caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Ultima Ora



 

Centru pentru studiul islamofobiei, la Bucureşti

de (16-2-2010)
12 ecouri
Marea moschee din ConstantaMarea moschee din Constanta

În 15 februarie a avut loc, la Bucureşti, inaugurarea Centrului pentru Studiul Islamofobiei, care şi-a propus să promoveze dialogul intercultural şi inter-religios şi să analizeze atitudinile antiislamice şi xenofobe de pe bătrânul continent.

Liviu Mureşan, preşedintele Fundaţiei EURISC, care patronează centrul a spus: „Studiem fenomene care apar în subteran. Criza economică şi şocul ameninţărilor teroriste au dus la apariţia în unele tari europene a unor fenomene de respingere, de violenţă urbană şi xenofobie.”
Centrul vrea să promoveze exemplul de convieţuire paşnică cu musulmanii din România.
Muftiul Murat Yusuf, prezent la lansarea centrului, a arătat că în prezent, în România, trăiesc circa 70.000 de musulmani. Această populaţie provine din comunităţile tradiţionale de turci si tătari aşezaţi în Dobrogea începând din veacul al XIII-lea, la care se adaugă persoanele de origine araba, venite înainte şi după 1989.

Ecouri

  • Anton Constantinescu: (16-2-2010 la 00:00)

    Gasesc foarte nefericit numele acestui centru, daca el exista. Si cu aceasta ocazie ma declar si eu islamofob si legionarofob in acelasi timp.

    „Islamofobia”, asa cum s-au pronuntat multe personalitati eminente, de la Richard Dawkins la Bill Bennett (chiar!) la Pat Condell, ca sa incep cu oamenii care au atras primii atentia asupra acestui truc mizerabil (inventarea cuvantului islamofobie si incercarea de a plasa acestui cuvant un sens civilizat) la majoritatea oamenilor de stiinta, este o datorie morala pentru orice om civilizat.

    Cred ca islamicii trebuie sa invete ei insisi mai intai sa se adapteze ei la lumea moderna si nu invers, adica sa nu pretinda ca lumea moderna sa se adapteze la mentalitatea lor primitiva de TROGLODITI infernali ce sunt.

    Practicile curente ale atator „islamisti” sunt abominabile. Nu noi trebuie sa ne obisnuim cu acceptarea injunghierii si uciderii fetelor pe motiv ca unele dintre ele refuza sa adopte normele de viata ancestrale ale unei culturi religioase de tip totalitar, extremist ci invers. Si nu trebuie sa acceptam honor-killings pentru fete si baieti pentru ca rudele unora descopera ca acesti ar fi homosexuali.
    Altfel vom ajunge sa acceptam, in aceeasi ordine de idei, sa combatem si…legionarofobia. NU?

    „Islamofobia” este un truc ieftin.
    Unii crimali incearca sa utilizeze limbajul societatii moderne ca sa ne bage pe gat in mod fortat „datoria” de a accepta o morala idioata si criminala.

    Eu personal sunt mandru de faptul ca nu sunt antisemit (adica nu vreau sa condamna evreii si arabii pentru faptul ca ei exista si sa le dau in cap) ci sunt iudeofob si islamofob (adica nu accept acele idiotii iudeo-crestino-islamice care au fost scrose in Biblie, Talmud si Qur’an cu 16-30 de secole in urma, cand nici macar nu exista notiunea de etica!

    De fapt sunt decis sa particip la crearea unei organizatii pentru sustinerea islamofobiei, iudeofobiei, crestinofobiei si legionarofobiei!

    Sunt mandru de faptul ca am inventat aici cuvantul „legionarofobie”. Am „inventat” acest cuvant numai pentru a putea sa-l alatur cu succes cu cuvantul „islamofobie” pentru ca valoric aceste cuvinte sunt pe acelasi plan!

    Atentie: una e ura impotriva oamenilor si alta e ura contra ideilor abjecte, nazismului , islamismului, iudaismului si fascismului, ca sisteme de idei!

  • Petru Clej: (16-2-2010 la 00:00)

    Anton,

    Cred că ești conștient de faptul că dacă evreii renunță la religia iudaică încetează să mai fie evrei, iar arabii sunt și creștini. Ba chiar arabii din Statele Unite sunt în proporție de 2/3 creștini.

    Iar promovarea cu agresivitate a agresivului și arogantului Richard Dawkins este extrem de contra-productivă.

  • Anton Constantinescu: (16-2-2010 la 00:00)

    Cu aceasta ocazie il invit pe domnul Muftiu Murat sa schimbe de urgenta numele acestui centru in

    „Centrul pentru asigurarea drepturilor legale ale persoanelor provenite din spatiul cultural islamic”.

