecut deja de ziua a 65-a! Pozele care însoţesc comunicatele frăţeşte şi disperat expediate de Dl. Sorin Ilieşiu, pe care presa, cu puţine excepţii, se fereşte ca dracul de tămîie să le publice, sînt cutremurătoare. Un om robust, plin de energie, a ajuns o mînă de oase şi piele, doar ochii mai mărturisind energia aceea şi extraordinara putere de a rezista. Dl. Mărieş nu este interesant pentru jurnaliştii noştri, cu patronii lor cu tot, pentru că subiectele triste nu fac rating, mai ales la vreme de criză. Pentru că dl. Teodor Mărieş nu se sinucide lent pentru o butelie, o casă, o slujbă, un spaţiu comerical ori vreun alt interes personal, ci numai pentru Dreptate şi Adevăr. Domnia Sa pare să fie luat în serios sloganul fostei coaliţii de guvernare şi al preşedintelui încă în funcţie, promovat de aceasta, şi angajamentele privind condamnarea comunismului şi deconstrucţia fostei Securităţi. Pentru că despre aceasta este vorba, dacă ne uităm la ce s-a petrecut în aproape douăzeci de ani cu dosarele Revoluţiei şi ale Mineriadelor, pe la parchetele de trist renume. Domnia Sa face greva foamei pentru aflarea Dreptăţii şi Adevărului despre acele evenimente sîngeroase, cerînd, în primul rînd, respectarea deciziei CEDO privind punerea la dispoziţia „Asociaţiei 21 Decembrie”, pe care o conduce, a dosarelor Revoluţiei şi Mineriadelor în integralitatea lor. În loc de aceasta, autorităţile băştinaşe au expediat documentele la CEDO, care nu le-a solicitat în acest moment al procesului! De ce această tergiversare criminală cînd decizia celei mai înalte instanţe europene pentru drepturile omului a obligat statul român să procedeze la satisfacerea doleanţelor revoluţionarilor? Pentru că aşa e la noi? Pentru că se poate şi aşa? Nu, în acest blocaj nu este vorba doar despre indolenţa caracteristică autorităţilor noastre de stat şi judiciare, este mai mult de atît – este crimă cu premeditare! Crimă împotriva unuia dintre puţinii cetăţeni români care nu uită, care n-a obosit, căruia nu i s-a făcut lehamite să caute, să ceară, să pretindă Dreptatea şi Adevărul. Iar această pretenţie nu poate fi iertată – ce tupeu mai e şi acesta, să ceară o simplă persoană punerea în operă a unei decizii CEDO?! Dl. Mărieş, în ciuda apelului judecătorilor Curţii Europene, pentru că ştie bine obiceiurile stăpînilor locului, n-a întrerupt greva foamei, o continuă cu disperare şi cu o determinare cu totul neobişnuită pe aceste meleaguri. Nu a cedat nici la rugăminţile prietenilor, nici la promisiunile deşarte ale politrucilor şi porecliţilor noştri „oameni de drept”. Nu a cedat pentru că vremea scursă de douăzeci de ani încoace, ca să nu-i mai socotim şi pe cei vreo cinczeci anteriori, l-a învăţat să nu aibă încredere nici cît o gămălie de ac în cei care ne conduc şi în cei care împart Dreptatea. Şi noi am învăţat lecţia aceasta, dar, din păcate, am învăţat şi să cedăm „zi de zi şi ceas de ceas, în proporţie de masă”, am amorţit, nu ne mai intersează nici Dreptatea, nici Adevărul.

Domnule Teodor Mărieş, iertaţi-mă că mă adresez direct deşi nu ne cunoaştem decît foarte puţin, însă ştiţi că am fost mereu alături de Dumneavoastră în lupta pe care o duceţi, dar vreau să vă rog acum să faceţi ceea ce nu aţi făcut nici la rugămintea judecătorilor CEDO, nici la insistenţele colegilor d-voastră de Asociaţie, ale familiei şi ale prietenilor apropiaţi. Nu e nici o ruşine să faceţi asta, devreme ce CEDO îşi continuă diligenţele şi se pune, în fapt, garant al aflării Dreptăţii şi Adevărului. Politrucii ăştia nenorociţi se vor duce pe apa sîmbetei, justiţiarii ăştia pîrîţi la fel, dar de Dumneavoastră, de exemplul Dumneavoastră de curaj, onestitate şi spirit de sacrificiu avem în continuare, noi cei mai nevolnici decît d-voastră, nevoie. Nu ne lipsiţi de prezenţa Dumneavoastră pilduitoare şi îmbărbătătoare. Domnule Mărieş, voi recurge la un exemplu personal, nu ca să mă mîndresc în vreun cu fapte trecute şi îngropate, ci doar ca să vă semnalez riscurile enorme pe care vi le-aţi asumat. În ianuarie 1990, spre sfîrşitul lunii şi la începutul celei următoare, am făcut 11 zile greva foamei împotriva „cenzurii tipografice”, instaurate de bravii muncitori fesenizaţi din întrepriderile statului, că alte tipografii încă nu existau. Am recurs la acest gest, după ce protestele jurnaliştilor – mitinguri, proteste scrise, grevă japoneză etc – nu au condus la niciun rezultat. Prefectul de atunci tergiversa lucrurile, însă din fericire a auzit de gestul meu ministrul Culturii de atunci, dl. Andrei Pleşu, în subordinea căruia erau şi tipografiile, care a sunat prefectul, a vorbit şi cu directorul tipografiei, cu mine etc şi, după aceea, tipografia din Iaşi brusc a căpătat o capacaitate de producţie ameliorată, reuşind să tipărească şi publicaţiile anti-feseniste. Da, pe vremea aceea, demnitarii mai aveau ceva ruşine, poate le era şi teamă, nefiind încă aşa de bine instalaţi în şeile puterii. Dar nu din acest motiv am dat exemplul. Ei, bine, cele doar 11 zile de greva foamei au lăsat urme ireversibile, pe care am început să le culeg mai tîrziu – în 1998, mi s-a diagnosticat un diabet de tip II, deşi nu există alte cazuri ale bolii în familia mea, iar acum cîţiva ani o intoleranţă la gluten, ambele boli metabolice – iar, la anamneză, medicii au stabilit respctiva mea formă de protest drept una dintre sursele acestor afecţiuni. Deci, asta numai după numai 11 zile de privare de hrană! Pur şi simplu, îmi este groază să mă gîndesc la consecinţele pe care vi le-aţi asumat Dumneavoastră printr-un protest radical atît de îndelungat!

