caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Social



 

“Ţepeş Vodă de trăia, poponari executa” – parada Gayfest şi Marşul “normalităţii”

de (26-5-2008)
Demonstranţii anti-homosexuali nu şi-au ascuns sentimenteleDemonstranţii anti-homosexuali nu şi-au ascuns sentimentele

Sâmbătă 24 mai s-au desfăşurat la Bucureşti marşurile rivale – cel al “normalităţii” şi cel al “minorităţilor sexuale”, fără să se mai înregistreze violenţele de anul trecut.

Iată un scurt jurnal al celor două marşuri trimis de la Bucureşti de Matei Clej.

10.30 Car-park Atheneul Român – Punctul de întâlnire pentru Marşul împotriva homosexualităţii.

Slogane, Pancarte = “România nu e sodoma”, “1 bărbat + 1 bărbat = ‘cuplu’ degenerat”

Copii alergând cu steaguri, evident instruiţi să râdă şi să se joace în mod “copilăresc” pentru imagine.

Marius Militaru – purtător de cuvânt al Jandarmeriei Române Bucureşti – comunică obiectivele: protejarea manifestanţilor dar şi a publicului din proximitate.

Apelează la un comportament civilizat şi la respectarea libertăţii de exprimare, fără violenţă, interesul lor este securitatea tuturor participanţilor.

Vor sa comunice un mesaj de TOLERANŢĂ, iar numărul combinat de jandarmi pentru ambele evenimente – 800 – cam tot atâţia cât numărul însumat de participanţi la ambele marşuri, cu alte cuvinte, demonstrantul (pro sau anti-gay) şi jandarmul.

“România nu-i Sodoma”

11.15 Ȋşi face apariţia preşedintele Formului Creştin “Noua Dreaptă”,Tudor Ionescu, cu faţa sa de copil, şi trece imediat la organizarea demonstranţilor.

Deşi punctul 8 pe fluturaşul promoţional Noua Dreaptă zice “Combaterea manelizării şi americanizării culturii româneşti, concomitent cu afirmarea valorilor perene ale culturii noastre naţionale”, cei mai mulţi dintre tinerii demonstranţi au venit îmbrăcaţi in Converse, Vans, Adio şi şepci în stil “trucker” şi “baseball” care sunt mărci asociate curentului cultural punk/emo american.

Cristian Ciocan, purtătorul de cuvânt al poliţiei apare pe o motocicletă Martin Motors în stil “easy rider”, cu cască de motociclist, geacă de piele, blugi şi pantofi de piele cu botul ascuţit.

Un ziarist glumeţ întreabă: “Nu vă supăraţi, sunteţi în Noua Dreaptă?”

11.54 Ȋncep scandările:

“Nu vrem sa fim un neam de poponari” (o piesă de rezistenţă a folclorului anti-gay)
“România, România, România nu vă vrea”
“România nu-i sodoma”

Puţin mai târziu, un organizator Noua Dreaptă este auzit spunând unor tineri manifestanţi “Mergeţi prin spate, nu vă amestecaţi printre noi”… altul “spune-le să plece”.

Printre aceşti tineri, care nu poartă nicio marcă sau simbol deosebit, apar mai târziu elementele skinhead cu tatuaje neo-naziste.

Nişte pensionari discută aprins…”ce nesmiţire, să-şi facă festivalul Gayfest”… “România se va schimba”.

Scandare – “Ţepeş Vodă de trăia, poponari executa” – noutate faţă de anujl trecut.

Marşul ajunge la poalele Dealului Mitropoliei – locul de finish.

Liderul Noii Drepte, Tudor Ionescu, încheie cu tradiţionalul discurs de atacare a homosexualităţii.

Dintre teme: dreptul de a creşte copii intr-un mediu curat, travestiţi hidoşi, provocarea, jignirea majorităţii 98% creştine, majoritatea decide.

Aici au aparut elementele neo-naziste, şi la scandarea “România nu tolerează poponarii” au adăugat: “…şi ţiganii”.

Dupa discursul lui Tudor Ionescu, mulţimea s-a dispersat şi neo-naziştii s-au retras în oraşul vechi.