    Trebuie adaugat ca aceste drepturi nu vor include in nici un caz la „dreptul” de a-ti ucide proprii copii, de a-ti injunghia rudele si a le trimite „pe lumea cealalta” pe acele persoane care fac sau nu fac parte din traditia islamica.

    De asemenea, in subtitlu il invit sa adauge ca aceste drepturi nu se refera nici la respectarea „traditiei islamice de a-i spanzura pe homosexuali”, indiferent daca acestia au sau nu au parinti islamici.

  • Anton Constantinescu: (16-2-2010 la 00:00)

    Petru, evreii nu mai practica acele legi ale iudaismului care presupun uciderea copiilor care nu asculta de parinti. Si nici altele, care sunt scrise in cartile lor „sfinte”.

    Islamofobia este un termen care pana acum a fost folosit cu un singur scop in lume: ca sa arunce praf in ochi democratiilor occidentale ca sa accepte asa-zisele valori islamice, adica cenzurarea presei, uciderea copiilor lor care nu asculta de religia parintilor, etc.

    Vezi si scandalurile din Danemarca si olanda.

    Numai in SUA au fost o multime de „honor-killings” care sunt aparate in mod public de islamisti.

    Dawkins spune lucrurilor pe nume, chiar daca prin aceasta el provoaca proteste publice.
    De fapt in ultimii ani a intervenit o alunecare clara a opiniei publice in straturile educate ale populatiei in favoarea ideilor expuse de al.

    Da, cred ca e absolut necesar sa aparam drepturile populatiei de origine araba sau nearaba, care se intampla sa aiba parinti sau stramosi musulmani.

    Nu, nu sunt de acord ca islamofobia sau legionarofobia sa fie criticate.

  • Petru Clej: (16-2-2010 la 00:00)

    Anton, repet, un evreu care nu mai urmează iudaismul, nu mai este evreu. Evreitatea este determinată de religie, nu poate fi determinată etnic sau rasial.

    Iar Dawkins, repet, este atât de arogant și agresiv, încât obține efectul contrar. Iar tu tinzi să îi calci pe urme, considerând că cine nu e de acord cu tine e împotriva ta.

  • Anton Constantinescu: (16-2-2010 la 00:00)

    Petru, spui „Cred că ești conștient de faptul că dacă evreii renunță la religia iudaică încetează să mai fie evrei, iar arabii sunt și creștini”

    Evreii au renuntat de multa vreme la normele criminale din trecutul indepartat, in covarsitoare majoritate, ca altfel ar fi cu totii la puscarie azi. Astazi iudaismul nu presupune efectuarea unor acte violente ilegale, ci este mai degraba o traditie culturala.Pana acum islamismul nu a functionat ca o traditie culturala, ci a furnizat argumente pentru acte criminale.

    Da, arabii sunt si crestini, iar traditia uciderii fetelor care indraznesc sa se intalneasca cu baietii este prezenta din pacate si la arabii crestini. Am intalnit cazuri de arabi crestini care gandesc la fel ca musulmanii in SUA. Mai ales libanezi!

    Dar trebuie sa existe o delimitare clara intre a ura o doctrina si a ura si ucide un om. Nu sunt echivalente!

  • Mariana Gott-Shmilovitch: (16-2-2010 la 00:00)

    Domnule Constantinescu,

    Insiruirea de cuvinte in propozitia dv „alta e ura contra ideilor abjecte, nazismului , islamismului, iudaismului si fascismului, ca sisteme de idei” a vrut sa puna PE ACELASI PLAN, in mod general, nazismul si fascismul cu islamismul si iudaismul?

    Caci daca nu asta ati intentionat, cred ca ar trebui o lamurire, deoarece cel putin eu (sper ca) am inteles gresit.

    Dar daca intr-adevar asta ati intentionat, daca intr-adevar credeti ca nazismul, fascismul si islamismul si iudaismul sunt asemanatoare in ‘ideile abjecte’, nici macar nu merita sa mai comentez. Let’s agree to disagree, ca sa ma exprim intr-un mod eufemistic.

  • Anonim: (16-2-2010 la 00:00)

    Petru, ai scris:

    Conform datelor publicate in SUA circa 65% dintre cetatenii israelieni nici macar nu mai cred in YHWH. Toti prietenii mei evrei din SUA si Romania sunt atei. Ba chiar am un prien bun nascut in Israel, care nu crede in religia iudaica nici cat negru sub unghie, desi este casatorit cu o persoana definita ca Orthodox Jew.

    Asta nu ii face mai putin evrei.

    Corect ar fi daca am spune: evrei sunt si cei care cred in zeul YHWH sau Dumnezeu, dar si cei care nu cred in YHWH, desi fac parte din poporul evreiesc. Deci atat evreii, cat si iudeii.

