caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Relativităţi Culturale



 

Arta, incotro?

de (8-5-2006)

Evoluata din linia primitiva a desenelor din pesteri, din geometria lutului vaselor primitive, din cintecele tribale si dansurile rituale, arta, concept modern si actual, se afla in faza de ? Atunci cind artistul venea cu partea lui de nou, comanda, devenea din traditie, inovatie, noua experienta. Artisticul a cucerit societatea putin cite putin, strabatind drumul de la ritual, comanda pina la initiativa libera a artistului.
Maestrii frumosului au fost si sunt perpetuu inventatori. Ei au creat istoria fara arta?
Trecuta prin toate furcile caudine, reprezentarea artistica a ajuns din nou la o limita de acceptare umana. Desigur ca va fi depasita si aceasta limita, dar omul va trebui sa isi accepte propria evolutie tehno-sociala, ca fiind esentiala in aparitia acceptarii noului. Aparitia calculatorului si a de exprimare creatoare. Ca de obicei se remarca pe moment o isterie generala fata de arta in care sunt utilizate noile tehnici. Conservatorismul artistilor primul contact cu o opera pe calculator au tipat ca sunt impotriva, ulterior expunind in aceasta tehnica lucrari ce se doreau revolutionare. Artistii insisi vor trece mai departe. Sa nu uitam ca orice tehnica va evolua in alta tehnica si se va pierde in noianul istoriei. Chiar si calculatoarele vor dispare intr-o zi. Noi tehnologii vor fi reginele altor . Orice suprafata purtatoare de mesaj, peste mii de ani, va deveni importanta si va influenta imaginea epocii noastre in istorie.
Artistul are dreptul firesc de a aborda toate tehnicile, calcind in picioare conservatorismul. La rindul sau iubitorul de arta ar trebui sa inteleaga fenomenul schimbarii tehnicilorde respingere. De fapt totul este relativ. Noul se lupta in interiorul creierelor noastre cu… conservatorismul. Cunoscutul refuza necunoscutul.
In urma cu ani, propuneam pentru pictura pastrarea imaginii sub forma de cifre. Fiecare punct de pe o pinza sa fie reprezentat printr-un numar-culoare. Astfel imaginea ar fi fost desigur o problema reala pastrarea cantitatii imaginilor. Acum societatea poseda intreaga tehnica pentru a reface imaginea in obiect (tablou). Acest fapt va face ca orice iubitor de arta sa devina proprietarul oricarei opere de arta, in orice perioada istorica viitoare. Ceea ce va fi o problema, ramine unicitateaprivitoare la drepturile de autor, drepturi care in prezent il exclud de regula pe artist.
Suntem sau nu conservatori in ceea ce priveste artisticul?
Suntem deschisi noului si riscului achizitiilor operelor executate in noi tehnici?
Sa nu uitam. nici o alta perioada istorica nu se va mai putea realiza ceea ce putem realiza acum in arte. Sa o lasam sa evolueze in firescul ei, fara sa o saracim, refuzam, contrazice. putea fi darul nostru pentru istoria artistica a umanitatii.

Ecouri



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
Citește articolul precedent:
REVELION IN DOI

Personaje: Ea= durdulie, par oxigenat, moate, varsta: 20 de ani… in campul muncii El= mic, sfrijit, par rar, dioptrii en...

Închide
3.144.92.162