caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Sport



 

Telespectator

de (24-8-2017)
11 ecouri

 
Tocmai s-a încheiat meciul Steaua – Sporting Lisabona din Liga Campionilor Europei, meci pe care Steaua l-a pierdut la un scor pe care mi-e şi ruşine să-l amintesc. Ce-mi place la echipele româneşti este că sunt constante: pierd mereu. Adică dacă pariezi pe ele că vor pierde, câștigi întotdeauna pariul… garantat! Şi asta nu aşa de azi de ieri – de când mă ştiu!

Mai acum vreo şase zile F.C. Viitorul, campioana României, pierdea şi ea, drăgălaşa, la un scor ruşinos în faţa lui Red Bull Salzburg în Liga Europeană… Şi eu care credeam că austriecii nu se pricep decât la valsuri! Ei aş! Fii serios nene!

Dar nu despre asta e vorba, astea sunt deja banalităţi.

Ce nu înţeleg eu este cum se manipulează atâția bani în fotbalul românesc din moment ce rezultatele sunt atât de slabe?! Cine da doi bani pe aceşti aşa zişi jucători, şi cine sunt ei, jucătorii ăştia, de fapt?! Ceea ce nu se înţelege este că adevăraţii jucători de fotbal sunt oameni rari, puţini ca şi actorii, sau orice alt slujitor al artei sau al culturii. Nu oricine pictează, cântă sau e Nadia Comăneci… Căci a fi sportiv bun într-un sport cere mult talent, o gândire rapidă, multă creativitate şi bineînţeles o condiţie fizică pe care omul de rând nu o are.

A face o echipa de fotbal care să funcţioneze bine la un meci este similar cu pregătirea minuţioasă a unei piese de teatru pentru o premieră: îţi trebuie o echipa de actori buni, ba foarte buni, fiecare din ei separat să fie o valoare în domeniu.

Antrenorul este neîndoielnic regizorul care pregăteşte pe ansamblu piesa, jocul actorilor – în cazul de faţă al jucătorilor!

În realitate aceşti jucători sunt copiii pe care unii părinţi sau alţi voitori de bine îi aduc de mici la fotbal… că şcoală nu le place şi nici altceva nu le place, aşa că fotbalul e un loc unde nu e de muncă, sunt bani mulţi, iar la grămadă nu te vede nimeni dacă poţi face ceva sau nu! Trece anul şi unii din aceşti aşa zişi jucători nu marchează nici un gol… ba unii numără pe degetele de la o mână câte şuturi au tras şi au nimerit măcar cadrul porţii.

Şi apoi, chiar dacă stai pe banca de rezerve şi nu joci, ce dacă? Cu atât mai bine, banii tot i-ai luat! Bani fără muncă! Şi încă ce banii nenicule!

Avem prea mulţi jucători de fotbal buni la nimic, prea mulţi antrenori şi prea mulţi de „nenea nimeni” care mănâncă o pâine foarte albă de pe urmă fotbalului fără să producă nimic. Bani grei se plimbă de la unii la alţii din buzunarul naivilor care îşi dau ultimul ban că să meargă să vadă un meci!

Şi acum iubiţi jucători, veniţi dragă să va luaţi îngheţată pe băţ că altceva nu meritaţi!

Despre autor:

Născut în 1951 la Bucureşti. Între 1970 şi 1974 este student la Facultatea de Filologie a Universităţii Bucureşti, pe care o absolvă cu o teza asupra creaţiei literare a lui Emil Botta, sub îndrumarea profesorului Ovid S. Crohmălniceanu. Este căsătorit cu Gabriela Nedelescu.
   Debut literar în Decembrie 1988 în periodice şi reviste de cultură din America precum Curierul Internaţional şi Origini-Romanian Roots editor Gabriel Stănescu. Prima plachetă de versuri: Trăiri viitoare, publicată de editura Criterion Publishing, Norcross, Georgia, USA, sub îngrijirea lui Gabriel Stănescu, cuvînt introductiv – Constantin Eretescu, 2003.
   Un nou volum de versuri – Poeme domino, ediţie bilingvă română-engleză, apare în 2008 tot la editura Criterion Publishing sub îngrijirea aceluiaşi Gabriel Stănescu, conţine unele texte mai vechi plus în ciclu nou, cu o prefaţă a reputatului critic Horia Ion Groza.
   De curînd a reluat scrisul după o lungă perioada de inactivitate pe plan literar datorită unor condiţii adverse.