Domnule Teodor Mărieş, vă rog, vă împlor opriţi această formă de protest! Chiar avem nevoie de Dumneavoastră în cea mai bună formă şi fizică posibilă, cu o cît mai bună stare a sănătăţii. Tocmai pentru că lupta pentru Dreptate şi Adevăr nu e încheiată! Ba chiar e departe a se fi încheiat. Cinstit vorbind, nu cred ca „ei” merită sacrificiul pe care îl faceţi, nu cred că „noi” îl merităm. Dumnezeu să vă ocrotească şi binecuvînteze!

N.Red. Puteți afla noutăți despre Teodor Mărieș pe pagina Asociației 21 Decembrie http://www.asociatia21decembrie.ro/

Ecouri

  • Magda M: (7-10-2009 la 00:00)

    Domnule Maries, sper sa aiba ecou apelul lui Liviu Antonesei si sa renuntati la aceasta forma de autoagresiune…Sa va dea D-zeu gandul bun!

  • Ce_Ci: (7-10-2009 la 00:00)

    Sinistru! Mă tem că n-are nicio şansă! Şi nu ştiu dacă-i va păsa cuiva!
    Strigător la cer!!!
    Strigător la cer!!!
    Strigător la cer!!!

  • Sever Ioan Miu: (7-10-2009 la 00:00)

    Domnule Maries, va rog si eu, abandonati greva foamei. Daca oameni cu taria dumneavoastra de caracter ne parasesc, noi cu cine ramanem?

  • Stefan N. Maier: (7-10-2009 la 00:00)

    Desi imi este teama ca pentru Teodor Maries este prea tarziu (dupa atatea zile de privare de hrana naturala corpul lui a suferit transformari ireversibile – si nu in bine), cei care credem in justetea cauzei lui trebuie sa organizam forme mai viguroase de protest in sprijinul ei.

    Ma gandesc in primul rand la pichetarea Guvernului si a ambasadelor Romaniei din orice tara unde exista cel putin un roman sau originar din Romania cu o constiinta.

    Pentru inceput macar ca un semnal ca nu dorim doar sa semnam lungi liste de semnaturi si sa scriem mesaje in Internet care sa ne tina constiinta impacata iar apoi, daca nu se iau masurile cerute de Maries, din ce in ce mai apasat, asa cum ne putem organiza odata ce ne intalnim mai multe persoane dispuse sa actioneze.

    In ce ma priveste, voi manifesta pasnic in fata Ambasadei Romaniei la Washington avand o pancarta cu imaginea lui Teodor Maries, luni 12 Octombrie intre orele 12 si 14 – chiar si daca voi fi singur. As merge azi, acum, dar las timp pentru organizare.

    Invit pe aceasta cale pe toti cei care doresc sa mi se alature sa ma contacteze la adresa editor@romanialibera.com. Voi avea si o scrisoare pentru a o inmana oficialilor. Invit si pe cei care doresc sa organizeze actiuni similare de protest in alte parti sa comunice cu mine pe aceeasi adresa, pentru a ne sprijini reciproc, pentru a reflecta aici un gest de omenie care sa incurajeze, sa dea speranta si sa creasca numarul celor care vor sa contribuie la Adevar si Dreptate.

  • bedros horasangian: (7-10-2009 la 00:00)

    imi pare extrem de rau de situatia in care se afla dl maries. Cineva a r fi trebuit sa/l atentioneze ca in Romania a face greva foamei sau ati da demisia din motive de onoare/demintiate /forma de protest este o prostie. Nu interseaza pe nimeni si nici nu produce efecte. viata sau maortea( fereasca dumnezeu) dlui Maries va aduce doar ridicaturi din umeri. Aici aum ajuns: nu mai putem fi nici eroi,nici nu ne mai putem compromite. Inmocirlirea generala a condus la nasterea unei indiferente generale producatoare de monstri.Jan Palach in cehia este venerat. Regretatul Babes complet ignorat. Nu merita sa moara un om pur si simplu degeaba.Imi apre extrem de rau ca s/a ajuns aici, nu va folosi la nimic. macar sa traiasca si tot ar mai putea irita autoritatile.Vom stii mai multe despre viata lui Nelson Mandela dctit mizeriile lumii lui Doicaru siPlesita.
    cine a tras in noi ? noi am tras in noi. si altii rid. In hi, in ha, in hahaha!

  • Bujor Nedelcovici: (7-10-2009 la 00:00)

    Revoltàtor! Câtà sfidare si insensibilitate la adresa unui om ! Admiratie si pretuire.

  • Viorel Ilisoi: (7-10-2009 la 00:00)

    Gestul solitar al lui Teodor Maries nu poate clinti, din pacate, pietroiul asezat pe acea gaura din istorie prin care privim, fara nicio alta reactie, inapoi, in dictatura. Daca ar mai intra o mie de oameni in greva foamei, tot nimic nu s-ar misca la mansardele oculte ale puerii. Dar zece mii? Dar o suta de mii? Abia de aici devine profitabil pentru guvernare: ar fi mai putine guri de hranit. Domnule Maries, o zi de greva a foamei are toata incarcatura revolte, a protestului dumneavoastra. Mai incolo, o zi sau cincizeci de zile mai mult inseamna doar o lupta cu biologicul, nu cu sistemul. Sa va dea Dumnezeu gandul cel bun.

  • Leonid Gheorghian: (7-10-2009 la 00:00)

    Domnule Maries, daca ne parasiti, vom fi nu numai cu unul mai putini, dar miscarea pentru Dreptate din tara noastra va pierde substantial din forta – mare sau mica – ce se opune coruptiei, marsaviei comunismului deghizat si a netrebniciei celor ce mai dispun de mijloacele de a pune bete in roata celor de buna credinta care se straduiesc sa scoata la lumina faradelegile infaptuite dupa asa-zisa revolutie.
    Noi toti va imploram: incetati greva foamei!
    Leonid Gheorghian
    Bensheim, Germania

  • Enache alexandru: (7-10-2009 la 00:00)

    Mai sunt inca OAMENI!. Sa nu-i lasam sa plece!. Avem nevoie de fiecare!. Avem disperata nevoie de fiecare.
    Daca se poate, adaugati si apelul meu: Prin moarte le usuram lucrarea.Traind, le putem zadarnici NEMERNICIA. Sa nu murim noi!. Sa ne omoare ei, daca au curajul!.