    Nu toti evreii sunt iudei si pot adauga ca si reciproca e adevarata: exista si iudei de etnii diferite, ca de exemplu cei din Etiopia, care sunt africani.

  • Anton Constantinescu: (16-2-2010 la 00:00)

    Petru, ai scris:

    „Anton, repet, un evreu care nu mai urmează iudaismul, nu mai este evreu. Evreitatea este determinată de religie, nu poate fi determinată etnic sau rasial”

    Petru, prietenul nostru Vlad Solomon este evreu in ciuda faptului ca nu mai crede nici macar in zeul iudaismului, YHWH.

    A fi evreu nu inseamna a fi iudeu, adica a crede in niste legende inventate de religia iudaica, si nici macar in Yahwe, dumnezeul iudeo-crestino-islamic de altfel
    Majoritatea celor care se considera evrei nu mai cred astazi in iudaism.

    Nu exista nici o rasa evreiasca si nici etnie evreiasca. Dar exista apartanentza la poporul evreu care nu e bazata pe ADN sau religie.
    Desi ultimele studii genetice facute si publicate in SUA spun ca exista totusi elemente genetice care atesta aparteneta la poporul evreu, chiar si descendenta multor evrei avand numele de familie derivat din Kohn sau Cohn, din fratele lui Moise. Asta este ceea ce sustin doi geneticieni (evrei ambii), profesori universitari la universitati diferite, care au ajuns la aceleasi concluzii si care au publicat in ultima vreme date interesante in acest domeniu.

    In cazul in care au aparut mesaje incomplete de la mine, imi cer scuze pentru malfunctionarea computerului.

  • Anonim: (16-2-2010 la 00:00)

    Doamna Gott-Shmilovitch,

    Va citez:

    „Domnule Constantinescu,

    Insiruirea de cuvinte in propozitia dv „alta e ura contra ideilor abjecte, nazismului , islamismului, iudaismului si fascismului, ca sisteme de idei” a vrut sa puna PE ACELASI PLAN, in mod general, nazismul si fascismul cu islamismul si iudaismul?

    Caci daca nu asta ati intentionat, cred ca ar trebui o lamurire, deoarece cel putin eu (sper ca) am inteles gresit.”

    Sigur ca va datorez o explicatie, pe care v-am dat-o de fapt de mai multe ori, dar lipsa dvs totala de empatie fatza de oricine altcineva decat dvs va impiedica sa o intelegeti.

    Asa ca va explic aceste afirmatii pe care le-am facut, intre care si cea de fatza.

    In Tanakh, va pot indruma si arata chiar si pagina la care va invit sa cititi pasajul in care zeul Yahwe (dumnezeul evreiesc) le ordona evreilor sa faca „ethnic cleasing” cu localnicii amalekiti.

    YHWH le spune evreilor (asta pentru cei care nu inteleg ca un asemenea dumnezeu ar trebui impuscat daca ar exista) sa intre peste pamanturile amalekitzilor, sau amalecitilor, si sa ucida fiecare barbat, fiecare femeie, fiecare copil si fiecare animal din curtea lor. Deci sa faca nu numai ethnic cleansing, ci sa ucida chiar si femeile gravide, bagand sabia in burtile lor.

    Cand Hitler si criminalii lui a facut efectiv asta, este de datoria noastra sa il condamnam macar din motive umanitare, daca nu si din atatea alte motive.

    Este absolut numai treaba dvs daca va imaginati ca asemenea acte trebuie infierate numai daca au fost facute de Hitler contra evreilor. Eu m-am mirat intotdeauna de lipsa dvs totala de empatie fatza de altii, chiar si in dialogul pe care l-ati avut cu Vlad, chiar si in dialogul anterior avut cu mine.

    Deci: as fi ipocrit daca as accepta sa infieram numai crimele odioase ale lui Hitler fara a infiera alte crime si alte doctrine la fel de criminogene ca si nazismul.

    Sa nu uitam ca anumite crime odioase sunt facute si de alte religii abrahamice. Degeaba incearca unii sa inmoaie busuiocul spunand ca decaptarea atator evrei de catre musulmani se inscriu pe aceeasi linie si cred ca trebuie infierata la fel de tare. Si pentru mine nu functioneaza ipocrizia verbala a unora care spun ca desi aceasta criminalitate a religiilor abrahamice este vizibila chiar din „cartile sfinte”, nu trebuie sa o luam in seama!

    De ce au citat „cartile sfinte”, pe buna dreptate de fapt, acei monstri care l-au decapitat pe domnul Pearl in Pakistan?