Ecouri

  • Victor Manta: (25-8-2017 la 02:56)

    Dezamăgirea după rezultatul de la Bucureşti, de 1 – 5, este de înţeles. Pe de altă parte să vedem dacă unele previziuni roze de dinaintea meciului erau chiar fără temei.

    Să ne amintim că în urmă cu doar o săptămână Steaua a zmuls un excelent rezultat de 0 – 0 în deplasarea de la Lisabona, unde s-a arătat la nivelul partenerilor de joc.

    În clasamentul echipelor europene de fotbal, din 3 iunie curent, Sporting era pe locul 57, iar Steaua pe locul 60, deci erau foarte apropiate între ele.

    În concluzie orice ar fi putut să se întâmple şi nu este neapărat cazul să ne arătăm foarte supăraţi. Mai bine să ne bucurăm că îi vom vedea în curând pe stelişti evoluând în Europa League, unde un rezultat bun contează mult şi el.

    În final, să nu-i acuzăm la grămadă pe toţi copiii care doresc să ajungă mari fotbalişti, şi nici pe părinţii lor care îi ajută, uneori cu sacrificii, să-şi vadă visul cu ochii.

    Pasiunea copiilor pentru fotbal nu înseamnă neapărat că o au deoarece sunt proşti la şcoală. Iar mai apoi banii nu se dau pe degeaba, şi un număr relativ mic de jucători ajunge să trăiască doar din ei.

  • Ion Nedelescu: (25-8-2017 la 09:46)

    D-le Manta,

    In primul rind va multumesc pt.comentariu-astfel mai imi trece din senzatia ca vorbesc singur. Desigur meciul mi-a lasat un fel de gust amar ca si celor 50,000 de spectatori care s-au dus pe stadion si care sperau ca echipa lor, Steaua, sa se comporte macar decent.Desigur ati observant ca, personal, nu ma uit la fotbal cu ochiul tehnicianului, al celui care stie-(singurul contact mai direct cu fotbalul l-am avut in adolescenta cind jucam fotbal, pe strada, cu copiii din vecini.)De altfel nu am facut nici un comentariu tehnic despre joc. Ascult si imi insusesc ceea ce imi spune comentatorul meciului.

    Si acum revenind la ceea ce imi spuneti-deslusesc ca va contraziceti singur in citeva instante: previziunile roze dinaintea meciului erau fara temei? de ce? daca tot spuneti ca cele doua echipe sint comparabile una cu alta iar noi jucam acasa pe Stadionul National-de ce sa fie fara temei?!si daca cele doua echipe sint aproximative egale de ce Steaua pierde cu 1 la 5? ce, 0 la 1 nu era destul?

    Mai imi spuneti ca in fotbal se poate intimpla orice-de ce in fotbal e voie orice iar in toate celelalte domenii de activitate nu?!

    Ce-ati spune daca va aflati in avion si la aterizare aeronava incepe sa tremure si sa trosneasca producindu-va o transpiratie rece-in timp ce reprezentantul companiei cu un suris va liniste-te spunindu-va ca „se poate intimpla orice”-pilotii sint incepatori!

    Dar daca un doctor chirurg ii spune pacientului inainte de operatie „dragul meu, eu te voi opera, dar sa stii ca se poate intimpla orice!”

    Da, ca si pilotul ca si chirurgul fotbalistul are un „job” de facut si trebuie sa-l faca bine-fotbalul este „jobul” lui; ca sa nu mai vorbim ca e platit regeste pentru asta incomparabil mai mult decit un pilot sau un chirurg; de altfel pe asta am insistat, pe discrepanta dintre sumele enorme de bani si rezultatele asa de slabe din fotbal.

    Personal cred ca un pilot sau un chirurg este mult mai util societatii decit un jucator de fotbal! Remuneratia ar trebui sa fie pe masura.

