Loading

caractere mai micireseteazacaractere mai mari

Cele mai recente contributii la rubrica Album



 

„Schimbarea dispoziţiei”: expoziţia Silvia Ghinsberg

de (14-6-2013)

 
Silvia Ghinsburg este o fire nerăbdătoare. Şi totuşi expune destul de rar, numai atunci când, severă cu sine, consideră că lucrările pe care le va prezenţa publicului vor putea satisface criteriile celor mai pretenţioşi cunoscători. Ea ne oferă, de astă dată, o serie de tablouri reuşite, în majoritate peisaje israeliene, la galeria Amalia Arbel din Tel Aviv.

Ghinsberg-1

Pictura ei acoperă un spaţiu larg, închinat de obicei frumuseţilor naturale ale Israelului. Deşi de multe ori a încercat şi alte subiecte, preponderent şi dominant în bilanţul ei artistic ramine peisajul. Uneori cel urban, cu farmecul ezoteric ascuns în vechile clădiri, în străzile oraşului, în pieţele şi cafenele exotice. Talentul şi temperamentul Siviei Ghinsberg fac casă bună în creaţia ei, exprimate în tuşe viguroase şi pete de culoare expresive care sugerează mişcarea şi dinamismul. Dar, în mod paradoxal, dincolo de prima impresie, ghicim uşor în tablourile ei gingăşie feminină şi rafinament compoziţional.

Ghinsberg-2

Pictoriţa este, într-un fel, o reprezentantă a expresionismului modern. Linia sigură sugerează transpuneri pasionale, alteori detaliile fără contur promit o aventură neştiută. Reprezentarea spaţială în tablouri este generoasă, încât privitorul are senzaţia că face parte din peisaj. Unii critici au apreciat distorsiunea emoţională a planurilor din multe compoziţii, dorinţa nemărturisită de a atinge esenţa, formele majore şi sugestive, tonurile gradate şi chiar încercarea foarte discretă de abstractizare.

Ghinsberg-3

Toate acestea sint adevărate, dar explicaţia este probabil alta: tablourile Silviei Ghinsberg se nasc instinctiv, cu sinceritate spontană, cu exuberanţă. Constatăm cu satisfacţie, în pinzele expuse, buna asociere a unor daruri umane: temperament, sensibilitate, intuiţie, sinceritate… La care se adăugă spontaneitatea şi un admirabil simţ al culorilor, valorificarea inteligentă a luminii generoase a Israelului.

Compoziţiile libere şi informale, libertatea culorilor, nuanţele aproape suprapuse permit înregistrarea directă a senzaţiilor trăite, de parcă ar sugeră o relaţie cu infinitul.

Ce părere aveţi despre acest articol?
  • Corect 
  • Frumos spus 
  • Îmi dă de gândit 
  • Am învăţat ceva! 

Ecouri



Dacă doriţi să scrieţi comentariul dv. cu diacritice: prelungiţi apăsarea tastei literei de bază. Apoi alegeţi cu mouse-ul litera corectă (apare alături de mai multe variante) şi ridicaţi degetul de pe litera de bază. Încercaţi!

Reguli privind comentariile

 
54.158.39.172