  • Stely: (7-10-2009 la 00:00)

    D-le Maries,
    Am fost si sunt o sustinatoare a demersului dv.V-am scris pe situl asociatiei 21-22 decembrie..Si atunci v-am rugat sa incetati aceasta forma extrena de lupta.Am rasuflat usurata cind v-ati intilnit cu presedintele T.Basescu..Desi am fost contrariata ca l-ati creditat pe D.Voinea ptru continuarea cercetarii ,v-am creditat si eu la rindu-mi .. ..Nu inteleg! ..Lasati-l si dati-i ragaz d-lui Voinea, ptru a-si duce la bun sfirsit treaba ptru care l-ati creditat.
    Dati-va si dv.o sansa spre a va vedea visul implinit..Credeti in buna credinta a procurorului D.Voinea si a celor care va sustin..Imi este teama ca dv.va pierdeti viata in zadar.Veti muri cu dreptatea dv.in brate ,iar cei care nu va pun dosarele la dispozitie vor avea ca scuza dreptatea si legile tarii.. Aveti incredere in procurorul D.Voinea pina la capat.!.El va trebui sa suporte consecintele ptru tergiversarea dosarelor revolutiei si mineriadelor.Si eu imi doresc,dar nu vreau sa va am pe constiinta.
    Cu multa stima ,respect si recunostinta ,
    Stely I.

  • Liviu Antonesei: (7-10-2009 la 00:00)

    All

    Ma tem ca dl. Maries nu va renunta pina nu va fi prea tirziu pentru D-Sa, daca nu cumva, cum scrie Stefan, e deja prea tirziu din acest punct de vedere. Sint bucuros sa vad insa aceste semne de solidaritate din partea unor oameni pe care ii cunosc si la care tin. Cred ca ideea lui Stefan este foarte buna,trebuie gasite niste forme de solidarizare activa cu dl. Maries si cu cauza pe care o apara, care e si cauza noastra, pina la urma. Cum magarii astia care ne conduc si care practica justitia nu stiu decit de frica, cred ca manifestarile foarte vizibile ii vor face sa dea inapoi. Dumnezeu sa-l protejeze pe Teodor Maries.

  • Liviu Antonesei: (7-10-2009 la 00:00)

    Adaos

    Cum mi se intimpla cel mai des, iar a ramas de un adaos. Ma intreb unde naiba sint „constiintele neamului”, care mereu apar pe la televizor sa sprijine vreun politician sau sa semneze vreun protest colectiv ori individual ca-s „lezate”? In afara lui Vladimir Tismaneanu si a d-nei Monica Macovei, n-am vazut vreo alta imensa constiinta nationala manifestindu-se in vreun fel in legatura cu acest abuz care echivaleaza cu o condamnare la moarte!

  • George Petrineanu: (7-10-2009 la 00:00)

    Ce fel de timpuri stranii traim! Aproape in acelasi timp si cam pentru aceeasi cauza un banatean se stinge iar altul primeste Premiul Nobel.

    E nevoie de dumneavoastra, domnule Maries! Nu irositi eroismul pe nesimtirea Lor. Batalia pe care vreti sa o castigati chiar Acum dureaza cum stiti de doua decenii. Din pacate, ea va mai dura cel putin inca doua. Cu cine??
    Daca tot e sa predati stafeta, mergeti acasa si bucurati-va cum puteti de viata, faceti ceva pentru cei apropiati – ceeace ati facut pana acum v-ar justifica retragerea.

  • Adela: (7-10-2009 la 00:00)

    Pacat de tara noastra si de oamenii care traiesc aici, ma refer la marea majoritate a oamenilor.Pacat de jertfa acelora care si-au dat viata acum 20 de ani. Poate ca noi nu am meritat, suntem multi dar suntem lasi.Pacat de jertfa acestui om pentru o cauza pe care noua generatie nici macar nu o intelege. Hai sa salvam omul acesta! Sa-l salvam de contiinta, de sinceritatea si de…naivitatea lui!

  • Federatia Solidaritatea Virgil Sahlean: (7-10-2009 la 00:00)

    Am fost si santem alaturi de prietenul nostru Doru Maries, inca de la inceputul acestui protest si am participat alaturi de revolutionari in mai multe proteste pasnice.
    Intradevar societatea civila nu mai da semne de solidaritate in astfel de situatii de interes national.
    Poate si datorita faptului ca de 20 de ani santem mintiti, avem parte doar de injustitie si aceasta cu concursul oamenilor politici care sant complicii criminalilor de la revolutie si mineriada.
    Din care il cunosc pe doru acesta nu va renunta la protest, singura dorinta este ca dupa moartea sa, sa fie aruncat in poarta la Cotroceni.
    Membrii Federatiei se vor mai prezenta la Bucuresti si este posibil sa nu mai fim atat de pasnici ca pana acum si aceasta doar datorita faptului ca situatia este foarte grava.

  • Iulian Capsali: (7-10-2009 la 00:00)

    Domnule Antonesei, va multumesc ca ati atras atentia asupra acestei jertfe. Eu, care il cunosc din Piata Universitatii pe Doru, dar nu am televizor, nu stiam decat vag despre ce se intampla. In urma apelului pa care l-am facut intre prieteni, am reusit sa-i iau un interviu astazi la spitalul Universitar, ce va fi dat la TVR duminica dimineata. Vrem sa implicam si Patriarhia BOR in ocrotirea lui, mai ales ca Dumnezeu a spus El insusi: „”Fericiti cei flamanzi şi insetati de dreptate, caci acestia se vor satura(…).” Nu-l putem lasa pe acest om sa se lupte singur si nestiut, in timp ce acest circ politico-mediatic se revarsa impur asupra noastra.
    Inca o data, va asigur de toata pretuirea mea.

    Dumnezeu sa ne ajute!

    I.C.

  • Ioan Rosca: (7-10-2009 la 00:00)

    Sint de citiva ani angrenat total in incercarea de deblocare a dosarelor din 1990, alaturi de Doru Maries. Si miile de pagini depuse de mine in miinile procurorului Voinea au disparut sub pulpanele doamnei Kovesi, agentul de serviciu a regimului criminal de la Bucuresti.Dar nu pot reduce problema la consultarea dosarelor depuse unor institutii care simuleaza legalitatea , orchestreaza diversiunea „anchetelor” stinse prin NUP si reprezinta interesele uzurpatorilor. Intregul sistem e putred si a produs patologia sociala din Romania. Ar trebui rasturnat, nu induiosat. Nu are nici un rost ca Maries sa-si dea viata pentru a cuceri un metru din uriasa suprafata ocupata de securicomunistii inavutiti prin „tranzitie”. Daca nu mai exista justitie, e legitim sa ne facem eventual dreptate singuri, in nici un caz sa ne sinucidem.
    Ioan Rosca

  • Andreea Florescu: (7-10-2009 la 00:00)

    Locuiesc in Statele Unite, asa ca abia acum am aflat despre sacrificiul dlui. Maries. Este cutremurator si intr-adevar strigator la cer ca putini doar cunosc acest caz si ca jalnicii nostri lideri nu actioneaza imediat. Poate e prea tarziu si nu suficient, dar propun sa organizam proteste in cat mai multe localitati pe aceasta tema, ca si o campanie de scrisori catre Presedintele Basescu si oricine altcineva are putere in acest caz. Organizarea se poate face pe internet, pe cale virala si prin ONG-uri interesate. Pot participa intr-o astfel de campanie. De obicei nu am astfel de initiative, dar cu tehnologia curenta, poate se mai poate face ceva. Adresa mea de mail este andreea1369@gmail.com si pot fi contactata de catre orice persoana/grup interesat. Va multumesc.