    Si pentru ca stiu ca o sa-mi reprosati ca aici compar merele cu altceva hai sa comparam fotbalul care e un sport cu un alt sport: avem sportivi la atletism, la lupte, la sporturi nautice,la scrima, la gimnastica mai ales-de ce nu-I vad pe baietii si pe fetele astea care merg la Olimpiade si etc. spunind „orice se poate intimpla, lasa ca merge si asa”-pentru ei si ele a nu cistiga cel putin o medalie e o drama personala!dar nu exista sa nu urce pe podium ! pentru ca intr-adevar visul lor a fost sa faca acest sport si vor sa-l faca cu lauri! pentru asta nu-I plateste nimeni regeste ca pe fotbalisti.

    Un alt repros ar fi ca prea acuz pe bietii copii ca vor sa devina fotbalisti: desigur „dupa vremuri multi venira”cum zice poetul-dar intreb eu-de ce vor sa devina tocmai fotbalisti si nu altceva?! ce, doctori, profesori, arhitecti, ingineri,pianisti etc. nu pot visa sa devina?! E greu, nu e asa, sa devii unul din cei numiti acum la urma si mai ales nu sint banii care sint in fotbal! De aceea hai gramada la fotbal!

    Dupa cum ati observat fac o paralela intre un fotbalist si un actor:a ajuns proverbiala admiterea la Institutul de Teatru unde pentru 4 locuri se inscriu 200 de candidati-adica 50 pe un singur loc; va inchipuiti ca numai cei mai buni 4 reusesc. Acelesi filtru ar trebui sa existe si in Fotbal.

    In sfirsit ultima Dv remarca este ca banii din Fotbal nu se dau degeaba si ca numai un nr. relativ mic de jucatori traiesc din Fotbal! Aceasta mi s-a parut o gluma atita timp cit in Fotbal se vehiculeaza zeci, daca nu sute de milioane de Euro si numai in Ligiile inferioare poate ca vorbim de mii de Euro, oricum un nr. de sase cifre anual.

    E adevarat ca in Romania vorbim inca de o scara ceva mai mica comparat cu ce se plateste in strainatate, dar oricum sint milioane nu $1,200/luna (sau s-o fi marit?!) cit cistiga un absolvent cu studii superioare!

    NU D-le Manta, nici in fotbal nu merge „oricum”, daca asta ti-ai ales sa faci la viata ta trebuie sa o faci bine de fiecare data si nu numai uneori!Ca in orice alt „job”.

    Oricum esti platit regeste in raport cu micul „serviciu” pe care tu ca jucator il aduci societatii!

    Cu stima, I.N.

  • Sfartz Pincu: (25-8-2017 la 14:59)

    Am mai avut cu Domnul Victor Manta o dispută despre plata exagerată a fotbaliştilor,în raport cu alte sporturi ! Şi răspunsul Dumnealui a fost: „Pentrucă are cerere”-conform legiilor capitaliste-dacă se vinde-e bine,şi trebuie răsplătit!
    O selecţie logică a talentelor autentice,ar trebui să aibe la baza circuitul amatori-profesionişti. De ce ? -pentrucă fără pasiune-nimic nu E,(ca să-l parafrazăm pe Preda!).Acei tineri,care fac sport din pasiune,şi obţin performanţe superioare,ar avea dreptul la locuri, în sportul profesionist.Nu să ajungă fotbalişti-profesionişti, pentrucă vor să câştige mult! Câte terenuri de fotbal sunt la dispoziţia amatorilor,şi câţi antrenori calificaţi, cu studii superioare se ocupă (salarizaţi !) de echipe de amatori,în şcoli,şi facultăţi ? De unde o baza de talente veridice ? Din Ferentari,(si alte locuri-asisderea),-unde se crede că e suficeient să vrei să câştigi bine din fotbal, si devii-direct profesionist ?
    Când am proiectat sălile polivalente din Oneşti,cea care funcţionează acum-„Nadia Comăneci”,cu 3000 de locuri, şi cea rămasă de izbelişte cu 6000 de locuri-ajunsa un depozit de busteni pentru un afacerist chinez-nici prin gând nu mi-a trecut să încasez vre-o plata,pentru o muncă făcută doar din ideea de a promova tinerele gimnaste supra talentate, şi pentru practicarea multor altor sporturi -doar din PASIUNE, şi nu pentru activitati sportive profesioniste.
    Din păcate profesionismul,(ca o entitate salarizată!),a existat şi în epoca de „aur”.Dar numai pentru footbal ! Eu,ca amator, practicam haltere -la semiuşoară-şi la Universiada din 1959-primeam ca stimulent-câte o Eugenia (!),iar „amatorii” fotbalişti, cantonaţi,în acelaşi hotel-(Postăvarul din Braşov)- aveau la dispoziţie nişte mese pantagruelice,cu ligheane de smântână şi suluri groase cât gamba fotbaliştilor-de salamuri speciale !
    Societatea are mai mare nevoie de oameni cu trup sănătos, decât de băutorii de bere,gârboviţi de tânăr,pentrucă nu fac ei mişcare-ci doar privesc la cei care aleargă pe teren, în locul lor!. Dar,se pare că Domnul Manta are in final dreptate, se stimulează-ceeace are căutare contra bani.Capitalism-nineacă !