Jandarmi vigilenţi

16.30 Bulevardul Unirii colţ cu Nerva Traian, locul de început al marşului minorităţilor sexuale.

Jandarmi – prezenţă masivă.

Jandarmii, faţă de anul trecut, au fost vizibil mai nervoşi şi mai “agresivi” în a reţine coloana marşului în culoarul desemnat, nu am avut voie să intru şi să plec liber din coloană, deşi era clar că aveam aparat foto şi nu făceam parte din “tinerii anti-gay”.

Domnul Cristian Ciocan, în acest moment schimbat în uniformă oficială supraveghează marşul, iar domnul Marius Militaru îşi schimbase cămaşa pentru evenimenetele de după-amiază.

La marş au ieşit nu numai homosexuali, bisexuali şi un număr mai mic de transvestiţi îmbrăcaţi ca pentru bal, dar şi un număr mai mare de simpatizanţi heterosexuali, ieşiţi pentru a arăta solidaritate cu o comunitate care se consideră discriminată.

Lozinci, bannere:

“Sărbătoreşte diversitatea, respectă drepturile.”

“Dragostea trebuie respectată – aparţine drepturilor omului.”

“Fiecare cu normalitatea lui… stop discriminării.”

“Iubirea nu ţine cont de prejudecăţi.”

De-a lungul bulevardului Unirii erau adunaţi mai mulţi curioşi decât persoane ostile, însă erau ţinuţi la marginea drumului de prezenţa jandarmeriei.

Marşul a trecut fără probleme de intersecţia 11 Iunie cu Bulevardul Unirii (fostă “Jambelize”), un punct fierbinte unde la Gayfest 2007 s-a aruncat cu pietre de către tineri din mulţime şi unde jandarmeria a ripostat cu gaze lacrimogene.

Ȋntre acest punct şi Casa Poporului, pe fostul Bulevard Victoria Socialismului (asupra întregului popor) s-au auzit huiduieli şi fluierături din mulţime, dar grupul de tineri pe care i-am recunoscut de la marşul Noii Drepte a fost înconjurat rapid de jandarmi şi dispersat.

18.30 Pe ritmuri de muzică “house”, coloana a continuat înspre staţia Izvor, unde demonstranţii au plecat cu metroul, intrarea în staţie fiind păzită în continuare de forţele de ordine.

Podul Izvor a fost locul unde în 2007 poliţia a arestat zeci de tineri între 18 şi 25 de ani care se manifestau împotriva homosexualilor.

Faţă de anul trecut, evenimentul s-a sfârşit fără violenţă, însă numărul demonstranţilor a fost mai scăzute, şi la Noua Dreaptă, şi la Parada Gayfest.

Corespondenţă din Bucureşti de la Matei Clej

Ecouri

  • Anton Constantinescu: (26-5-2008 la 00:00)

    Motivul patriotic referitor la binefacerile crestine aduse de Vlad Tepes poporului roman este scandalos chiar luat din contextul acestei parazi.

    Nu degeaba mascota lui Ceausescu si visurile sale de paranoic erau centrate pe acest personaj.

    Dar care este realitatea? Nicolae Iorga precizeaza ca in campania militara a lui Vlad Tepes din anul 1461 primavara, el a macelarit zeci de mii de oameni de pe malul drept al Dunarii, pe motiv ca sunt…nu poponari, ci „iscoade”.

    Care era vina acelor oameni? Ca vorbeau romaneste! Iorga observa ca abia atunci s-a clarificat linia de demarcatie „pe Dunare” intre romani si alte neamuri!

    Asa ca folosirea lui Vlad Tepes ca etalon al „romanismului” idiot de azi nu are nimic comun cu realitatea! Este doar o mostra a asa-zisului caracter crestin al Noii Drepte!

    Am avut ocazia sa vad la cineva in SUA o colectie a revistei germane „Bravo” pentru adolescenti, cu numere foarte vechi (din 1975). Mi-a atras atentia un dialog intre un adolescent de 15 ani si psihologul revistei: adolescentul a spus: „Tatal meu sustine ca homosexualii trebuie impuscati cu totii. Ce sa-i spun?” La care psihologul a raspuns: „Spune-i ca si el poate fi impuscat la fel de usor”!

