caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Uniunea Europeană



 

Uniunea Europeană critică noua lege rusă privind presa finanțată din străinătate

de (27-11-2017)
4 ecouri

 
Radio Europa Liberă/Radio Libertatea se numără printre cele câteva organizații de presă pe care oficialii ruși le-au avertizat că ar putea fi desemnate agenți străini.

Uniunea Europeană a criticat legislația semnată de președintele rus Vladimir Putin, care dă dreptul guvernului rus să declare „agenți străini” organizațiile de presă care primesc fonduri din străinătate, și să le sancționeze.

Noua lege a fost publicată pe portalul oficial legislativ rusesc în 25 noiembrie.

Maia Kocijancic, purtătoare de cuvânt a Comisiei Europene pentru politica de vecinătate și negocieri de extindere, a spus într-o declarație din 26 noiembrie că „legislația este contrară obligațiilor și angajamentelor Rusiei în domeniul drepturilor omului”.

Kocijancic a numit legea „încă o amenințare la adresa presei libere și independente și a accesului la informație” și „încă o încercare de a reduce spațiul pentru voci independente în Rusia”.

Legea a fost aprobată în unanimitate, în voturi separate, de ambele camere ale parlamentului rus. La doar câteva ore după votul din Duma de Stat, la 15 noiembrie, Ministerul Justiției din Rusia a trimis avertizări mai multor departamente ale postului Radio Europa Liberă/Radio Libertatea.

În scrisori nu se preciza ce restricții vor fi impuse, dar unii deputați ruși au spus că organizațiile de presă vor fi obligate la raportări financiare suplimentare și vor trebui să prezinte materialele publicate ca venind de la un „agent străin”.

Radio Europa Liberă/Radio Libertatea se numără printre cele câteva organizații de presă pe care oficialii ruși le-au avertizat că ar putea fi desemnate agenți străini, pe listă mai aflându-se Vocea Americii, CNN și postul german Deutsche Welle.

Reacționând la știrea că președintele Putin a semnat legea, președintele postului Radio Europa Liberă/Radio Libertatea, Thomas Kent, a spus: „Nu putem specula pentru moment în privința efectului noii legi, de vreme ce nici o organizație de presă încă nu a fost desemnată în mod specific drept „agent străin”, iar restricțiile ce ar urma să fie impuse unor asemenea „agenți” încă nu au fost anunțate”.

„Vom rămâne credincioși continuării muncii noastre jurnalistice, în interesul furnizării de știri corecte și obiective publicului nostru vorbitor de limbă rusă”, a adăugat Kent.

Legea rusă a fost criticată mai demult și de organizația pentru drepturile omului Amnesty International, care a spus că legislația va da „o lovitură serioasă” presei din Rusia, chiar dacă nu are direct ca țintă presa autohtonă.

Unele oficialități ruse au calificat noua lege drept „un răspuns simetric” la ceea ce ei consideră a fi presiunile americane asupra presei din Rusia.

În 13 noiembrie o unitate din Statele Unite a televiziunii ruse finanțate de stat Russia Today, o companie numită T&R Productions LLC, s-a înregistrat în Statele Unite în baza unei legi vechi de decenii numită „Actul înregistrării agenților străini”.

Ministerul american al justiției ceruse afiliatului RT să se înregistreze ca „agent străin” după ce agențiile americane de informații au stabilit în ianuarie anul acesta că RT și agenția de știri Sputnik, ambele finanțate de guvernul rus, au difuzat dezinformări ca parte a eforturilor guvernului rus de a influența alegerile prezidențiale care au avut loc în Statele Unite în 2016.

John Lansing, președintele Broadcasting Board of Governors, instituția ce administrează emisiunile americane către străinătate, a spus într-o declarație din 25 noiembrie că „orice caracterizare a acestor pași drept reciprocitate pentru acțiunile Statelor Unite distorsionează sever realitatea.”

