caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Extern



 

Victor Suvorov: „Astăzi numai coala se pupă cu Putin”

de (30-11-2014)
13 ecouri

 
Victor Suvorov: „Ocuparea Lituaniei? Putin n-are altă alegere” sau „Astăzi se pupă cu el numai coala”

Cunoscutul scriitor şi publicist Victor Suvorov (Vladimir Rezun) a prezentat la Varşovia cartea sa „Alfabetul lui Suvorov”, scrisă special pentru cititorii polonezi. După prezentare, fostul spion sovietic a dat interviul ce urmează.

putin-i-suvorov– Vladimir Bogdanovici, evenimentele din Ucraina au arătat că planul incursiunii şi cuceririi anumitor teritorii a fost elaborat cu mult înainte de evenimentele din Maidan [începute în noiembrie 2013/n.tr.]. După toate probabilităţile, cu mulţi ani înainte. Întrebare: are Putin planuri similare pentru Lituania, Letonia, Estonia, Polonia, Bielorusia?

– Este desigur mai bine să-l întrebaţi direct pe Putin, iar nu pe un om mărunt care scrie nişte cărţulii. Dar dacă e să ne punem în situaţia lui, vom înţelege că, probabil, nu are altă ieşire. Există anumite probleme interne. Pentru rezolvarea lor, Putin trebuie să abandoneze şi să pună la cârma ţării oameni inteligenţi. Nu-i aşa? Dar el nu vrea s-o facă. El a spus că în 2018 are de gând să demareze un nou termen ca preşedinte, termen pe care îl consideră, nu ştiu de ce, că ar fi doar al doilea. Deci: există probleme interne, dar nu există soluţie pentru ele. De aceea caută să găsească o soluţie externă pentru problemele interne.

– Despre faptul capturării navei de pescuit lituaniene şi răpirea ofiţerului estonian [19 septembrie 2014, la Murmansk/n.tr.]: nu se impun paralele cu evenimentele care au precedat intrarea Armatei Roşii în Ţările Baltice în 1940?

– Da şi nu. Da – pentru că într-adevăr şi atunci erau operaţiuni dirijate de Securitate. Dar pe de altă parte, aceasta este acum o instituţie – şi o ţară – complet putredă şi coruptă din cap până în picioare. Sub aspectul psihologiei lor, ei acţionează la fel, dar nu mai au puterea de odinioară. Ei se tem foarte tare de o ripostă în forţă. Sunt criminali. Criminalii nu înţeleg nimic altceva decât limbajul forţei. Să vă dau un exemplu interesant. Când s-a terminat cel de-al Doilea Război Mondial, Stalin i-a cerut Americii şi Marii Britanii să-i fie predaţi toţi cei care au luptat contra comuniştilor [sovietici fugiţi în vest, inclusiv militari/n.tr.]. Şi i-au predat!

America avea bomba atomică, noi n-o aveam. America avea o flotă enormă, aviaţie strategică. Dar cel mai important este că aveau o armată – în plină forţă, iar nu epuizată de război. Apoi aveau ce mânca. La noi însă totul era distrus, foamete, ţata era în pragul catastrofei… dar americani îi predau. Şi englezii îi predau. [Precum şi Franţa, Belgia, Olanda, Finlanda, Elveţia, Suedia şi Norvegia/n.tr.]. Dar iată că s-a găsit o ţară care nu i-a predat. Aceasta ţară a fost… Liechtenstein. Era vorba de 15-20 de oameni. Au venit oamenii Securităţii şi au cerut: daţi-ni-i! Liechtensteinul le răspunde: ba nu vi-i dăm! Ai noştri: dacă nu vreţi să ni-i daţi, atunci… nu ni-i daţi… Şi aşa a rămas!

– Aţi spus că Putin n-are încotro şi atunci va ataca. Sunt oare Polonia, Letonia, Bielorusia, Lituania, Estonia gata să riposteze?