    Un mesaj bine-venit si pentru fosilizata „Noua dreapta” de azi, si pentru feciorelnicul ei presedinte! Sunt curios in ce tabara va mai fi el peste…20 de ani! Nu am dubii!

  • George Gross: (26-5-2008 la 00:00)

    Unisexuali au existat totdeauna, dar nu s-au manifestat, nu numai din pudoare, ci şi din cauza unei legislaţii neadecvate.

    În lumea de azi, legile de ajutorare ale familiei, asta în majoritatea ţărilor occidentale a dus la discrepanţe sociale, de aici şi manifestaţiile pentru recunoaşterea juridică (nu morală) a legăturii între unisexuali (lesbi, homosexuali).

    Cum trăim în epoca globalizării, toţi au dreptul să se manifeste.

  • Anton Constantinescu: (26-5-2008 la 00:00)

    Domnule Gross, nu prea inteleg ce spuneti. Intelegeti prin unisexuali „monosexualii”? Adica atat heterosexualii cat si homosexualii, ca sa-i diferentiati de bisexuali?

    Nu sunt in clar cu asta.

    In privinta separarii moralei de stat, sunt de acord cu dvs doar in principiu. Moralele sunt de multe feluri si difera foarte mult de tipul de religie practicat. Totusi, cum in ultima vreme „termenul de „gay marriage” a fost acceptat chiar si de curtea suprema a Californiei si a altor state ca R.Sud-Africana, Belgia, Canada, Australia, etc, nu vad o diferentiere pe criterii morale facuta in aceste state.

    In privinta a ceea ce se intampla in Israel,trebuie sa spun ca Israelul este mai degraba in aceesi categorie cu Romania.

    Filmul „Iosi & Jagger” arata din plin frica soldatilor israelieni de a fi „demascati” de colegi si in general o atmosfera represiva.

    In plus pericolul de bombe nu vine numai de la palestinieni ci si de la evreii ortodocsi care au amenintat ultima parada gay cu bombe.

    Limbajul intolerantei abrahamice vine chiar direct din scolile Yeshiva din Brooklin, de unde un zelor religios a anuntat in New York Times ca daca se va tine vreo parada in „Orasul Sfant”, chiar el ii va injunghia pe homosexuali.

    Problemele au fost identice cu cele de la Chisinau, unde primarul roman si seful partidului rus au sustinut aceleasi pozitii politice.

    Si in Ierusalim autoritatile religioase arabe si cele israeline au pactizat in aceasta problema. Doar ambele fac parte din religii intolerante abrahamice!

    Deci lupta pentru dreptate in lume este indivizibila!

  • George Gross: (26-5-2008 la 00:00)

    Unisexsuali îi consider pe homosexsuali şi lesbiene, asta pentru a prescurta.

    In Israel problema este mai întortochiată: Un cuplu homosexsual sau lesbii căsătorit oficial în alt stat, ex.Canada, este recunoscut ca cuplu căsătorit în Israel, cu toate că aici nu s-ar putea căsătorii.

    Un cuplu care trăieşte împreună şi este recunoscut în public ca homosexual (lesbii) este recunoscut din punct de vedere juridic, asigurări sociale, drept de moştenire, samd, drepturile cuplului fiind asimilate cu cele a unei familii normale.

    În privinţa armatei şi a religioşilor:
    Don’t ask. Don’t tell.

    Există un consensus între stîngiştii din partidele politice non religioase de a vota o lege care să permită Căsătoria Juridică a acestor cupluri.

    S-au creat precedente prin dreptul de înfiere a copilului partenerului de către celălalt membru (membră) a cuplului, respectivul cuplu bucurîndu-se de toate drepturile sociale ale unei familii normative.

    În privinţa Jerusalemului există consens de a nu se permite Parada Anuală, şi asta nu numai datorită religioşilor evrei, ci şi datorită sensibilităţii faţă de creştini şi musulmani, Jerusalemul fiin leagănul celor Trei Religii.

  • Anton Constantinescu: (26-5-2008 la 00:00)

    Va multumesc pentru explicatii, domnule Gross.

    Am discutat si in trecut (cu vreo 15 ani in urma) si recent cu tineri gay din Israel, si vad ca exista totusi o evolutie spre bine, desi cam lenta.

