caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Intern



 

Presa românească descrisă de Ambasada SUA

de (6-11-2018)
1 ecou

 
Un document realizat de Ambasada Statelor Unite la București în 2016 descrie orientarea, calitatea și proprietarii celor mai importante organizații de media din România, online și TV.

Documentul, obținut de Judicial Watch în luna octombrie 2018 printr-o cerere de liber acces la informații, document publicat de G4Media.ro, inventaria, în urmă cu doi ani, nu mai puțin de 52 de organizații media.

În documentul consultat de G4Media.ro se arată că Antena 3, de pildă, este un „critic strident al instituțiilor statului de drept, al procurorilor, al Statelor Unite ale Americii și al Uniunii Europene”. De notat că Antena 3 pozează de ani de zile în post de televiziune pro-american, se laudă cu distincții primite în Statele Unite și cu afilierea la CNN, în timp ce imaginea postului TV controlat de familia Voiculescu la Departamentul de Stat este de televiziune anti-SUA și anti-Uniunii Europene.

Despre Hotnews.ro, Ambasada SUA scrie că este o „publicație de știri online independentă, susține instituțiile statului de drept, antreprenorii mici și medii”. Despre Știri pe Surse, Ambasada americană notează că este o „platformă online de știri apropiată de Dan Voiculescu și PNL”, iar despre DC News „publicație online, servește interesele lui Dan Voiculescu, controlată de angajații și comentatorii Antena 3”.

Acest document reprezintă un index al presei românești atașat la sfârșitul serviciului de revistă a presei realizat de Ambasadă pe post de ghid sau cheie de citire destinat funcționarilor Departamentului de Stat, nefamiliarizați cu peisajul presei din România.

Vă prezentăm mai jos documentul consultat de G4media (*):

Traducerea în limba română:

Agerpres – agenție de știri deținută de guvernul român

Adevărul – cotidian național, general și independent, deținut de omul de afaceri Cristian Burci

Aktual24 – site web de știri și analiză condus de Andrei Bădin (Nota redacției R22: confuzie cu Flux24, care aparține jurnalistului)

Antena 1&3 – canale TV cu mare audiență deținute de mogulul Dan Voiculescu (Partidul Conservator, PSD), Intact Media. De multe ori critici stridenți ai instituțiilor statului de drept, ai procurorilor, ai Statelor Unite ale Americii și ai Uniunii Europene. Dan Voiculescu se află în închisoare pentru corupție, iar Intact Media a fost acuzată de șantaj de furnizorul de cablu RCS&RDS.

Azi – ziar al PSD, cu mică circulație. Este condus de fostul secretar general al PSD Octavian Stireanu.

B1TV – post de televiziune generalist, deținut de oamenii de afaceri Sorin Oancea (50%) și George Păunescu (50%).

BreakingNews24.ro – site web, apropiat de PSD și Antena 3.

Bursa – cotidian de afaceri privat, publicat de Meta Ring SRL (coordonat de jurnalistul Florian Goldstein).

Click – tabloid controlat de Adevărul Holding. Fără orientare politică.

Contributors.ro – Platformă independentă de analiză și comentarii.

Cotidianul – ziar online, deținut de jurnalistul controversat Cornel Nistorescu.

Curentul – cotidian național online deținut de omul de afaceri Mihai Iacob.

Curierul National – cotidian de afaceri privat coordonat de Adrian Voinea. Independent.

DCNews – publicație online, servește interesele lui Dan Voiculescu, controlată de angajații și comentatorii Antena 3.

Digi24 – canal de știri de televiziune profesionist, deținut de furnizorul de cablu RCS&RDS.

Economica.net – site online de afaceri privat, independent.

Europa FM – radio privat, deținut de compania franceză Lagardere. Orientată pe știri.

Evenimentul Zilei – cotidian național controlat de consultantul politic Dan Andronic. Doi dintre acționarii săi sunt Elena Udrea și Sebastian Ghiță. Provoacă agenda politică, susținător al lui Traian Băsescu și Victor Ponta.

Formula AS – săptămânal independent fondat în 1990 de jurnalista Sânziana Pop. Orientare creștină, pro-natură și viață sănătoasă.

Flux24 – platformă online independentă care uneori publică știri senzaționaliste, fără nicio sursă. Proprietar necunoscut. (confuzie cu Aktual24)

Gandul – portal online de știri deținut de Grupul Mediafax (controlat de Adrian Sârbu).

Hotnews – publicație de știri online independentă, susține instituțiile statului de drept, antreprenorii mici și medii.

In Linie Dreapta – platformă de analiză anti-comunistă și conservatoare.

In Politics – platformă de știri și analize apropiată de PNL. Redactor șef Bogdan Tiberiu Iacob.

Jurnalul National – cotidian național deținut de Intact Media a mogulului Dan Voiculescu. De multe ori critic cu statul de drept, Statele Unite și Uniunea Europeană. Dan Voiculescu se află în închisoare pentru corupție, iar Intact Media a fost acuzată de șantaj de furnizorul de cablu RCS&RDS.

Kamikaze – săptămânal de investigații și satiric, independent.

La Punkt ­– platformă de analize și comentarii independentă.

Libertatea – tabloid, deținut de trustul elvețian Ringuer. Atitudini pro-PSD.