– Întrebarea asta trebuie s-o puneţi oamenilor de stat. Eu nu sunt, din păcate, om de stat. Întrebaţi trebuiesc aceşti băieţi : dar voi ce păziţi, pentru Dumnezeu!? Doar sunteţi următorii la rând!

– Poate avea loc în vreuna din aceste ţări un conflict interetnic?

– Mama mea este rusoaică, tatăl – ucrainean. Soţia mea Tatiana este în aceeaşi situaţie. Acestea n-au fost niciodată o problemă. Nici nu se punea o asemenea întrebare – eşti rus sau ucrainean? Ce importanţă are? Dar acum vreau să afirm că sunt ucrainean, că soţia mea este ucraineancă, că copiii mei sunt ucraineni, chiar mi-aş dori ca şi vecinii mei britanici tot ucraineni să fi. Şi chiar dacă aş fi fost rus pur-sânge, atunci astăzi aş fi devenit ucrainean – împreună cu motanii mei.

– (Întrebare din sală): Se zice că pe vremea Sovietelor exista o anumită diferenţă între spionajul militar (GRU) şi Securitate (KGB). La figurat vorbind, KGB erau câinii regimului, iar GRU – lupii.

– Aţi formulat într-un mod excelent. Între GRU şi KGB a fost întotdeauna o mare diferenţă. Ea consta în aceea că, în mare, mâinile GRU-ului nu au fost murdărite de sângele poporului său. Şi asta nu pentru că noi eram aşa de buni [Suvorov a lucrat pentru GRU/n.tr.], ci pentru că GRU se ocupa de spionajul contra duşmanilor noştri externi. Dar KGB era o instituţie criminală care-i nimicea şi pe ruşi, şi pe polonezi, şi pe ucraineni, şi pe bieloruşi, şi pe germani, lituanieni şi estonieni. Pe toţi contra cărora li se ordona, pe aceia îi şi nimiceau. Aşa că aveţi dreptate. Există câini, şi există lupi. Că astăzi lupii nu sunt lupi prea sănătoşi, este o altă chestiune. Spionajul militar este o funcţie a statului. Iar dacă putrezeşte tot statul, nu poate fi înfloritoare niciuna din instituţiile sale. Şi dacă este de sus până jos, atunci, desigur, şi GRU a putrezit, şi FSB [urmaşul KGB-ului/n.tr.].

– Ce face Putin, vedem cu toţii. Ce credeţi, cum se vede el însuşi. Ce crede el, cum îl vor vedea urmaşii?

– Nu ştiu, drept să spun… Dar uitaţi-vă: a plecat în Australia. Cu un an în urmă se pupau cu el toţi liderii mondiali. Astăzi însă se pupă cu el numai coala. E evident că omul a sărit peste cal. Nu va juca nici un rol în viitor, iar acum îşi salvează doar fundul. Ceea ce poate să facă doar dacă reuşeşte să rămână la putere. Nu ştiu cum să fac să mă exprim mai diplomatic, dar fapt este că a băgat în rahat o grămadă de lume. Pe oligarhi, de exemplu. Eu m-aş mulţumi cu un miliard, şi cred că şi dumneavoastră… Dar ei calculează altfel : acum au zece miliarde, însă anul trecut au avut treizeci. Cum să accepte aşa ceva? Şi sunt cu toţii nemulţumiţi. Înainte călătoreau prin străinătăţuri, dar acum, când scot nasul afară, pot să-i ia de fund în orice moment… Chiar dacă nu-i iau încă, dar îi cam seaca la lingurică, nu?

– Bun, am vorbit de oponenţii lui Putin. Să trecem la prietenii lui. Să-l luăm pe Lukaşenko [preşedintele Bielorusiei/n.tr.]. Acesta încercă să manevreze, să profite de contradicţii, chiar să se dea pacificator, dar dacă e să privim măsurile concrete, se vede că este un aliat credincios al lui Putin. Bielorusia a sprijinit la ONU agresiunea Rusiei, pe teritoriul Bielorusiei sunt staţionate baze ruseşti. În domeniul militar, integrarea Bielorusiei şi Rusiei este practic totală. Ce se va întâmpla în cazul unui război de anvergură între Rusia şi Ucraina [Bielorusia se învecinează cu Ucraina şi Rusia/n.tr.]?