  • stafiemarieta: (7-10-2009 la 00:00)

    Sa nu pierdem acest roman valoros!Sint printre noi atit de putini incit nu ne putem permite acest sacrificiu.Valoarea sa ,energia, dorinta de dreptate si adevar sa le manifeste traind!AVEM NEVOIE DE EL CU DISPERARE!

  • Lucian Vasiliu: (7-10-2009 la 00:00)

    Solidari cu Viata, cu Adevarul lui Teodor Maries.

    Lucian Vasiliu, redactia revistei „Dacia literara”

  • Alexandru Enache: (7-10-2009 la 00:00)

    Domnule Antonesei. Pana se naste o forma asociativa de sustinere propun constituirea unei liste de adrese care sa cuprinda cele mai importante institutii nationale si europene, lista pe care sa trimitem, din ora in ora, de 60 de ori pe ora, doar doua cuvinte: Teodor Maries.

    Sper sa avem suficienti participanti incat sa le umplem calculatoarele.Ar fi un prim semn ca domnul Maries nu este singur. Propun sa luati dvs.initiativa!.

  • George Arion: (7-10-2009 la 00:00)

    M-as fi asteptat la mai multe ecouri legate de aceasta jertfa de sine. Din pacate, inca o data se dovedeste ca, in aceasta tara, orice sacrificiu e inutil.

  • Liviu Antonesei: (7-10-2009 la 00:00)

    All

    Totusi, ceva m-a imbarbatat in aceasta mare de nesimitire generalizata, fenomenul acesta al solidarizarii active intre noi, oamenii obisnuiti, normali. Poate asta sa semnifice un firav inceput de nastere a societatii civile. Voi scrie despre asta, despre „ei” si despre „noi” in editorialul urmatoarei editii. Sa auzim si de bine!

  • Doru Cristian IOANOVICI: (7-10-2009 la 00:00)

    L-am cunoscut personal şi l-am rugat, acum circa 2 ani, să ne unim cumva. Se pare că în problema unirii a avut o bună previziune, ONG -ul iniţiat de mine, după ceva lupte, a devenit spaima comuniştilor bolşevici din România şi a forţei de represioune şi persecuţie continuaă din 1944 continuând în prezent. Nu cu mult în urmă, securiştii prin sistemul de informare, securişti din ţări apusene, a revigorat localnicii informatori / securişti, pentru a denigra această organizaţie. Pe de altă parte se distinge LAŞITATEA, SLUGĂRNICIA INVIDIA NEGATIVĂ a acestui popor. Fiind în preajma PNTCD, m-a uluit laşitatea majorităţii celor ce au făcut ani grei de închisoare şi pentru care rezerva de viaţă este şi aşa limitată. Pentru confirmare dorucristian_ioanovici@yahoo.com

  • razvanescu: (7-10-2009 la 00:00)

    Cu tot respectul pentru temerara tentativa a dlui. Maries nu cred ca are vreo sansa sa fie ascultat. Banda de borfasi de la carma tarii nu vrea aflarea adevarului. Acum, dupa 2 luni de greva nu cred ca o sa mai fie om in toate mintile si e posibil sa fie lasat sa moara de foame pentru convingerile sale. Constat cu un gust amar ca in Romania astfel de proteste sunt sortite esecului de la bun inceput pentru ca liderii nostri sunt nepasatori la glasul poporului.

  • Liviu Antonesei: (7-10-2009 la 00:00)

    Alexandru Enache

    E o idee foarte buna! O transmit prietenului Sorin Iliesiu care, in fiecare zi, trimite pe adresa principalelor institutii ale statului si presei rapoartele privind starea sanatatii lui Teodor Mihaies si motivatia protestului sau. Ii scriu chiar acum. Multumesc. Asedierea cu mesaje ar putea sa-i miste.

  • Evelina Moraru: (7-10-2009 la 00:00)

    Stimate domnule Liviu Antonesei,
    Demersul dumneavoastra este pentru noi dovada ca mai devreme sau mai tarziu vom reusi!
    Cu gandul cel bun si aceleasi sentimente

  • Eugenia Mitrasca: (7-10-2009 la 00:00)

    Domnule Antonesei, acum cand clasa politica e compromisa in totalitate,de la stanga la dreapta, e momentul, e necesar sa se (re)lanseze?,societatea civila. Acest lucru trebuie initiat de oameni ca Dvs. care au ceva de spus si o pot si face.. .Magda Mitrasca

  • Ovidiu Pecican: (7-10-2009 la 00:00)

    Stimate Domnule Maries,

    Nefiind fanatici fundamentalisti, cred ca si formele noastre de protest merita sa se opreasca la granita unde curajul se transforma in nesabuinta. Altminteri, raminem si fara putinii oameni verticali si demni pe care ii avem. E nevoie de fiecare dintre acestia pentru a continua in incercarea de ameliorare a vietii noastre publice si restaurare a dreptatii si respectului fata de cetateni. Nu e cazul sa combateti ticalosia prin caderea in nesabuinta.
    Reflectati, cu solidaritate va rog, la aceasta.

  • Emanuel Tanjala: (7-10-2009 la 00:00)

    Stefan,iti mulumesc pentru o asa dovada de iubire si il rog pe Bunul Dumnezeu sa il convinga pe Maires sa opreasca drama lui.
    Ma bucur ca ai avut onestitatea si nobletea de a scie o asa de cutremuratoare scrisoare. ma bucur ca ne cunoastem si ii multumesc lui Dumnezeu ca ai ramas un ziarist onest si cu mare bun simt. Din nou ma inchin in fata demersului tau, Emanuel

  • Esmyana Martisor: (7-10-2009 la 00:00)

    Recunostinta infinita pentru sacrificiul dumneavoastra domnule Maries. Recunostinta infinita pentru toti oamenii ce au luptat, lupta si vor lupta intotdeauna pentru dreptate si adevar.

  • Liviu Antonesei: (7-10-2009 la 00:00)

    Evelina Moraru

    Aveti dreptate, sa nu ne pierdem cu totul nadejdea. Sau, ca sa-l parafrazam pe Ioan Paul al II-lea, care cita Evanghelia: sa nu ne fie teama!