Mediafax – platformă națională parte a Grupului Mediafax (controlată de Adrian Sârbu)

National – tabloid controlat de controversatul om de afaceri Iliuță Naghi. Orientare politică schimbătoare.

News.Ro – agenține online de știri privată, independentă.

Political Scan – portal de analiză politică, știri și interviuri, conectat cu sociologul Sebastian Lăzăroiu.

Press One – platformă online de media independentă, deținută de omul de afaceri și filantropul american Don Lothrop.

Pro TV – canal TV generalist cu mare audiență, deținut de Media Pro (deținută de Central Media Enterprises. Time Warner are 39.10% din CME).

PS News – platformă online de știri operată de susținătorii mogulilor Dan Voiculescu și Sebastan Ghiță.

Profit.ro – platformă online de afaceri, privată și independentă.

Puterea – conform rapoartelor media, proprietarii sunt investitori ruși necunoscuți, reprezentați de omul de afaceri român Adrian Thiess. Controlat de Georgian Puiu. Orientare politică schimbătoare.

Radio Romania – serviciu public român de radio cu mai multe canale. Include Rador, agenție care oferă radio și transcripturi TV.

Realitatea TV – canal de televiziune generalist controlat de consultantul politic și omul de afaceri Cozmin Gușă, susținător al PNL.

Republica – platformă online independentă, controlată de trei reporteri. Focalizată pe reportaje, interviuri și tineri antreprenori.

Revista 22 – revistă independentă, intelectuală, academică.

Ring – ziar gratuit distribuit în metroul din București. Este proprietatea primarului PSD al sectorului 3 Robert Negoiță. (nota redacției R22: publicație între timp închisă)

Romania Libera – cotidian independent național, deținut de controversatul om de afaceri Dan Adamescu, deseori critic la adresa PSD și susținător fervent a instituțiilor statului de drept. (Nota redacției R22: cotidianul a schimbat politica editorială după moartea lui Dan Adamescu)

România Mare – săptămânal extremist fondat de scriitori comuniști Corneliu Vadim Tudor și Eugen Barbu. Proprietar necunoscut.

Romania TV (RTV) – televiziune generalistă deținută de mogulul Sebastian Ghiță, deputat PSD, susținător al PSD.

Reporter Virtual – platformă online de știri și analize independentă.

Stiri pe Surse – platformă online de știri apropiată de Dan Voiculescu și PNL. Publică articolele controversatului comentator Sorin Roșca Stănescu.

TVR – Televiziunea publică națională a României; deține o rețea de canale de televiziune

Voice of Russia (VOR), Russia Today, Sputnik.md – platforme online în limba română. Deținute de guvernul Rusiei (virulente împotriva Occidentului)

Wall-Street.ro – platformă online de afaceri, privată, independentă.

Ziare.com – platformă editorială și de știri online, independentă, deținută de fondul de investiție american Broadhurst, de multe ori funcționează ca agregator.

Ziarul Financiar – cotidian privat de afaceri, publicat de Grupul Mediafax.

————–
(*) https://acum.tv/wp-content/uploads/2018/11/presa-romaneasca-ambasada-sua-partea-unu.jpg

Laurentiu Gheorghe, 2 noiembrie 2018

Ce părere aveţi despre acest articol?
  • Corect 
  • Frumos spus 
  • Îmi dă de gândit 
  • Am învăţat ceva! 

Ecouri

  • Victor Manta: (7-11-2018 la 15:24)

    Funcţionarii Ambasadei SUA din România scriu în documentul respectiv: „Antena 1&3 – (…). De multe ori critici stridenți (…) ai Statelor Unite ale Americii (…)”.

    Eu am constatat că cei de la Antena 3 erau şi sunt susţinători puternici ai SUA. Deşi sunt afiliaţi la CNN, ei nu se manifestă însă anti-Trump, spre deosebire de grupul la care sunt afiliaţi.

    De menţionat ar fi şi că raportul ambasadei datează din 2016, deci de pe vremea fostului preşedinte Obama. Hans Klemm, ambasadorul numit de dl. Obama, va părăsi postul său din România la sfârşitul acestui an, fiind înlocuit de un ambasador numit de dl. Trump.

    Linkul din articol permite accesul doar la o parte din documentul original. Cei care vor să consulte documentul complet direct pe site-ul lui Judicial Watch, îl pot găsi aici.

    În încheiere două reacţii din presa online românească:

    – Bogdan Chireac a declarat pentru Realitatea TV că nu este chiar un document, în sens propriu, ci o „caracterizare făcută de angajați români din ambasadă, plină de inexactități. Nu doar despre DC News, ci și alte numeroase publicații sunt privite partizan”.

    – „Văzând documentul m-a pufnit râsul, nu cred că e făcută de oameni care lucrează la ambasadă. E o analiză făcută de români despre România. Sunt confuzii uriașe, acel tip de limbaj nu e folosit în acte oficiale. Este făcut cu răutatea tipic românească: cei care gândesc ca noi sunt buni, ceilalți sunt răi”, a declarat pentru Realitatea TV Dan Andronic, acționar EVZ.

    Sursa: Realitatea TV.

    Opinie solidară cu comentariul Imi place 0 Nu-mi place 1



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
54.221.75.68