– Bineînţeles că această întrebare ar trebui adresată cel mai bine lui Lukaşenko. Şi bineînţeles că n-o să spună adevărul. Dar următorul la rând ar putea fi el însuşi. Asta este problema. Iar poporul Bielorusiei înţelege asta, iar Lukaşenko înţelege că poporul înţelege… Pe scurt, nu mă apuc să fac pronosticuri.

– Pe noi cei care am apucat şcoala sovietică, iar pe dv. cu atât mai mult, ne-au învăţat că Hitler a atacat o ţară absolut paşnică în care oamenii erau angajate în munci creatoare, toţi voiau doar pace şi chiar şi aerodromurile militare de la graniţe dormeau liniştite. Dar dacă privim realitatea, vedem o ţară total militarizată, cu o armată de milioane de oameni, cu zeci de milioane care făceau parte din formaţii paramilitare, o ţară în care la băieţii fără insigna GTO [„gata pentru muncă şi apărare”] nu se uita nicio fată, cu filmele şi cântecele cu tendinţă corespunzătoare. Spuneţi-mi, dacă astăzi Putin va sugruma Ucraina revoltată, viitoarelor generaţii li se vor povesti din nou mituri despre paşnica Rusie care a fost atacată pe neaşteptate de agresiva Ucraină şi de „gayropa”?

– Asta se întâmplă deja. Aici nu-i nimic de adăugat sau de scăzut. Iar mie îmi este foarte ruşine de poporul meu care crede aşa ceva. N-am gândit, n-am crezut niciodată că îndobitocirea poate fi atât de profundă… Pur şi simplu n-am crezut! Dar când vorbesc acum cu oameni pe care până nu demult îi respectam, mă simt jenat pentru ce li se întâmplă. Dracu ştie ce i-a apucat!

Dar despre sugrumarea Ucrainei… Ucraina n-o s-o sugrume dintr-un motiv foarte bun. Motivul este că poporul Ucrainei s-a trezit. Acesta este lucrul important. Cum a fost înainte? Iată, şede un generic ianukovici-banditovici. Când ia decizii, se gândeşte: dar ce-o să spună Putin, ce-o să spună oligarhii? Acum însă, pe oricine ar fi ales Ucraina ca preşedinte, chiar şi pe ultimul ticălos, el se va gândi, va trebui să se gândească la ce va spune poporul. Se va teme de popor. Şi toate astea se numesc democraţie. De aceea Ucraina n-o va învinge nimeni.

Dar privitor la mitologizarea a ceea ce se petrece acum, aceasta este reală, este în plină desfăşurare, şi va fi incurabilă pentru generaţia actuală. În Ucraina o fată [Anastasia Dmitruk, 23 de ani/n.tr.] a scris o poezie „Niciodată nu vom fi fraţi” („Никогда мы не будем братьями”). E dureros să recunosc, dar pentru următorii două-trei sute de ani sunt sceptic, cinic şi pesimist. În următorii două-trei sute de ani poporul Ucrainei nu va uita această josnicie. Într-adevăr, ce s-a întâmplat? Poporul Ucrainei i-a dat jos, i-a alungat pe hoţi. Băieţi, la voi hoţii sunt la putere, uitaţi-vă la ei, de ce vă burzuluiţi pe noi? Dar nişte animale vin, recrutează, luptă, ucid… Nu, nu vom fi fraţi niciodată, asta e sigur.

27 noiembrie 2014

Preluat de pe blogul dedicat lucrărilor lui V. Suvorov http://ledokol-ru.livejournal.com/559125.html

Ecouri

  • Sfartz Pincu: (1-12-2014 la 19:09)

    Există şi motive mai puţin vizibile. Deobicei, într-un conflict politic există o motivaţie economică, banii! În conflictul ruso-ucrainean nu tendinţa Ucrainei spre Europa îl deranjează prea mult pe Puţin şi poporul rus („care libertate,n-a adus!!”), pentru că nu au a se teme de apropierea NATO de granitele ruse, la nivelul de forţă armata de care dispune Rusia!