  • Mircea Munteanu: (7-10-2009 la 00:00)

    „Pacat, pacat, de singele varsat!” Domnule Maries, cu Nesimtirea si Impostura nu se poate lupta prin sacrificii. S-a mai spus, Romania de azi nu-i tara in care sa poti obtine ceva prin greva foamei, demisie…Sunteti un luptator. Toata lumea stia, toata lumea si-a dat seama. Incetati aceasta forma de protest, cit mai este timp! Puteti gasi alta (altele) mult mai eficiente. Tinta dvs. este schimbarea establishmetului, nu autodistrugerea! Nu le dati ocazia sa rasufle usurati ca au mai scapat de un obstacol…

  • burme: (7-10-2009 la 00:00)

    nu merita sa se sacrifice acel om.in tara asta nu o sa se schimbe nimic,niciodata.

  • Andrea Ghita: (7-10-2009 la 00:00)

    Din ce am citit pe Internet, nu reiese ca cineva ar fi organizat vreo actiune efectiva pentru a sustine cererea lui T. Maries, dar poate gresesc. Poate ca s-ar putea organiza un Flash Mob. Cred ca cel mai eficient ar fi la Bucuresti si chemata presa. Eu, personal, cred ca greva foamei este o solutie extrema, atunci cand esti in inchisoare si nu ai alte mijloace de protest. Nu sunt de acord cu ea, in principiu. Probabil, insa, ca T. Maries e un om foarte tenace si demn si determinat sa mearga pana la capat. Daca nu supravietuieste si noi, privitorii, vom avea o vina. Din cate stiu, pentru un Flash Mob nu e nevoie de aprobare oficiala, ci de SMS-uri, cateva pancarte si un grup de oameni care sa-l organizeze.

  • Doru Cristian IOANOVICI: (7-10-2009 la 00:00)

    Ecoul este o repetare fizică ( teoria fizicii ) a unei emisii sonore. O recunoştinţă infinită este dentică cu marile parastease la care românii sunt mari specialişti, comemorări pe care le vedem / ascultăm din partea unor actuali care se laudă cu adevăraţii eroi – vezi PNTCD iştii -, ei nefăcând nimic. Acest OM a dovedit că este capabil de sacrificul de sine – cu toate calomniile dirijate de actuala putere – de, actuala putere este mai ticăloasă ca cea de dinaunte de 1989. Întrebarea este : ne limităm la PARASTASE ???

  • Stefan Maier: (7-10-2009 la 00:00)

    Am incercat si eu, cu mult timp in urma, sa-l conving pe Teodor Maries sa renunte. Teodor nu renunta.

    In acest context, cred ca ar fi timpul sa facem ceva concret pentru a-l ajuta, alaturandu-ne protestului lui. Dar in strada, nu pe Internet unde nimeni nu este „deranjat”.

  • Doru Cristian IOANOVICI: (7-10-2009 la 00:00)

    Nu seamănă cu cumva cu o pasivă şi laşă atitudine de simplă admiraţie faţă de un OM ??? noi ce facem, stăm la această ferestră către lume dar în spatele unor uşi puternic ferecate ?

  • Viorica Balteanu: (7-10-2009 la 00:00)

    Cinismul acelora care au cauzat acest protest extrem este ingrozitor, ne otraveste viata de prea mult timp. Domnul Teodor Maries trebuie salvat! Si mergeti, oameni buni, la vot cu mintea limpede si cu multa determinare! Suntem pe buza abisului. Nu gasesc cuvinte pentru a-i defini pe aceia care nu cunosc istoria noastra si a lumii. Cine lasa sa moara propria istorie cum merita a fi numit?

  • Ion Maria: (7-10-2009 la 00:00)

    Domnule Maries, toti cei cu inima din tara, va rugam sa opriti gestul dumneavoastra disperat, adevarata victorie este sa traim si sa facem tot ce este posibil pentru a invinge, cei vinovati sa stie ca exista cineva care ii supravegeaza si lupta sa se faca dreptate, daca pieriti vor cistiga ei…

    in democratie, asa cum este ea, invinge cine are dreptate dar este si mai rezistent..

    Ion Maria, profesor de istorie si poet.

  • Emanuel Tanjala: (7-10-2009 la 00:00)

    Tragedia lui Tudor Maries, este drama CONTINUA a acestui popor. Este Ticalosia voita a celor care au puterea politica si MORAL, sa il salveze pe acest adevarat luptator pentru binele Romaniei. La ce va puteti astepta de la oamenii care i-au votat pe VC Tudor si Becali?

    Sa iasa in starada sa ceara trezirea romanilor. Cand ma gandesc ca titlul imnului tarii, este chiar indemnult la trezirea unui
    popor, care nu are putere sa zbiere, cum spunera Eugen Ionescu in cartea sa „NU”

  • Emanuel Tanjala: (7-10-2009 la 00:00)

    Imi pare rau ca am uitat(din graba) sa transmit mesajul. Eu sunt in Lynchburg, Visrgina, acum si nu pot veni in tara,dar cel mai SIGUR demers, este sa se iasa in starad,ca pentru Tudor Maries, MERITA. Nu trebuie sa fie lasat sa moara, fratilor, va implor sa il salvati, Emanuel

  • Anton Constantinescu: (7-10-2009 la 00:00)

    Punctul meu de vedere poate nu va fi agreat de cei mai multi cititori, dar sunt obisnuit cu asta. Ma simt totusi obligat sa-l exprim.

    De data asta voi parafaza…Biblia. Mai precis, un citat dintr-un capitol special al Bibliei numit „Ecleziastul”, pe care il apreciez enorm.

    „Mai mult valoreaza un caine viu decat un rege mort”.

    Asa este, cu siguranta.
    Greva foamei prelungita nu ajuta pe nimeni. Creierul are legile lui, iar noi nu avem nimic mai valoros decat creierul in fiinta noastra. Degeaba va muri acest om, sau degeaba isi va distruge singur neuronii si deci sistemul de gandire.

    Mi-e groaza de posibilitatea ca acest om sa moara, pentru ca in general mortii nu ajuta cu nimic o cauza sau alta. Am trecut si eu prin aceasta dilema, (fie sa continui sa traiesc, fie sa aleg sa mor) cand eram tentat sa ma sinucid, cand mi-am dat seama in timpul adolescentei ca sunt homosexual. Dar apoi mi-am dat seama ca fiind viu, voi putea schimba cate ceva, sau imi voi putea lua revansa. Mortii nu schimba nimic, nici macar (sau mai ales) cand ajung sa fie simboluri.

    Dar exista ceva cu mult mai rau decat moartea: scranteala rezultata din distrugerea creierului. Ce realizeaza acest om daca in curand va ajunge sa gandeasca in mod defectuos, de exemplu ca CV Tudor. Macar ultimul, sau Paunescu, sunt escroci cunoscuti si nu ne poate fi mila de ei pentru ca sunt si zevzeci pe deasupra si in Romania „se descurca”. Poporul roman iubeste escrocii, se pare!