„Presa rusă, inclusiv RT și Sputnik, e liberă să opereze în Statele Unite și poate fi – și chiar este – retransmisă de televiziuni americane prin cablu și de posturi de radio pe FM. Cu toate acestea, presa americană internațională, inclusiv Vocea Americii și Radio Europa Liberă/Libertatea sunt interzise la televiziunile și radiourile din Rusia”, a spus Lansing.

El a afirmat de asemenea: „jurnaliștii noștri sunt hărțuiți de autoritățile ruse și trebuie să înfrunte restricții excesive impuse activității lor”.

Radio Europa Liberă, Oana Serafim, 26 noiembrie 2017

Preluat cu permisiune de pe situl Europei Libere.

Ce părere aveţi despre acest articol?
  • Corect 
  • Frumos spus 
  • Îmi dă de gândit 
  • Am învăţat ceva! 

Ecouri

  • Sfartz Pincu: (27-11-2017 la 13:42)

    Doamnă Serafim a prezentat in cunostiinta de cauza (Dumneaei este Director al posturilor radio-TV libere- pentru Republica Moldova) doar ultimele aspecte ale luptei propagandei ruse (putiniste), care dorește un regim de „sens unic” pentru ea înafară Rusiei, dar un „sens interzis” pentru toate poaturile de radio-tv dinspre lumea liberă spre Rusia.

    Inițiatorul și promotorul unei unei propagande mincinoase si furibunde din serviciile de propagandă Putiniste, cel care a negat participarea Armatei ruse la preluarea Crimeei, cel care a devenit Director General al posturilor „Russia today”, Aleksandr Kiselev, pus personal de Putin să latre până la „roșu în față ochilor” la adresa UE și în special contra „imperialiștilor americani-dusmani de moarte ai Rusiei”. Și a lătrat atât de bine, încât Putin l-a decorat si l-a dat ca exemplu de „erou național”. Între timp, „eroul național”, in timp ce un rus simplu abia de avea cum pune pe masa o paine, privea „patriotic” cum buldozerele lui Putin distrug sub rotile lor imense – rotile de cascaval „imperialist”! Iar Kiselev, pentru minciunile sale primea un salariu de 63.000 de dollari/luna, apartament de lux în Moscova, impropritarit cu o vie-în Crimeea !

    Megafonul numărul 1 al lui Puțin a apărut intro emisiune pan-rusă pe fondul unui ecran mare pe care se vedea roiul de bombardiere rusești, omorând la metru pătrat – la grămadă – soldați ai statului islamic ISIS, dar și populație civilă din Siria (bătrâni, femei, copii), și declarând cu emfaza:

    „Iată cum Rusia salvează a patra oară Europa de barbarie si sclavie: de mongoli, de Napoleon, de Hitler, si acum de ISIS” !!

    Declarat de Republica Moldova „persona non grata”, Aleksandr Kiselev este unicul jurnalist trecut pe listele de restricție inițiate de SUA.

    Opinie solidară cu comentariul Imi place 0 Nu-mi place 1

  • Alexandru Leibovici: (28-11-2017 la 00:15)

    @Sfartz Pincu

    -1 v-am pus eu din greşeală: din păcate nu am cum să corectez.

    În schimb, pentru ca să mă răscumpăr cât de cât, am formatat mai frumos comentariul dv.: punctuaţie, separarea în alineate…

    Opinie solidară cu comentariul Imi place 0 Nu-mi place 0

  • Sfartz Pincu: (28-11-2017 la 03:58)

    Nicio problema ! M-am obisnuit.Oricum,mi-ati rezolvat si o problema de logica:”daca doi pun bife,si unul are bun simt-si retrage,cine ramane?!”.

    Opinie solidară cu comentariul Imi place 0 Nu-mi place 2

  • Alexandru Leibovici: (28-11-2017 la 08:22)

    @Sfartz Pincu

    > daca doi pun bife,si unul are bun simt-si retrage,cine ramane?!

    V-am pus bife negative la acest comentariu şi la încă două pe care le-aţi trimis astăzi şi, cum sunt lipsit de bun simţ, nu le retrag.

    Opinie solidară cu comentariul Imi place 2 Nu-mi place 0



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
3.85.245.126