    Rusia şi Putin se tem mai curând de pierderea… pâinii ucrainene!!

    La o populaţie de 140 de milioane de suflete, Rusia a produs în 2014 32 milioane tone de cereale, în timp ce Ucraina, la o populaţie de puţin peste 40 milioane de suflete, a produs, tot în 2014, 64 milioane tone de cereale, adică 1.600kg/capito, faţă de doar 228kg/capito la ruṣi!! Adică de peste 6 ori mai puţin decât au scos ucrainenii.

    Până acum pâinea cea de toate zilele a ruşilor, era de provenienţă ucraineană. Frica de a pierde această resursă vitală, pentru care şi Hitler a vrut Ucraina şi a făcut război pentru acest scop, îl ingrozesc pe Putin şi îi da insomnie. În locul pâinii ieftine Rusia va fi obligată să suporte taxe vamale uriaşe, ceea ce va duce la un regres economic total – în perspectiva.

    Teoria Painii este a mea personala, nu am scos-o din vreun link de pe Wiki, si se bazeaza pe reflexul ramas dupa foametea care a dominat zona ruso-ucraineana.

    Cer scuze daca am confundat, in text, cuvintele „putin” si „puţin” difernta e doar de o cratima !!

  • Alexandru Leibovici: (1-12-2014 la 21:33)

    @Sfartz Pincu

    > Rusia şi Putin se tem mai curând de pierderea… pâinii ucrainene!!

    Hmmm… Mi se pare puţin probabil că Rusia depinde chiar aşa de tare tare de pâinea ucraineană. Asta pentru că oricum o cumpără(*) la preţul pieţii, dar atunci o poate cumpăra de la alţi producători – nu e lipsă de producători de grâne.

    Situaţia nu mai este cea de pe timpul ţărilor socialiste, când lipsea valuta şi atunci era important dacă era import Est sau import Vest… Acuma totul este să ai bani, că mărfuri se găsesc din abundenţă.

    Ucraina exportă în Rusia nişte nenorocite de 5-10 milioane tone anual. Oricine poate livra aşa ceva. Chiar dacă transportul costă câţiva bănuţi în plus, nu cred că Rusia ar porni război contra Ucrainei pentru aceşti bănuţi…

    Dar poate aveţi informaţii pe care eu nu le am…
    —-
    (*) nu cred că statul ucrainean cumpără de la statul rus; cred că sunt tranzacţii între exportatori/importatori privaţi.

  • Alexandru Leibovici: (1-12-2014 la 21:47)

    Citesc (http://www.aif.ru/dontknows/actual/1307968) că guvernul rus are de gând să introducă taxe de import pe grâul din Ucraina. Asta îi va face pe importatorii ruşi să cumpere grâne din altă parte. Dacă asta ar fi fost pentru Rusia o catastrofă, Putin n-ar face asta.

    Deci se pare totuşi că Putin are nevoie de Ucraina nu pentru pâine ci pentru altceva …

  • Sfartz Pincu: (2-12-2014 la 17:27)

    Consumul normal de cereale se ridică la 150kg/capito+350kg pentru carne, adică pentru hrănirea animalelor de carne, în total media europeană este de 500 kg. cereale pe un locuitor. Deci Rusia, care duce acum o politică „prin forţe proprii”, are nevoie de încă 38 milioane tone de cereale anual.

    Faptul cā Putin pune piedici importului de alimente din UE şi SUA, dar mai nou şi din Moldova şi Ucraina, este doar un gest politic făcut la „cald”, negandit, lipsit de logicā, şi sinucigaş!

    Pentru punerea în funcţiune a unui sistem propriu de asigurare a celor 140 milioane de rusi cu toate tipurile de alimente, este nevoie nu numai de câţiva ani buni – ca timp, dar şi de know-how-ul de care ei nu dispun, o spun ca un cineva care a lucrat şi pentru agricultură, în domeniul nutreturilor concentrate. Nu au ruşii utilajele speciale necesare, şi mă îndoiesc că UE sau SUA, o să se grabeascā să le ofere, chiar contra dolari.