    Dar cand un om de caracter, ca acest domn, isi va pierde judecata normala si va incepe sa behaie, nenorocirea este cu mult mai mare.

    Se poate lupta impotriva nedreptatilor cu mult mai bine cand nu ne lipseste nici o doaga si cand suntem vii!!

    As dori ca greva foamei sa fie scoasa in afara legii!

  • Emanuel Tanjala: (7-10-2009 la 00:00)

    Este foarte adevarat ce spune domnul Munteanu, ei trebuisc infrantii, prin lupta unosra ca domnul Maries. Este poate SINGURUL,care poate tine piept celor care vor sa arunce cu pamanr spurcat peste adevarul anilor 89. Va rog crestineste sa nu renuntati la viata, ca Dumnezeu v-a oferit-o si o va lua cand considera EL. Nu abandonati lupta CORECTA, la care v-ati irolat, Va IMPLOR, Emanuel

  • Petru Clej: (7-10-2009 la 00:00)

    N-am să comentez punctul de vedere al lui Anton, care uneori este încântat de situația de Gică Contra, dar am să remarc aberația din ultimul paragraf.

    Anton, ai uitat cumva de faptul că în foarte rarele situații în care acest protest era utilizat sub comunism, regimul obișnuia să-i hrănească cu forța pe greviștii foamei? Eu înțeleg că uneori vrei să șochezi cu tot dinadinsul, dar în cazul de față nu faci decât să ajungi la o absurditate.

  • Liviu Antonesei: (7-10-2009 la 00:00)

    All

    Vreau sa salut editorialul despre protestul d-lui Teodor Maries de Ovidiu Nahoi in editia de miine a Adevarului. De altfel, dl. Nahoi recidiveaza, acum citeva zile postind articolul meu, cu comentarii pertinente pe site-ul D-Sale. Este unul dintre rarii comentatori din presa main stream care a tratat subiectul – si inca simpatetic si competent!

  • Anton Constantinescu: (7-10-2009 la 00:00)

    Eu doresc ca nimeni sa nu ajunga handicapat din cauza lipsei sistematice de proteine!
    Stiu greva foamei din comunism. Am sperat tot timpul ca atunci subiectii respectivi erau totusi hraniti cumva pe ascuns, noaptea. Pur si simplu eu cred ca un om intreg la cap e mai util societatii decat unul caruia ii lipseste o doaga, din orice motiv. Stiu ca atitudinea mea este atipica.

    De data asta cred totusi ca pana acum acest gest al lui Maries a avut ecouri mai mari decat as fi asteptat si ii felicit pe cei care au contribuit la acest lucru. Ca toti care vor o schimbare in bine, evident ca si eu vreau, dar am reticentele mele in privinta pierderii materiei cenusii. Am citit si am auzit despre cazuri infernale, in care un om a devenit „neom” din acest motiv. Din fiziologia umana urmarita prin NMR, sau MRI, acest nume fiind „politically correct”, ca sa nu sperie lumea cu cuvantul „Nuclear”, cunosc efectele acestui gest asupra creierului.

  • Alexandru Enache: (7-10-2009 la 00:00)

    Va fac cunoscuta calitatea mea de presedinte al organizatiei PNTCD Mehedinti deoarece doresc sa va comunic faptul ca la conferinta de presa de astazi organizatia Mehedinti s-a solidarizat cu actiunea Asociatiei 21 Decembrie si a pus in discutia presei locale demersul domnului Maries.
    Sub genericul”Revolutia romana inca mai poate produce victime” am prezentat toata situatia precum si recenta declaratie a domnului Maries: „2-3 zile mai rezist.Se finalizeaza, azi trebuie inceputa procedura.Trebuie sa rezist pana ce ultima fila intra in asociatie”. Am sustinut ca „Un om se stinge pentru dreptate in Romania iar Romania petrece: sarbatoarea sarmalelor, a vinului, a toamnei,a…” dar si ca „PNTCD Mehedinti se solidarizeaza cu actiunea Asociatiei 21 Decembrie,este alaturi de protestul extrem realizat de domnul Maries si il roaga sa renunte la greva, atat cat mai este timp pentru a evita consecinte ireparabile.Romania are nevoie de luptatori in viata, pentru ca moartea lor inseamna moartea neamului”.

  • Emanuel Tanjala: (7-10-2009 la 00:00)

    De ce va lamentati, fratilor, pentru posibile handicapuri? Teodor Maries este acea mica parte din romanii care au trait cu gandul la schimbarea caracterului pervers a multor conationali. Mai conteaza daca el va avea sau nu probleme dupa acesta drama? Important e ca el a mai semnalizat odata cu un zbieret acesta NEDREPTATE pe care o suporta intreaga natie romana. Gestul lui conteaza enorm. E adevarat ca ar trebui probabil sa intre o tara intreaga in greva foamei ca ceva sa se schimbe acolo.
    Dar el a facut un lucru formidabil, pentru ca nu abdica si nu accepta ideea ca totusi ceva nu se poate schimba in bine. Ar trebui sa fie un exemplu pentru toti. Noroc ca romanii s-au ingramadit sa puna flori pentru Michael Jsckson, in timp ce Mihaes, care e erou autentic, zace singur intr-un pat. Poate cineva va face greva si impotriva astora care il lasa sa moara..

  • Romanian Museum: (7-10-2009 la 00:00)

    Draga Domnule Antonesei, Domnul Maries trebuie salvat cu actiune…nu doar cu vorbe.

    Va rog pe dvoastra (ca si pe Dl.Maier, dac se crede o persoana civica cu adevarat..) ca Dl.Ilies stiu din trecut ca nu citeste ce-i scriem..cautati pe cineva potrivit pt.legaturile necesare si, va rugam, scrieti-ne (acum e nopate la noi) pina la orele 16-17 si dati-ne si ceva nume si nr.de tel.

    Daca nu sunt organizatii anume sau nu se organizeaza si aliaza decit la semnari de petitii..atunci cei care-l cunoasteti si care tineti la civismul adevarat si cauzele romanesti nu ati putea coopera macar acum pt. actiune..inclusiv si mai ales pt. a ajunge la media straina, mai ales ca este un moment propice al celor 20 de ani…acum, in EU ..si acum si cu reusita Hertei Muller pe continut civic/politic care are legatura directa cu cauza/drama civica romaneasca si drama Dlui Maries si a unora dintre noi…ramasi pe baricade.. Nu are cine sa-i scrie chiar ei..celor care sunt in contact cu ea?