  • Ion Nedelescu: (25-8-2017 la 23:19)

    Da, fotbalul romanesc chiar asa slab cum e, tot se vinde! E adevarat-din pacate ! Dar modul asta de viata e dezonorant !

    Cu stima, I.N.

  • Victor Manta: (26-8-2017 la 00:30)

    @Ion Nedelescu

    Şi eu vă mulţumesc că aţi comentat articolul dv.

    >Si acum revenind la ceea ce imi spuneti-deslusesc ca va contraziceti singur in citeva instante: previziunile roze dinaintea meciului erau fara temei? de ce?

    Aici s-a strecurat o neînţelegere. Eu am afirmat exact contrariul.

    > .. daca tot spuneti ca cele doua echipe sint comparabile una cu alta iar noi jucam acasa pe Stadionul National-de ce sa fie fara temei?!si daca cele doua echipe sint aproximative egale de ce Steaua pierde cu 1 la 5? ce, 0 la 1 nu era destul?

    Toţi microbiştii ştiu expresia despre forma balonului. De ce 11 oameni plus rezervele odată joacă într-un fel şi altădată complet altfel nici specialiştii deseori nu sunt în stare să explice. Mulţi o urmăresc pe tenismena Simona Halep, cu variaţiile ei de formă şi de rezultate, şi stau şi se miră cum poate rata atâtea ocazii. Şi nu-i decât o singură sportivă, nu 11 jucători!

    > Dar daca un doctor chirurg ii spune pacientului inainte de operatie „dragul meu, eu te voi opera, dar sa stii ca se poate intimpla orice!”

    Poate că nu aţi avut ocazia să vedeţi ce semnează un pacient înainte de operaţie, cel puţin în Vest. Pe scurt, în hârtii scrie că el, pacientul, i-a cerut chirurgului să îl opereze şi că îşi asumă toate consecinţele care ar putea rezulta.

    > Da, ca si pilotul ca si chirurgul fotbalistul are un „job” de facut si trebuie sa-l faca bine-fotbalul este „jobul” lui;

    Da, aşa este în fotbalul profesionist, şi dacă nu-l face bine, simte foarte repede acest lucru, deoarece atât rezervele lui cât şi jucători din afara clubului său atâta aşteaptă. Aceasta explică, printre altele, desele transferuri între cluburi.

    > … ca sa nu mai vorbim ca e platit regeste pentru asta

    Să vedem ce zic sursele. „Conform celui mai mare raport întocmit vreodată de sindicatul internaţional al fotbaliştilor (FIFPRO), cluburile din România sunt printre cele mai prost plătitoare din Europa. … La nivel mondial, doar cluburile din ţări precum Bolivia, Gabon, Tunisia, Camerun, Maroc stau mai prost la capitolul întârzieri salariale faţă de fotbalişti în comparaţie cu grupările din România”.

    > Aceasta mi s-a parut o gluma atita timp … numai in Ligiile inferioare poate ca vorbim de mii de Euro, oricum un nr. de sase cifre anual.

    Poate că vă schimbaţi părerea după ce citiţi cele ce urmează. Se ştie de altfel că nu este bine să numărăm banii altora.