    Poate că, întradevăr, sunt şi motive politice puternice, pentru agresivitaea lui Putin, dar intotdeana bumerangul politicului, se întoarce înapoi cu efecte economice, şi unul din aceste efecte va fi criza de pâine şi carne în perioada urmatoare, adică peste cel mult 2-3 ani. Pe fondul foametei mondiale, dacă SUA şi Canada, vor refuza exporturi de cereale spre Rusia, de unde 38 milioane de tone? Este vorba de mai mult de 4 recolte ale Romaniei, care este un mare producator de cereale.

  • Alexandru Leibovici: (4-12-2014 la 19:14)

    @Sfartz Pincu

    Să reluăm. Aţi emis teoria că:

    > Rusia şi Putin se tem mai curând de pierderea… pâinii ucrainene!!…

    Aţi justificat-o astfel:

    > Până acum pâinea cea de toate zilele a ruşilor, era de provenienţă ucraineană.

    Această ultimă afirmaţie n-aţi justificat-o. Eu am constatat (pot să vă dau referinţe, dar le puteţi găsi şi dv.) că „Ucraina exportă în Rusia nişte nenorocite de 5-10 milioane tone anual”.

    Această cantitate este o fracţiune din consumul anual al Rusiei. Deci teoria dv. (iniţială) nu are bază reală.

    Acuma văd că v-aţi mai ajustat teoria: ziceţi că (în urma diferitelor embargouri, presupun), Rusia nu va mai putea cumpăra în străinătate, pe piaţa liberă, orice ce vrea ea, inclusiv grâne, şi atunci i-ar servi mult ca Ucraina să fie înglobată în Rusia, astfel încât să nu trebuiească să cumpere de la ea.

    Această teoria nouă este inversa teoriei iniţiale: Pâinea nu mai este motivul agresiunii Rusiei contra Ucrainei, ci consecinţa ei („bumerang”).

    Mai spuneţi că Rusia nu va putea să se aprovizioneze din alte părţi, dar nu numai din cauza unui eventual embargou, ci pentru că, ziceţi dv., există o „foamete mondială”, adică o sub-producţie de grâne. Din ce sursă aveţi această informaţie? Eu ştiu că toţi producătorii de grâne din EU au supra-capacităţi de producţie şi sunt plătiţi ca să NU producă. Iar embargou contra exportului de grâne din occident în Rusia n-a existat nici pe vremea celor mai mari tensiuni cu URSS.

  • Sfartz Pincu: (5-12-2014 la 04:04)

    Mă miră faptul că Dvs. care sunteţi atât de bine informat, scăpaţi din vedere faptul că la rădăcina tuturor conflictelor, indiferent de natura aparentă a cauzelor, este „pâinea”, poate nu numai în accepţiunea directă, ci la modul general, „care înseamnă „mijloacele de subzistenţă” !!

    Şi combateţi teoria „mea” că Rusia vrea de la Ucraina pâinea!

    Ar fi fost suficient să ascultaţi discursul anual de ieri a lui Putin, adresat „întregii” Rusii în faţă deputaţilor din întreagă Federaţie, ca să Vā daţi seama câtă dreptate am avut când am ridicat problema „pâinii”. Acelaşi reproş îl adresez celui care mi-a pus un minus la comentariu.

    Discursul lui Putin rezumă situaţia Rusiei intro singură sintagma: „Ruşii trebuie să aleagă dintre patriotism şi foamete!” Avertismentul pronunţat ieri, că „ne aşteaptă vremuri grele” (Нас ожидают трудные времена !), chiar dacă este motivat de el ca fiind o consecinţă a manipulaţiilor Vestului împotriva lor, confirmă, mai repede decât m-am aşteptat, că prognosticul că Rusia va fi în criză cam după 2-3 ani, că Rusia a intrat deja în criză !!