    (Oare nu s-au trimis comunicate in afara? Pe Alison Mutler nu se poate conta…e ceva f.putred acolo..dar pe France Press cred ca da, poate si pe AP

    Dansul, orict ne doare si ne ingrozeste sacrificiul dansului ..trebuie sa stim ca stie ce face, stie ce rol are si la gradul dansului de daruire si lucididate stie ca trebuie sa incerce la maximum..caci stie ca, din pacate si rusinos pt cei ce-l cunoasteti si sunteti acolo… nu are cine sa se dedice campaniilor masive necesare .

    Campanii pe mai multe planuri si mai ales spre lumea de dinafara..Campanii care sa fi fost facute din timp (macar in iarna trecuta ..cind Dl.Ilies a pornit petitia in care insa, paradoxal, numele organizatiilor noastre nu au fost incluse) ca sa nu se ajunga la sacrificiul acesta al sanatatii sale..Este oribil ca societaea civica nu-si face partea..dar care societate civica? Acea intre ghilimele ?!!!..ca pina una alta ea este doar dansul..!

    Cind eram in tar si mai multi revolutionari au facut greva foamei si m-am oferuit sa ma adaug unei camoanii catre diaspora s-au gasit unii membrii ai acestei asa zise societati sa se interpuna..Nu a fost prima data..Faptul ca si acum este o prapastie intre emigratia veche si tara li se datoreste, in buna parte si lor..nu numai securistilor politruci si guvernantilor mai ales MAE-isti si ICR-isti care nu vor apropierea diasporei de tara..

    Si cum sa renunte dansul cind nu are cine prelua stafeta..????

    Speram ca se vor anunta campanii si evenimente majore in aceasta toamna..iarna..cind se implinesc 20 de ani.

    Suntem o natie blocata.

    Cine incearca la un mod structurat, bine organziat sa schimbe lucrurile pt.deblocarea noastra ? Dle Antonesi, nu scriati dvoastra ca e nevoie de o adevarata societate civica? MI-ati facut o bucurie si va-m scris f.mult dar apoi m-am oprit..Este ceva nou in viata mea mai mult civica decit culturala..Si am pus scrisoaera la files..Faptul ca m-am oprit tocmai un om ca mine arata ca nici comunicarea nu merge inca la noi, decum cooperarea si alierea necesara infaptuirii unei societati civice puetrnice, de impact..de care este atita nevoie..atita nevoie..

    si stiam asta unii de f.demult ..iar eu am stiut din 97-2000 ca faptul ca asa zisa societate civica este un artificiu va duce la demonetizaera notiunii si iamgini ei..inca inainte ca unii sa se fi infiripat ca civici adevarati..este ac si cum cei care au infaptuit societatea civca intre ghilimele au mziat pe asta..Cred ca ii stim..si cum istoria nu iarta pe nimeni, va veni ziua sa discutam vinile lor; dar pina una alta ni se rasucesc morii in mormintele asa zisei revolutii si nu vad ca un grup de ziareisti se unesc ei insisi intr-un efort comun..ca doar trebuie ca sunt si ziaristi civici, nu-i asa..Sau tocami ca sa nu fie am fost eu eliminata in 2006 de la FreeEx – dulcea AMP – Acad. Catavencu..cind, printre alte citeva teme importante legat de ziaristi, exact aceasta problema o ridicam .inclusiv a calitatii morale a ziaristilor si a nevoii de aliere civica..

    Dl Iliesu si altii din jurul dansului au facut aceleasi greseli de a exclude (abuziv, evident nedemocratic) romanii daruiti cauzelor neamului nostru. Ciudat, a facut la fel – slabind/blocind dezvoltarea miscarii civice autentic romanesti chiar un roman brasovean, Dl. Postolache – presedintele de la 15 Nov. ajuns recent parlamentar. ce fac parlamentariid e la comisia de dreopturile omului?Dar presdeintele pe care asa zisa societatea civica a Romaniei il sprijina de ani ???? dar Dl.Tismaneanu ( care era deunazi la NY ca-si face timp de grupul dansului etnic dar nu de valorile romanesti, de studiul comunsimului dar nu de civism?? Tocmai dansul care, ca si Dl.Tudoran trebuia sa fie cei mai activi sprijintori si stimulatori ai romanilor din tara si din SUA casa avem macar in acest al 1-lea ceas impactul minim necesar asupra puterii care ne duce tara de ripa..De ce tocmai acum ..la 20 de ani de la schimbarile din CEE/Romania..un mausoleu al Holocaustului e mai important si pt. el sunt bani si resurse umane ca si, tot de la bugetul statului (prapadit de insisi coruptii si mediocrii lui) pt. rasfatul unei clice de ICR-isti care culmea tupeului si a cinismului – a ajuns ca la NY sa ne reprezinte si in discutii despre „societatea civica” in timp ce civicii adevarati romani au fost si sunt tinuti la distanta, subminati sau exclusi si chiar lasati sa moara.. in speranta ca vor trage advarul cu ei si altii sa vor invata minte…exact cind ar trebui sa bata gongul aniversarii primelor revarsari constiente colective ale dorintei noastre de uniune si inaltare..de adevarata democratie si de bine pt toti..!??

    dac sunetti multi care aveti nevoied e Dl.maries de ce nu ati arta asta mai demult.si ce mai asteptati acum???

    Cum am spus si in iarna si alteori..e nevoie de campanii masive de media..nu in tara..(unde este cum este (rusinea ziaristilor, m-am oprit sa acuz public caci stiu ca se razbuna..si parca aud vocile multora de-a lungul anilor „nu ne invatati dvoastra ce sa facem si sa scriem”..si am sperat de citiva ani ca vom putea gasi destui ziaristi cu care sa facem o publicatie independenta, ca lumea..)

    ci in afara..Incepusem un text acum 3 ani cind au fost demonstratiile unora legate de Cathedral Plaza si apararea centrului istoric al Bucurestiului iar acea miscare putea (sau credeam eu ca piates au voiam sa poata..) sa se dezvolte in ceva major in noiembrie si decembrie..Am dat o luna de munca de la distanta caci am crezut ca e mai eficient sa platim pe cineva in tara sa se ocupe decit sa dau eu iarasi pe drum..dar cine era sa se ocupe a fost deturnat..misczarea a fost slabita..si asa a ramas de atunci..Alianta Civica aparea in comitetul de organizare..dar nu mi se raspundea la telefon si nu mi se intorceau mesajele desi sunt membra din 1991..Ca si in anii 90 pina in 2002 am incercats a gasesc membri AC pe cares a-i sprijinim chiar si material ca sa cooperam pe teme civice si de organziare asa cu am militta din 1991-92 anume pe directia asta. Tin minte ca doar cei de la 21 Dec. au fost cei care totdeauna au vrut sa sprijine asmeena campanii dar nu aveau forte umane..Tot asa s-a intimplat si cind am vorbit ultima data cu Dl Maries la telefon, de la Brasov (de la sediul pe care tot eu il mentin..cred ca in afar de familia Ratiu – bogata – sunt singura din emigratie care fac acest sacriuficiu si in tar , nu numasi aici mentinind doua sedii la are romanii ….nu ajuta..) spunindu-i ca vin la Buc.sa organizam o conferinta de presa si o masa rotunda, daca-mi poate da macar doua persoane de ajutor..Nu avea..Mi-a spus direct si simplu dar plin de amar abia mascat.. cu vocea dansului formidabila, blinda , calda si profunda de barbat de mare daruire, deschidere si caracter..”Nu avem nici noi, Dna Perciali, va gazduiesc orice conferinta vreti sa faceti, dar nu avem oameni sa se ocupe..”