    „Astfel, în ceea ce priveşte media veniturilor declarate de către repondenţi în ultimele două sezoane, cei mai mulţi, 38,2%, au un salariu între 4.000 şi 8.000 de dolari net pe lună. Jumătate din acest venit, între 2.000 şi 4.000 de dolari pe lună, îl au 34,1% dintre cei care au răspuns sondajului. Un procent destul de ridicat, 17,2% dintre fotbaliştii din România, au declarat că au un câştig mediu lunar de sub 1.000 de dolari şi 10,5% au un salariu mai mare de 8.000 de dolari”. Sursa pentru toate citatele.

    Să nu uităm nici cât de scurte sunt carierele sportive, nici că pe parcursul lor jucătorii devin familişti şi nici că la sfârşitul carierelor lor copiii acestora ajung abia la vârsta de vreo 10 anişori.

    > NU D-le Manta, nici in fotbal nu merge „oricum”, daca asta ti-ai ales sa faci la viata ta trebuie sa o faci bine de fiecare data si nu numai uneori!Ca in orice alt „job”.

    Eu sunt de părere că oricine munceşte are obligaţii faţă de cel care îi plăteşte. Obligaţiile sportivilor nu sunt diferite de cele ale dv. şi ale mele, în sensul că ei nu ne datorează nouă nimic, aşa cum nici noi nu avem obligaţii contractuale decât faţă de angajatorii noştri.

    > Oricum esti platit regeste in raport cu micul „serviciu” pe care tu ca jucator il aduci societatii!

    Cum e cu plata regească am văzut mai sus. Jucătorii de fotbal nu aduc servicii „societăţii” pe ansamblul ei, ci indirect numai amatorilor de fotbal care sunt dispuşi să plătească un bilet de stadion sau un abonament unui provider de programe TV, fără ca spectatorii să capete vreo garanţie asupra calităţii spectacolului furnizat. Din aceşti bani sunt plătiţi jucătorii de către cluburi, toţi având interesul să ofere cât mai mult posibil pentru a rămâne în joc. Unui amator de şah sau de pescuit sportiv nici cluburile de fotbal şi nici fotbaliştii nu-i aduc chiar nimic 🙂

    În final două vorbe despre joc şi sprijinul tribunelor. Steaua a ales de la început o tactică de apărare, puţin obişnuită pentru un vechi suporter al ei. Până la primirea primului gol tribunele s-au „remarcat” prin aceea că i-au fluierat în permanenţă pe oaspeţi. După golul de egalare al Stelei au urmat în tribune nişte momente de euforie, care s-au stins însă repede, deşi mă aşteptam să aud nişte încurajări „Hai Steaua!” care să spargă timpanele la fiecare atac al jucătorilor Stelei. Nici vorbă însă, drept care mă întreb câţi adevăraţi suporteri stelişti se aflau în tribune.

  • Ion Nedelescu: (31-8-2017 la 08:17)

    Am si eu o intrebare catre Redactie: in timp ce scrim cum putem salva ceea ce scriem chiar daca nu am terminat pt. a nu fi in situatia de a pierde tot ce am scris si n-am trimis ?
    Mi s-a intimplat chiar mie si imi e foarte greu sa reiau totul de la inceput !
    Cu stima, I.N.

  • Alexandru Leibovici: (31-8-2017 la 08:47)

    @Ion Nedelescu

    Da, vă înţeleg, este extrem de frustrant, mai ales dacă este vorba de un comentariu mai elaborat… Mi s-a întâmplat şi mie – extrem de rar, dar totuşi.

    Din păcate, ACUM nu are niciun mecanism pentru salvarea comentariilor netrimise.

    Eu scriu comentariile mai întâi într-un editor al computerului pe care lucrez. Este de preferat unul care face autosalvare, de exemplu MS Word.

  • Ion Nedelescu: (31-8-2017 la 20:35)

    Va multumesc !

  • Alexandru Leibovici: (31-8-2017 la 21:31)

    @Ion Nedelescu

    Încă o sugestie: se poate întâmpla că „pierderea” unui comentariu început dar netrimis să provină dintr-o simplă manevră greşită, de exemplu aţi deschis o nouă fereastră care o maschează pe cea cu comentariul, sau aţi apăsat săgeat pentru pagina precedentă. Merită, înainte să conchideţi că comentariul dv. este pierdut, să examinaţi fiecare tab şi să navigaţi spre ferestrele precedente/ulterioare pentru a vedea dacă găsiţi jos fereastra de editare a comentariului dv. neterminat.