    Dar poate imi veti spune, „lasa, aia a fost de multa vreme”.
    Atunci v-as raspunde ca asemenea crime nu au termen de prescriere, si v-as mai adauga ca retorica folosita in Biblie si Tanakh pentru ethnic cleansing a fost refolosita, spre rusinea lui, si acum cateva saptamani de presedintele statului Israelian, poate pe post de sperietoare de ciori.

    Dar trec si la urmatorul subiect pe care l-ati mai abordat de cateva ori ca sa ma combateti.

    Consider ca este rusinos faptul ca dvs nu reusiti sa intelegeti ca daca evreii sunt considerati pe drept o minoritate in Romania, si homosexualii sunt considerati tot pe drept o minoritate.

    Astfel incat sper ca macar de data aceasta ati inteles ceva din explicatia mea!
    Si va rog sa ma credeti ca eu urasc in primul rand ipocrizia, dar pe de alta parte sa stiti ca nu voi accepta niciodata judecatile gresite si lipsite total de empatie.

    Nu aveti decat sa faceti cum spun americanii, cherry picking la religia dvs si sa eliminati actele criminogene din textele dvs sfinte, si atunci vorbim altfel.

    Cat despre sfarsitul frazei dvs din mesaj, va descalifica si mai mult. Sper ca macar de data aceasta ati inteles mesajul meu, doamna, iar daca nici acum nu l-ati inteles nu am ce sa va fac!

  • Mariana Gott-Shmilovitch: (16-2-2010 la 00:00)

    Domnule Constantinescu,

    Aveti perfecta dreptate.
    Sunt lipsita de empatie, complet lipsita de empatie… fata de persoane ca dv, care din lipsa de argumente recurg la invective, la a ataca persoane in loc de idei. Care uita sistematic de la ce s-a pornit – comentariul unui anume articol – si revin, ca in scheciul lui Mircea Crisan cu castravetele, la acelasi unic subiect care-i preocupa si striga sus si tare ‘cine nu-i cu noi e impotriva noastra’, asa cum v-a atentionat si dl Petru Clej.

    Da, sunt lipsita de empatie fata de persoane ca dv, care, se pare, nu sunteti capabil sa raspundeti civilizat unei intrebari fara a amesteca conflicte si situatii din cu totul alte medii internetice, fara legatura cu subiectul si reduceti discutia la un nivel la care nu accept sa cobor.

    Chiar daca nu sunteti de acord sa nu fim de acord, in mod civilizat, cum am propus anterior, eu am incheiat dialogul aici.

  • Anton Constantinescu: (16-2-2010 la 00:00)

    Doamna Mariana Gott-Shmilovitch

    Nice try!

    Dar nu merge!

    Eu am fost foarte clar:

    Degeaba vreti dvs sa critic numai unele surse in care gasesc exprimata ideea de „ethnic cleansing” si sa proslavesc altl care sustin acelsi lucru. Nu fac asta! Ar fi un lucru necinstit!

    Eu le critic pe toate! Ca vreti sau nu vreti!

    Si nu imi place stilul manipulativ al dvs.
    Ca daca scriu ceva ce nu va convine va apuca durerile de cap! Sau „v-am stricat ziua”!

    Cum mi-ati scris in trecut!

    Indiferent daca va place asta sau nu.

    (sunt tentat sa mai adaug cateva semne ale exclamarii dar ma abtin).

    Ma puteti face verbal „antisemit” ca nu mi-ar pasa de asta. Ca in realitate nu ma puteti face. Raman cum sunt, cu convingeri democratice!

    Desi altii care vad modul dvs partinitor de gandire pot fi tentati sa devina antisemiti.
    Tocmai acest lucru il combat eu!
    De exemplu eu nu accept ca lumea sa judece un popor intreg dupa stilul de „gandire” al dvs!

    Daca ati sti cum in SUA o multime de comici de origine evreiasca isi bat joc in mod crunt de religia iudaica, si altii (inclusiv multi evrei) rad pe rupte!

    Nu cred in tabuuri ca dvs, doamna!

    Si va spun cinstit ca agentii cei mai de succes ai antisemitismului sunt chiar cei care procedeaza ca dvs, pentru ca orice om cinstit respinge modul dvs arhaic de gandire.

    Cand un om ca seful „Vetrei” are exprimari antisemite, este usor de repudiat de oricine care gandeste in mod cinstit.

    Dar cand un om cinstit din Romania citeste ce scrieti dvs, lucrurile schimba. Pentru ca si pe mine m-a cuprins spaima cand am vazut cum ganditi!



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
Citește articolul precedent:
Comunicat de Presa al Asociatiei 21 Decembrie

S c r i s o a r e d e s c h i s a Presedintelui Romaniei Traian...

Închide
3.145.109.150