    Am si vazut odata o emisiune despre „The orthodox Jews and homosexuality” care m-a pus pe ganduri.

    Un tanar sustinea ca el nu incalca cu nimic legea din Leviticus, intrucat prietenul sau Dov nu are vagina, deci nu se incadreaza in interdictia respectiva care spune „daca un barbat se culca cu alt barbat ca si cu o femeie, sa fie ucis”.

    Cu alte cuvinte, sustinea el, nimeni nu poate incalca aceasta interdictie din Torah, care e nula prin urmare!

    M-am gandit atunci: daca o fi adevarat ca romanul este nascut poet, atunci e si mai adevarat ca evreul e nascut…avocat!

    Dar stiti cumva de cand dateaza aceste legi salbatice din Leviticus? Pentru ca exista si destule pasaje „blande” in Biblie.

  • George Gross: (26-5-2008 la 00:00)

    Nu sunt expert în religie, aşa că nu cunosc răspunsul în problema pasajelor din Levetic, sau alte părţi ale Sfintelor Cărţi si Literaturii pur Religioasă.

    Ca în toate religiile şi în Judaism sunt curente noi, reformatoare, care reevaluează interpretatrea Cărţilor Sfinte în sensul vieţii moderne.

    Ultraconservatorii, sunt relativi puţini, după ultimele evaluări reprezintă nu mai mult de 15% din populaţia evreiască globală, dar încă deţin putere politică fiind reprezentaţi în (Parlamant) Knesset. De aici şi ritmul de melc a modificărilor.

    Cu toate astea viaţa cuplurilor homosexuale, lesbiene, heterosexuale sunt mult mai bine integrate şi acceptate in societatea israeliană faţă de alte ţări. Părinţii nu se mai jenează de apartenenţa sexuală a copiilor, şi accceptă partenerul (partenera) ca membru de familie.

    Nu se cunosc cazuri în care fraţii sau surorile să blameze, ci dimpotrivă au acceptat sexualitatea fratelui sau a surorii ca ceva natural, asta în toate mediile social- religioase.

    Sigur că în socităţile închise religioase nimic nu este divulgat, fiecare fiind în „dulapul propriu”; astăzi şi în aceste societăţi există deja lucrători sociali, psihologi, psihiatri, ce fac parte din societatea religioasă respectivă, care dau ajutor atât tinerilor cât şi famililor lor.

    Deja se ştie că din punct de vedere biologic, homosexualitatea este un fenomen natural, nu o boală, nu o deviere genetică.

    De asemenea s-a studiat amploarea fenomenului faţă de peioade anterioare ale dezvoltării umanităţii, ajungîndu-se la concluzia că cantitatea enormă de estrogen din natura lumii moderne (asta datorită culturilor genetice, insecticidelor, pesticidelor, exp. cu arme chimico-bacteorologice, samd) duce la efemenizarea masculului.

  • Anton Constantinescu: (26-5-2008 la 00:00)

    Din pacate „literatura pur religioasa” a afectat viata noastra in mod negativ de cel putin doua milenii. Cred ca este important sa stim de unde vine salbaticia unor precepte., ca sa le dezamorsam.

    In privinta a ceea s-a intamplat in ultimul secol, aveti mare drepatate cand spuneti ca aproape toate noxele din industrie au avut si au in cotinuatre un rol feminizant. Un accident nefericit legat de deversarea unei cantitati mari de DDT intr-un lac din Florida este dat ca exemplu de referinta: toti aligatorii masculi s-au nascut fara…organele genitale masculine.

    De asemenea toti ignifugantii folositi azi in industria computerelor au influente hormanale de acelasi tip. Dar in chimie se lucreaza intens pentru inlocuirea lor cu compusi chimici biologic inactivi.

    Ramane totusi un mare mister cum s-a putut petrece o transformare atat de mare in domeniul numaratorii celulelor spermatice viabile la barbati: ele au scazut de la inceputul pana la sfarsitul secolului al 20-lea…la jumatate!

    Exceptie fac ciobanii din varful muntilor!



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
Citește articolul precedent:
Prozac

am trimes tobosarii padisahului sa te inveseleasca stam toti la usa cortului tau asteptand trezirea care vine cu pasi de...

Închide
18.97.9.169