    Eu am regăsit în felul acesta multe din comentariile mele pe care mă temem că le-am pierdut.

  • Ion Nedelescu: (1-9-2017 la 10:03)

    Telespectator

    Datorita unei lipse de timp care din pacate se prelungeste dar si pentru ca evenimentul de la care pornise mica discutie a trecut, am intirziat cu cele citeva observatii pe care as fi vrut sa le fac-ca raspuns la clarificarile pe care le aduce D-l Manta. Le reiau un pic pt. a vorbi “la obiect”:

    1) Cunoscuta expresie “balonul e rotund”-care e menita sa explice si sa scuze esecurile echipei-foarte folosita inainte de ’89 si care convenea tuturor fiindca, nu e asa, Statul platea jucatorii ; alte minunate scuze ale jocului slab, aduse de jucatori erau: “cerul a fost innorat”, sau “nu m-am putut concentra la joc, c-o seara inainte m-a parasit iubita” si altele asemanatoare.

    Oare acum cind clubul este proprietatea privata a cuiva aceste scuze mai stau in picioare?! Poti oare ca jucator sa vii cu asemenea scuze si sa crezi ca patronul Clubului o sa le inghita?! Chiar crezi ca vei ramine jucator la acest Club?!

    2) Simona Halep pierde ce e drept-dar in fazele superioare ale unei competitii, (ajunge chiar si in finale), mi-as dori tare mult ca echipele romanesti de fotbal sa ajunga pe undeva mai aproape de performantele Simonei, macar pe undeva prin semifinale la vreo competitie. Deocamdata ramine doar un vis.

    3) Referitor la exemplul meu cu “doctorul chirurg” Dv. D-le Manta credeti ca la fiecare operatie chirurgul cere pacientului sa-si asume intreaga raspundere a operatiei , si ca intr-un fel se spala pe maini de orice raspundere.

    Raspunsul meu este ca daca pacientul semneaza o hirtie de acest fel – lucru foarte rar de altfel – hirtia aceea nu se refera la “nepriceperea chirurgului”, ci la unele probleme medicale care pot aparea in timpul operatiei independent si inafara controlului pe care aparatele si corpul sanitar le au. Sint cazuri deosebite si foarte rare-in general corpul medical au echipamentul si priceperea necesara sa faca fata oricaror situatii-si asta e garantat !

    4) In urmatorul paragraph Dv. D-le Manta sinteti de acord cu mine atunci cind spuneti : ‘‘ …Da, asa este in fotbalul profesionist… şi dacă nu-l face bine, simte foarte repede acest lucru, deoarece atât rezervele lui cât şi jucătorii din afara clubului său atâta aşteaptă. Aceasta explică, printre altele, desele transferuri între cluburi…”

    Aici eu am de intrebat retoric doar atit : exista ( dupa ’89) si echipe neprofesioniste ?!

    5) Mergind mai departe parerile noastre sint din nou divergente : dupa ce imi spuneti ca cluburile din Romania platesc cel mai prost cu exceptia a citorva tari din lumea a treia-ceea ce e adevarat-eu vin si spun ca trebuie sa comparam venitul unui jucator roman de fotbal cu venitul mediu al omenilor obisnuiti din Romania…fie ei si doctori sau ingineri . Si Dv. Veniti cu cifre precise-ceea ce este laudabil : “Astfel, în ceea ce priveşte media veniturilor declarate de către repondenţi în ultimele două sezoane, cei mai mulţi, 38,2%, au un salariu între 4.000 şi 8.000 de dolari net pe lună. Jumătate din acest venit, între 2.000 şi 4.000 de dolari pe lună, îl au 34,1% dintre cei care au răspuns sondajului. Un procent destul de ridicat, 17,2% dintre fotbaliştii din România, au declarat că au un câştig mediu lunar de sub 1.000 de dolari şi 10,5% au un salariu mai mare de 8.000 de dolari”. Sursa pentru toate citatele.”

