caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Impresii de calatorie

O scurta vacanta Londoneza

de (2-10-2006)

Londra
E unul din locurile de pe Mapamond, in care ma simt acasa. Nu am explicatie, dar de cum
am iesit din hotel m-am regasit. N-am mai calcat pe lespezile londoneze de 8 ani, si totusi peste tot m-am simtit in loc cunoscut. Am regasit cu usurinta drumurile, si directiile; sigur ca asta nu inseamna ca pe ici, pe colo, nu m-am incurcat.

Am batut malurile Thames-ului in lung si-n lat, admirind noile poduri; am admirat noul-vechi Globe Theatre, gustind din plin expunerea ghidului, care a vorbit in Oxford-English.

Ca de obicei cind sintem la Londra ne-am plimbat in zona centrala Oxford & Regent Street, si am remarcat ca Piccadilly Circus a ramas acelasi loc de intilnire al tuturor; am admirat coafura panchistilor si am savurat sunetele cimpoiul scotian; ca tot turistul am cinat in Soho, la un restaurant cu bucatarie organica, numit in concordata cu asta “ Fresh & Wild”, loc pe care-l recomand cu caldura.(Brewer St.-Soho).

Nu ne-am batut capul cu mincarea, desi tinem cont de modul nostru de viata chiar si in turism.

Londra ne-a primit in vesmint de primavara, si cu toate ca au fost zile de Chilly Sun, ne-am bucurat de timp racoros, dar fara ploaie, as putea spune chiar friguros pentru oasele noastre incalzite de Soarele Mediteranei.

Ne-a apucat inserarea pe strazi, si sunetul Big Ben-ului ne-a trimis inapoi la Hotelul din Earl Court, Hotel la care am tras. Am admirat partea normanda a Londrei, zona in care am ajuns intimplator, cautind un magazin pe care Zsuzsi la notat inca de acasa, bine-nteles din Internet.

Ne-am desfatat nu numai ochii, ci si sufletul, asa ca am strabatut salile Victoriei & Albert Museum bucurindu-ne de o expozitie “Art Deco” si de “Aventurile lui Hamza” prezentata in expozitie unica de miniaturi. (deh, razboiul a adus aceasta colectie din Emiratele Golfului Persic).

Am avut noroc, ca si la Washington, sa prindem expozitii unice; la Royal Academy of Art am prins in ultimele zile expozitia “Cultura Azteca” si o expozitie a marilor maestri
renascentisti adusa de la Dresda. In hall-ul muzeului erau expuse fanteziile de sticla ale lui Chihuly.
Sigur ca prin preumblari trebuia sa ne si odihnim, si uite asa tot traversind poduri si podete, ne-am asezat pe bancile Catedralei St .Paul, desfatindu-ne cu muzica lui Mendelsohn, Haydn, Buxtehude.
N-am fost la cumparaturi, dar am petrecut nu putine ore in magazinul de carti. Desi nimic nu-i tocmai ieftin la Londra, cartile nu sint scumpe fata de preturile de la noi. Deci, pe scurt atit Zsuzsi cit si eu ne-am cadorisit cu Carti de specialitate.

Ca in fiecare trecere prin Londra am admirat renumitul Tower Bridge si cladirile noi din zona Docurilor.

Dar ca si in povestea cu Cennusareasa, scurgerea timpului, ne-a readus acasa. Nu ne-am putut permite mai mult de 5 zile la Londra, caci sintem in ajunul Passover si multi vor veni in Israel sa-si petreca Sarbatorile. Nu ne-am putut permite sa ne prelungim sederea, sau sa ne schimbam itinerariul in drum spre casa.

(Poze din calatoria la Londra puteti vedea in fisierul pdf atasat.)

Ecouri

Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

Citește articolul precedent:
Valuri în Pacific

Valuri; Gânduri albastre. Valuri; Spume care aleargă Împinse de ochii vântului tânăr. Valuri; Gânduri coborând în somn. Se sparg dimineaţa...