    Şi, din păcate, Vestul nu are la dispoziţie decât o singură pârghie, extrem de puternică, „embargoul de alimente” pentru Putin şi poporul sau, dar ezită sa-l aplice, pentru că are de-a face cu o fiară, capabilă mai curând de iniţierea unui război scelerat, decât să facă paşi înapoi, spre respectarea suveranităţii altor state.

  • Alexandru Leibovici: (5-12-2014 la 11:19)

    @Sfartz Pincu

    > la rădăcina tuturor conflictelor, indiferent de natura aparentă a cauzelor, este “pâinea”…

    🙂 🙂 Domnule Sfartz, această afirmaţie generală („tuturor”) este muuult mai tare decăt cea iniţială a dv. (că Putin a atacat Ucraina pentru „pâine”) şi este muuult mai greu de dovedit !! Şi este a treia oară când argumentaţi pentru afirmaţia iniţială substituind-o cu alta 🙁

    > combateţi teoria “mea” că Rusia vrea de la Ucraina pâinea!

    Pentru a fi precişi, teoria dv. era că Putin vrea să pună mâna pe Ucraina pentru grânele ei. Eu am adus câteva argumente că teoria dv. nu este plauzibilă, dar nu le-aţi abordat… Mă întreb de ce?

    Apoi, afirmaţia iniţială fiind a dv., eu nici n-am nicio obligaţie să demonstrez că nu este adevărată, ci dv. – că ESTE adevărată. În loc de asta aţi tot reformulat afirmaţia dv. iniţială, dar nici pe acelea nu le-aţi justificat. De exemplu cea cu „foametea mondială”… Pentru ce toate astea? Nu vedeţi că nu aveţi argumente bune?

    Discursul lui Putin despre vremurile grele dpdv economic care vin. Discursul nu demonstrează ca aţi avut dreptate – că atacul asupra Ucrainei a fost pentru „pâine”. El demonstrează că dificultăţile (eventuale, viitoare) ale Rusiei cu „pâinea” sunt urmare a atacului asupra Ucrainei. Am mai scris asta mai inainte sub forma:

    >> Această teoria nouă este inversa teoriei iniţiale: Pâinea nu mai este motivul agresiunii Rusiei contra
    >> Ucrainei, ci consecinţa ei (“bumerang”).

    Putin şi-a bătut singur cuie în cap, dar fie a subapreciat reacţia occidentului, fie consideră că extinderea Rusiei este o cauză mai importantă decât lipsurile pe care le va avea de îndurat populaţia. Probabil amândouă.

    Se pare că minusul de care vorbiţi nu-l pusesem eu, dar acuma am pus şi eu unul 🙂 Motivele vi le-am spus amănunţit.

    Acuma: Dacă aveţi argumente adevărate pentru teoria dv., bine, dacă nu – trecem la altceva.

  • nelu: (5-12-2014 la 19:50)

    nu va pierdeti in amanunte… daca va uitati pe harta, veti vedea ca rusii au mutat ca la sah… au anexat crimea si tin in sah zonele de interes pt. europa si sua… adica minele din donetk. la unificarea germaniei si la destramarea urss sau inteles ca nato nu trece de ceva linie rosie spre rusi. ce a urmat? kosovo=crimea, apoi alte state in nato. pai sa nu credeti ca ei nu si-au facut socotelile pe riscuri… nu mor ei de foame. occidentul vine spre est ca lacustele distrugand orce economie, sau opozitie… asta in numele dreptatii.

  • Alexandru Leibovici: (6-12-2014 la 01:54)

    @nelu

    > minele din donetk … de interes pt. europa si sua…

    Minele din Doneţk nu sunt de interes pentru nimeni, nici măcar pentru Ucraina: Ucraina le subvenţionează/subvenţiona din greu pentru ca să evite şomajul. Este plin de cărbune pe piaţa liberă.

    > la unificarea germaniei si la destramarea urss s-au inteles ca nato nu trece de ceva linie rosie spre rusi.