    Pai ce, a avea un venit intre 4000 si 8000 de euro( sau dolari) pe luna e putin raportat la salariile oamenilor muncii din Romania ?! Serios ? Nu sinteti cam pretentios?! Pt. Un rezultat de 1 la 5 obtinut de Steaua? Sau de 1 la 3 obtinut de Viitorul? Sau de cele 3 goluri incasate de Nationala de la Polonezi ?! Balonul e rotund nu e asa !! Din pacate numai pt. Echipele romanesti „balonul e rotund”… celelalte echipe straine sint la post si isi fac datoria-isi merita banii !

    6) In continuare imi spuneti ca ei, fotbalistii nu datoreaza nimic suporterilor lor ci numai Clubului care i-a angajat, prin contract-aici chiar am ramas perplex-din nou o parere care vine de dinainte de 1989-cind fotbalistii erau platiti de catre Stat.

    Pai ei, acesti fotbalisti ne sint in primul rind noua, suporterilor, datori, caci noi venim la stadion, platim biletul si din banii nostri acel Club de fotbal exista si ii poate plati pe ei !! Datorita noua, ei, acesti fotbalisti, au un „job”!!( Ce s-ar face ei, dragutii, daca n-ar avea acest „job”?! )

    7) Aici Dv. Va referiti ca la faptul ca jucatorii de fotbal nu aduc un serviciu societatii „pe ansamblul ei” ci numai suporterilor fotbalului !? Ciudata intelegere a „societatii”-pai ce acesti suporteri ai fotbalului nu sint si ei membri ai „societatii” ?!…sint ei inafara societatii ?? Ce daca un chirurg opereaza un pacient inseamna ca el chirurgul nu face un serviciu decit acelui numit pacient-pai pacientul nu e si el un membru al societatii in care traieste?? Ma uimiti din ce in ce mai mult! In mod negativ, desigur!

    In continuare spuneti ca unui jucator de sah sau unui pescar-fotbalul nu le aduce nici un beneficiu-adica daca mie, sa zicem, nu-mi place Opera- inseamna ca solistii de opera nu aduc nici un beneficiu societatii ci numai unora-gresit din nou desigur! Atita timp cit desfasoara o activitate pentru care sint platiti, fie ca intereseaza pe un nr. mai mare sau mai mic de indivizi, si artistii si sportivii aduc un serviciu societatii-prin aceea ca ei satisfac nevoile emotionale ale societatii-deoarece-poate ca va spun o noutate-fiinta umana pe linga nevoi materiale are si nevoi emotionale !

    8) In ultimul paragraf va referiti la faptul ca saraca Steaua n-a avut o incurajare sustinuta din partea suporterilor…si de aceea a pierdut biata de ea cu 1-5: auzi, vin 50,000 de spectatori pe stadion sa o vada pe Steaua evoluind…dar n-au stiut saracii ca ei sint unul din factorii care au dus la acest scor rusinos…”mortul e de vina” …hai acasa sa-i tragem un chef !! daca nu stateam pe scaun…ma adunam de pe jos !

    Adevarul e ca bietii oamenii dupa ce Steaua a incasat 3 goluri unii din ei s-au ridicat sa plece ! Daca as fi adunat citiva baieti de liceu care joaca fotbal in parcul din apropierea zonei unde locuiesc si i-as fi pus sa joace impotriva portughejilor – probabil ar fi rezistat mai bine in fata adversarilor si ar fi fost batuti dar nu cu un asemenea scor !!

    Sa vedem cit timp unul ca Becali sau Hagi vor fi dispusi sa plateasca din buzunarul propriu si sa tolereze asemenea jucatori „profesionisti”-parerea mea e ca vor da de fundul lazii foarte repede daca nu se opresc!

    Ramin la ceea ce am afirmat in prima mea interventie fara nici o ezitare si pina realitatea va dovedi contrariul-ceea ce mi-as dori foarte mult.

    Cu bine,
    I.N.

  • Victor Manta: (2-9-2017 la 18:12)

    @Ion Nedelescu

    Răspund mai jos pe scurt la diferite puncte ale comentariului dv.