    Sunteti la Bucuresti sau la Iasi acum? Trebuie ca stiti niste romani care (in sfirsit)au invatat sa faca PR international..Nu-i asa?

    Si dvoastra insiva nu mai sunteti membru al AC Iasi cum erati ????(cind v-am cautat acolo in 1993 si nu ati inteles ce important era ce va propuneam ca organziare cind am fost acolo ca particpanta la o conf.ro-am..asa icnit am organziat singura o intilnire rapida, dar trizie.. cu CDR-istii..) Sau la vreo alta organizatie civica

    (chiar daca neactiva dar pe care credeti ca se poate pune in miscare si nu numai deschisa cooperarii dar si capabila de de organzaire rapida..si care sa nu fie manipulata/infiltrata cu securisti si acolitii lor sau cu cei care nu tin la romani si la binele tuturor , ci doar la grupul lor etnic si ca atare resping pina si DIALOGUL , analiza obiectiva si dezbaterea deschisa….asupra adevarului – adevar cu toate feliile lui..inclusiv al contextelor istorice/sociale/economice/politice..ca si cum am ni s-ar arunca peste cap un alt soi comunism..iar in cazul nostru unul mai rau ca suntem nu numai urmariti in emigratie, ca inainte, dar mai rau, si presecutati pe fata..si, unic in istorie.. eliminati din propria noastra cultura de ICR-isti???!! In timp ce folosesc cum vor – in mare parte ilegal – chiar banii tarii noastre care, de fapt, are nevoie de noi si de reprezentarea valorilor ei..ca macar atita bucurie sa aibe..sa afle ca sunt macar vazute de poporul american in sanul caruia i „s-au pierdut atita minunatie de flacai si fete..”??!! daca bucuria PUNTILOR ROMANESTI PESTE OCEAN inca le este un fruct oprit..)

    Rodica Perciali
    Romanian Museum, Romanian-American League
    http://www.romanianculture.us

  • Petru Clej: (7-10-2009 la 00:00)

    Ce comic e că doamna Rodica Perciali, care pretinde că a venit în România în 1993 ca să-l învețe pe Liviu Antonesei democrația și-a adus aminte acum de existența domnului Mărieș, asta după ce Liviu a fost singurul jurnalist de frunte care a perseverat în sprijinul public față de grevistul foamei.

    Nu se poate abține doamna Perciali să dea lecții de democrație. Problema ei e că n-o bagă nimeni în seamă, dar vorba unei perosane care a publicat în revista ACUM „o dai afara de ușă și intră pe fereastră”.

  • Liviu Antonesei: (7-10-2009 la 00:00)

    Precizare

    Ca s-o linistesc pe d-na Perciali, sint informat ca alaltaieri si ieri dl. Maries a acceptat sa primeasca cite o perfuzie cu glucoza, ceea ce este esential pentru protejarea creierului si ca a promis ca va incheia greva foamei in momentul in care vor fi predate si documentele secretizate, de la structurile militare sau militarizate. Daca informatia mea este corecta, procedura ar fi inceput ieri.

  • Viorica Balteanu: (7-10-2009 la 00:00)

    Am citit interventia doamnei Rodica Perceali, care contine multe adevaruri dureroase. Trebuie facut mult mai mult decat s-a izbutit deja pentru ca domnul Maries sa fie salvat. Voi intra pe bloguri din Italia, semnaland aceasta tragedie. Voi telefona imediat si la Mitropolie si la Primarie.

    Domnule Maries, va rog sa acceptati glucoza salvatoare! Numai Domnia voastra cunoasteti cu adevarat TOATE detaliile teribilului periplu al dosarelor tinute sub obroc. Spre a fi eficienta, cauza aceasta trebuie condusa CU Domnia voastra pana la obtinerea adevarului. Pentru a izbandi intr-un rezonabil interval de timp AVEM NEVOIE de Domnia voastra.
    Sunteti crestin, Dumnezeu va fi cu Domnia voastra si cu noi, daca veti opta pentru viata. Va rog sa o faceti neintarziat.
    Doamne, ajuta ca putinul ce a mai ramas din poporul roman sa se salveze, IMPREUNA cu domnul Teodor Maries, pentru ca fara Domnia sa am fi mult mai lipsiti de aparare in fata imposturii!

  • Iurie Bojonca: (7-10-2009 la 00:00)

    Imi exprim solidaritatea cu domnul Teodor Maries, care este de peste 60 de zile in greva foamei. A fost arestat si batut in 21 decembrie 1989. De atunci vrea adevarul despre cei peste 1.600 de morti si despre numerosii raniti.Mai este viu inca ecoul apelului lansat in 1989 care chema asa: „AZI IN TIMISOARA, MAINE IN TOATA TARA !” Asa si s-a intamplat. Azi sa se spuna adevarul in timoisoara, iar maine in toata tara.
    Cu tot respectul si admiratia sunt alaturi de DVS.Domnule Teodor Maries,

    Iurie Bojonca

  • Viorica Balteanu: (7-10-2009 la 00:00)

    IL MESSAGGERO online, care apare la Roma, a postat mesajul subsemnatei privind protestul extrem al domnului Teodor Maries.
    IL GAZZETTINO online, care apare la Mestre-Venezia, a postat mesajul in care am indicat si aceasta adresa la care se pot trimite mesaje de solidarizare cu nobila cauza a adevarului despre tributul de sange platit de romani pentru libertate, pentru salvarea domnului Maries.

    Doamne, fii cu romanii si salveaza-l pe acest Om!



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
Citește articolul precedent:
Expoziție ‘Paul Neagu’ La Londra

Thursday 8 October 2009, 7 - 9 pm Romanian Cultural Institute, 1 Belgrave Square , London SW1X 8PH Hyphen-Ramp, Serpentine...

Închide
18.216.238.234