    Nu există o asemenea înţelegere, deşi multă lume crede asta. Ce există sunt afirmaţii ale politicienilor ruşi cum că Gorbaciov era convins că într-o convorbire cu Cancelarul Kohl din iulie 1990, acesta i-ar fi promis că nu va permite ţărilor din fostul Pact de la Varşovia să adere la NATO. Nu există nicio notă de convorbire sau vreo minută în acest sens (vezi aici, pg. 168, col. din dreapta).

    > occidentul vine spre est ca lacustele distrugand orce economie, sau opozitie

    Occidentul, mai precis contribuabilii, plătesc din greu pentru a reînvia economia fostelor ţări socialiste, a căror economie a fost distrusă – ca economie adevărată, adică competitivă – atunci când a fost desfiinţată proprietatea privată prin naţionalizări. Ideologia conducătorilor şi corupţia din perioada postcomunistă au făcut, probabil, ca să nu se fi scos tot ce se putea scoate din industriile existente; dar asta a variat puternic de la o ţară la alta. Nu occidentul a fost de vină.

  • Sfartz Pincu: (6-12-2014 la 16:37)

    @Alex Leibovici

    M-aţi acuzat că nu am argumente pentru „foametea mondială”!!!

    Probabil că lumea care consumă zilnic alimente totalizând peste 2.300 kkal. nu ştie că 30% din populaţia globilui o formeazā cei are efectiv flămânzesc, (sub 1.000 kkal/zi) şi cei care nu au acces la necesarul mediu de 2.500kkal/ zi. Peste 1,5 miliarde de oameni se încadrează în armata flamanzilor!!

    De când lumea-„sătulul nu-l crede pe flamand!”

    V. http://readbookz.com/pbooks/book-41/ru/chapter-2077/

    Şi să avem puţintică răbdare, vreo 2-3 ani cel mult, dacă nu cumva intre timp, prin vizita la Moscova a lui Hollande, UE, nu încearcā să-l ierte şi să-i tolereze lui Putin continuarea agresiunii, ca să vedem o Rusie revoltată pentru politica de blocare a importurilor de alimente din Vest.

    Rămân la părerea mea că „pâinea” va învinge „patriorismul”!

  • Alexandru Leibovici: (8-12-2014 la 16:08)

    @Sfartz Pincu

    Nu, domnule Sfartz, nu există o foamete mondială care să facă dificilă aprovizionarea Rusiei cu suficiente grâne (despre asta era vorba, nu?). Foamete există numai unele ţări din Africa sub-sahariană, şi acolo doar sporadic, în urma secetelor prelungite. Africa subsahariană este, per total, exportator de grâne, Subnutriţie cronică există în ţări cu economii etatiste şi mafiote, inclusiv cele care mai aplică schemele economice marxiste.

    Repet: nu există penurie de grâne pe piaţa mondială, Rusia a putut şi poate să cumpere pe piaţa mondială câte grâne vrea, şi deci nu „pâinea” a fost cauza agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei (planificată, de altfel de mai mulţi anii).

    Pe de altă parte, punctul cu „foametea mondială” asupra căruia v-aţi concentra în exclusivitate era doar unul din numeroasele altele, dar deduc că cu toate celelalte argumente de-ale mele (că războiul Rusiei contra Ucrainei este de origine politică) sunteţi de acord 🙂

  • Sfartz Pincu: (9-12-2014 la 14:20)

    De acord! Ce mā costā !? 🙂

  • Alexandru Leibovici: (9-12-2014 la 20:24)

    @Sfartz Pincu

    Să nu credeţi că nu vă costă nimic! Vă costă un mare efort de memorie – ca să nu uitaţi cu ce anume aţi fost de acord, astfel încât să nu vă contraziceţi în viitor 🙂

    Mai sunt şi alte motive să nu spuneţi că sunteţi de acord când de fapt nu sunteţi.



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
Citește articolul precedent:
Jacques Brel – Ces gens-là

Jacques Brel - Ces gens-là

Închide
18.224.63.87