    Deşi am tot avut de-a face cu fotbalul înainte de 1989, nu am auzit ca expresia „Balonul e rotund” să fi fost folosită de fotbalişti sau antrenori ca scuză pentru un joc prost. Era o vorbă microbistă pentru a explica rezultate neaşteptate, şi atât. Exemple de acest gen abundă.

    Salariile multor fotbalişti par mari în raport cu salariile medii din România, dar, aşa cum am precizat, ele acoperă doar o mică parte a vieţii adulte. Trebuie socotite pierderile datorate „investirii” în fotbal, şi simultan a „neinvestirii” pentru o viaţă profesională viitoare. Pentru profesioniştii sportului ambele nu mai pot fi îmbinate, iar aşa zisele echipe din România trecutului, formate chipurile numai din amatori, erau o poveste.

    Dv. susţineţi că: „acesti fotbalisti ne sint in primul rind noua, suporterilor, datori, caci noi venim la stadion, platim biletul si din banii nosti ». Perfect, dacă aşa este, daţi-i în judecată pe jucătorii Stelei deoarece au pierdut meciul cu Sporting şi comunicaţi-mi vă rog rezultatul!

    Societatea pe ansamblu îi conţine şi pe iubitorii fotbalului, dar nu numai pe ei. Deci nu poate exista vreo datorie a profesioniştilor fotbalui faţă de întreaga societate, din care majorităţii membrilor societăţii nici nu-i pasă de fotbal. Mai mult, aşa cum am arătat mai sus, nu există vreo obligaţie a fotbaliştilor faţă de fanii fotbalului. Vă place, veniţi şi plătiţi, nu vă place, voie bună.

    « Ma uimiti din ce in ce mai mult! In mod negativ, desigur!” Îmi exprim nădejdea că vă veţi obişnui cu divergenţele de opinii de pe ACUM, fără să dramatizaţi. Eu, din fericire, sunt călit, deoarece aud despre pretinse obligaţii de tot felul faţă de « societate » de (prea) multe decenii.

    « dar n-au stiut saracii (spectatori din stadion – vm) ca ei sint unul din factorii care au dus la acest scor rusinos ». Spectatorii care îi fluieră pe oaspeţi din principiu fac un deserviciu şi fotbalului, şi imaginii României peste hotare. Printr-o asemenea atitudine lipsite de fairplay spectatorii „fluierători-huiduitori” otrăvesc în fapt atât atmosfera din tribune, cât în parte şi pe cea de joc.

    Dacă Becali sau Hagi vor pierde prea mulţi bani, ei se vor retrage din fotbal. Aceasta riscă să ducă la scăderea calității fotbalului (da, e loc şi pentru aşa ceva!). Mă gândesc în special la retragerea lui Hagi, care a câştigat campionatul cu echipa antrenată de el.

    Şi un ultim punct. Un bun amic de-al meu din Bucureşti, vechi suporter al Stelei, mi-a pronosticat că Steaua va pierde meciul de acasă deoarece Sporting are jucători mai buni. A avut un ochi mai bun decât al meu şi aşa a şi fost. Să reproşăm acest lucru jucătorilor Stelei, sau să luăm în consideraţie faptul indiscutabil că, în condiţiile circulaţiei libere a jucătorilor, cluburile mai bogate, adică cele care au suporteri mai mulţi şi mai avuţi, adună jucătorii mai buni şi câştigă mai multe meciuri?

    De exemplu biletul de intrare la meciul intercluburi spaniol El Clasico costă cu circa un ordin de mărime mai mult decât a fost intrarea la meciul internaţional Steaua – Sporting. De aici, şi din drepturi de transmisie TV, vin banii şi pentru super-fotbalişti ca argentinianul L. Messi şi portughezul C. Ronaldo, şi chiar şi pentru managerul super-echipei Real Madrid, francezul Z. Zidane.

    Să vedem acum cine va da primul cu piatra în mine pentru închinare în faţa Occidentului…



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
Citește articolul precedent:
Strategia administraţiei Trump pe frontul din Afganistan

Preşedintele Trump şi-a făcut cunoscută strategia în Afganistan, într-o alocuţiune rostită la o ora de maximă audienţă. Ce aduce nou...

Închide
3.144.254.237